Hoppa till innehåll

Trött På Åldersdiskriminering

Poesi

Rekommendera inlägg

Jag är så himla trött på alla som verkar tro att om man är under tolv så är man en omogen liten fjant som inte borde få existera här. Man har faktiskt hjärnor redan när man föds, de skapas inte när man fyller fjorton. Visst, klart man ogillar folk som spammar, men att man är yngre än genomsnittet betyder inte att man gör det. Alla som tycker att vi under tolv är omogna kastar bara sten i glashus. Det som är omoget är att diskriminera ålder.

Jag håller med dig!

För något år hade någon frågat om hur man blev en varulv på The Sims 2 i forumet och då hade jag sagt så här:

Läs mitt fusk, det är väldigt bra!

Då kommer en femtonåring och säger: Ditt fusk suger din tioåring. Den personen som sa så har varit elak massor med gånger, inte bara mot de som han kallar "omogna" otonåringar.

Men man kan tänka så här:

När den där femtonåringen var 11 år så var han/hon inte alls lika smart! LOL på dig!

Eller så kan man tänka så här. Du har också varit tre år någon gång!

Eller så här: Jag är 93 och du är 16. haha ägd, jag är äldre än dig! (Jag är varken 93 eller tre år!)

Du är coolare än de flesta på fuska, Yoshihi.

Ja, det är någon som går runt och skriver massa onödiga trådar över allt!

Eller de som är elaka och kränker massa personer.

Om några år är du och jag också tonåringar och då kan vi vara snälla mot de små!!!

SÅ de blir snälla sen...

Och de blir snälla sen...

Och de andra blir snälla sen....

Osv, osv, osv....

Vi alla är lika mycket värda, vi behöver bara tid att inse det. Även de stora barnen som har haft flera år på sig att tänka på det. De stora är snälla mot de små och de små är snälla mot de stora så kommer allt bli bra!

Jag håller med dig!

För något år hade någon frågat om hur man blev en varulv på The Sims 2 i forumet och då hade jag sagt så här:

Läs mitt fusk, det är väldigt bra!

Då kommer en femtonåring och säger: Ditt fusk suger din tioåring. Den personen som sa så har varit elak massor med gånger, inte bara mot de som han kallar "omogna" otonåringar.

Tänk om ditt fusk sög? Vad är det då för fel med att säga att det suger?

Men man kan tänka så här:

När den där femtonåringen var 11 år så var han/hon inte alls lika smart! LOL på dig!

Eller så kan man tänka så här. Du har också varit tre år någon gång!

Eller så här: Jag är 93 och du är 16. haha ägd, jag är äldre än dig! (Jag är varken 93 eller tre år!)

wat? Förresten så handlar det om mognad, inte ålder. Jag har t.ex. inte något emot EmanuelEnberg (p10) pga att han inte är irriterande och skriver ordentligt etc. Däremot om det kommer någon annan p9-11 som skriver dåligt etc blir man irriterad.

Du är coolare än de flesta på fuska, Yoshihi.

Ja, det är någon som går runt och skriver massa onödiga trådar över allt!

Eller de som är elaka och kränker massa personer.

wat wat wat? ? ?

Det handlar om båda. Yoshihi skriver att "Jag är så trött på alla som skriver att om man är under 12 år så är man en liten omogen fjant som inte borde existera här." Förresten så pratar jag inte om dig, utan om en annan som kränker andra. Läs vad Yoshihi tycker så förstår du. Vi kan väl andra sluta tycka illa om varandra och om man tycker att en otonåring spammar kan man väl säga till den istället? Och samma sak om ett stort barn spammar. Sluta skriv wat wat wat hela tiden åt mig, det är inte så schysst. (Det stavas what, men orka bry sig)Asså, vad är det som du inte fattar. Tycker man att ett fusk suger säger man inte suger utan mer: Jag tyckte inte att ditt fusk var bra jag visste redan det, det var dåligt skrivet. Och man skriver inte "Din tioåring"som om man tycker att DEN VAR OMOGEN FÖR SIN ÅLDER. De stora bokstäverna var så Yoshihi menade. Bara för att du kanske aldrig har drabbats av åldersdiskriminering betyder det inte att alla gjort det, tyvärrr. Och alla tycker inte som du, vissa tycker att de små är omogna, de stora är smarta. Jag har inte blivit kränkt av någon som är jämnårig eller yngre sååå... jag håller med Yoshihi. Kan ni inte visa respekt åt andras åsikter?

Förresten, varför skriver ni p10 p9 och p11? det finns ju tjejer här på fuska.se ochså jag är F11... men det kanske är för att det finns mer killar på fuska eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 151
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Kloka ord, man ska inte ge sig på någon p.g.a åldern. Och visst, de ska inte heller klaga över åldern, de har ju också varit P12, så varför ens bry sig? Det här är trots allt en sida för cirka 9-13 åringar, så de får skylla sig själva.

huh? var står det?

Sluta skriv wat wat wat hela tiden åt mig, det är inte så schysst. (Det stavas what, men orka bry sig)

medvetet stavfel....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kloka ord, man ska inte ge sig på någon p.g.a åldern. Och visst, de ska inte heller klaga över åldern, de har ju också varit P12, så varför ens bry sig? Det här är trots allt en sida för cirka 9-13 åringar, så de får skylla sig själva.

Jaså? Var fick du den faktan ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså? Var fick du den faktan ifrån?

Du är äldre än 13, stick!

(Sarkastisk)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

de har ju också varit P12, så varför ens bry sig? sig själva.

Låt oss se det såhär:

Du kan en gång i ditt liv ha varit kriminell, när du sedan är en hederlig människa - är det då fel att se ned på kriminella för deras beteende för att du har varit en kriminell människa?

Och att det är en sida för 9-13åringar är bara skitsnack du hittat på själv.

Ehh.. Vad vill du få fram ur det där?

Rensa forumet... Rensa forumet från vad?

Han vill begå en etnisk rensning mot omogna barn! :angry:

(Kör på Mega!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Ja tyker at man itte ska seja sodär!!!111elvatusen!!1femtio!

Jak er 8 or men ja er endo itte jobbi!111!!111trettiofemmiljarder!!11

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Snälla, stick härifrån.

Du verkar inte fatta poängen..

Du och ett flertal personer heter typ "xbox360" "xboxboy" och annat skit..

Därför ville jag reta genom att heta något lite annorlunda.

Och så ville jag reta trådskaparen genom att skriva som dom flesta p1-12 skriver..

Det är du som ska hålla käften och sluta skriva skit.. du är inte något mer än en liten plutt som sitter brevid

sitt lilla ikea skrivbord och skriver trams på din 98'a..

Redigerat av Ps2Boj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla, stick härifrån.

Du verkar inte fatta poängen..

Du och ett flertal personer heter typ "xbox360" "xboxboy" och annat skit..

Därför ville jag reta genom att heta något lite annorlunda.

Och så ville jag reta trådskaparen genom att skriva som dom flesta p1-12 skriver..

Det är du som ska hålla käften och sluta skriva skit.. du är inte något mer än en liten plutt som sitter brevid

sitt lilla ikea skrivbord och skriver trams på din 98'a..

Klockren :) Tror att alla p12 OCH f12 har fattat poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...