Hoppa till innehåll

Problem På Gymnasiet


prophet

Rekommendera inlägg

Vet inte riktigt vad jag skall göra...

 

Jag går i ettan på en gymnasieskola i Malmö, en naturvetenskaplig linje. Första terminen så bytte jag ungefär efter fem veckor till nybörjarspanska men tyckte det var tråkigt för att klassen, läraren och tiderna var dåliga. Jag har skolkat och kan f*n inte ens säga Hej jag heter xxxxx. Jag ska bara gå färdigt denna vårterminen i spanska och sedan byter jag till Programmering A och B som individuellt val. Om jag ska få något i betyg i spanska måste jag ta igen en j*vla massa (ungefär 10 kapitel) och det orkar jag verkligen inte...

 

Hur stor spelar det någon roll om jag ignorerar spanskan helt och hållet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad jag skall göra...

 

Jag går i ettan på en gymnasieskola i Malmö, en naturvetenskaplig linje. Första terminen så bytte jag ungefär efter fem veckor till nybörjarspanska men tyckte det var tråkigt för att klassen, läraren och tiderna var dåliga. Jag har skolkat och kan f*n inte ens säga Hej jag heter xxxxx. Jag ska bara gå färdigt denna vårterminen i spanska och sedan byter jag till Programmering A och B som individuellt val. Om jag ska få något i betyg i spanska måste jag ta igen en j*vla massa (ungefär 10 kapitel) och det orkar jag verkligen inte...

 

Hur stor spelar det någon roll om jag ignorerar spanskan helt och hållet?

Hola! me llamo xxxxxx

 

vrf bytte du till spanska? det suger,

 

ONT:kan du inte fuska på nåt vänster? Det spelar ju ingen roll om du inte lär dig eftersom du ska sluta med det efter terminen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har väl som sagt inte så lång tid kvar på terminen? Läs färdigt spanskan. Bättre att få IG än ett sträck. Ett IG är 50 poäng medan ett sträck är 0, null, nill, nada, inga poäng.

Jag fick sträck i ett ämne jag sket i. Jag tyckte det var tråkigt redan första lektionen och det hade inget att göra med datorutbildningen. Så det slutade med samlat betygsdokument. Matte C som jag egentligen ville läsa blev det inget av eftersom inte tillräckligt många hade valt det eller nåt sånt. Jag skulle ha bett om att få byta till någon EL kurs som egentligen inte fanns att välja till eget val...

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har väl som sagt inte så lång tid kvar på terminen? Läs färdigt spanskan. Bättre att få IG än ett sträck. Ett IG är 50 poäng medan ett sträck är 0, null, nill, nada, inga poäng.

Jag fick sträck i ett ämne jag sket i. Jag tyckte det var tråkigt redan första lektionen och det hade inget att göra med datorutbildningen. Så det slutade med samlat betygsdokument. Matte C som jag egentligen ville läsa blev det inget av eftersom inte tillräckligt många hade valt det eller nåt sånt. Jag skulle ha bett om att få byta till någon EL kurs som egentligen inte fanns att välja till eget val...

Hade ingen valt Matte C på en IT skola? :o För mig är kursen f*n obligatorisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spanskan ger ju dig en hel del extra för att har du läst Spanska år 6-9 så har du redan uppnått en hel del av målen, och därför ges du de poängen "gratis" om man säger så - Till skillnad mot de som börjar studera något språk helt från början senare.

Nej detta är nybörjarspanska, jag bytte från franska till spanska eftersom jag tyckte inte att jag var tillräckligt duktig i franska...

 

men jag skall nog fortsätta med spanskan, även om tiderna, läraren och klassen suger håriga bollar... :P

 

Nej det är inte jättelångt kvar... 2-3 månader...

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har väl som sagt inte så lång tid kvar på terminen? Läs färdigt spanskan. Bättre att få IG än ett sträck. Ett IG är 50 poäng medan ett sträck är 0, null, nill, nada, inga poäng.

Jag fick sträck i ett ämne jag sket i. Jag tyckte det var tråkigt redan första lektionen och det hade inget att göra med datorutbildningen. Så det slutade med samlat betygsdokument. Matte C som jag egentligen ville läsa blev det inget av eftersom inte tillräckligt många hade valt det eller nåt sånt. Jag skulle ha bett om att få byta till någon EL kurs som egentligen inte fanns att välja till eget val...

Hade ingen valt Matte C på en IT skola? :o För mig är kursen f*n obligatorisk.

 

Det var ingen IT skola. Jag gick EL-Datorteknik.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så du vet, gör du dåligt på alla prov och inte kan ett skit, okej, men du får fortfarande slutbetyg, bara mindre poäng. Skulle du däremot sluta gå på lektionerna tror jag man kan få sämre betyg än IG (S kanske det står) och då får du inga slutbetyg i några ämnen alls. Vad jag vill minnas iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte går på lektionerna, och har en sådan hög frånvaro att läraren inte har grund för att sätta betyg så får man inget betyg i det ämnet. Då får man göra om kursen vid ett senare tillfälle.

 

Dock, så skall du tänka på att språk är viktigt/bra att kunna eftersom det ger extra poäng och hjälper dig i studier vid universitet och på arbetsmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett IG är mycket bättre än ett U ;), snacka med din lärare o säg att du skiter i det men ändå går dit för o få ett betyg istället för betygsunderlag saknas. ta ett extra iv i 2an eller 3an dvs läs typ 50p eller 100p utökat så täcker du upp poängen du msisade på spanskan...............fast försök få G om du pallar. språk suger, jag vet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...