Rememberme Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 (redigerat) Hej! Tycker ni att det är okej att lärarna ger "priser" till barnen i skolan? Alltså till exempel om dom tycker att man har gjort en bra prestation i t ex efter ett matteprov. Med priser menar jag t ex godis/klubbor och så vidare. Det ska vara seriösa inlägg! EDIT: Visste inte om den skulle vara i debatt eller i det här forumet Redigerat 2 Mars 2009 av 360boy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 Ja! Reward the good and punish the bad (or less good)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 Hej! Tycker ni att det är okej att lärarna ger "priser" till barnen i skolan? Alltså till exempel om dom tycker att man har gjort en bra prestation i t ex efter ett matteprov. Med priser menar jag t ex godis/klubbor och så vidare. Det ska vara seriösa inlägg! EDIT: Visste inte om den skulle vara i debatt eller i det här forumet på den skolan jag går på så får de eleverna som går i hjälp klass klubbor osv av sina lärare :P vi andra elever som går i vanlig klass får nöja oss med bättre slutbetyg istället :D men jag tycker inte det spelar så stor roll, va f*n vem bryr sig om en liten godis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 Hej! Tycker ni att det är okej att lärarna ger "priser" till barnen i skolan? Alltså till exempel om dom tycker att man har gjort en bra prestation i t ex efter ett matteprov. Med priser menar jag t ex godis/klubbor och så vidare. Det ska vara seriösa inlägg! EDIT: Visste inte om den skulle vara i debatt eller i det här forumet Såklart! Vi har något som kallas "periodens elev" i varje klass. Då röstar man fram en elev som denna period t.ex. har varit en bra förebild. Eleven får då också en biobiljett (:. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 (redigerat) Självklart! En liten "morot" kan motivera s*tan själv ur folk. PS. Anar jag en viss avundsjuk över att alla andra barnen har fått godis i klassen? : ) Redigerat 3 Mars 2009 av Nomatic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Det är väl typ som ett litet stipendium. D; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Nej det ska man inte. Finns dem som har väldiga problem med matten som kan bli kränkta varje matematik prov. Är ganska säker på att inte en lärare får ge godis i ett sådant tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Svar nej. 100% seriöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rememberme Skrivet 3 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Mm, jag tänker som Raptomex. Jag menar, det kanske inte är kul för dom som aldrig får nåt. Och nej, det är inte för att jag inte får nåt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Dagens i-landsproblem. "JAG FÅR ALDRIG GODIS!!!!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Dagens i-landsproblem. "JAG FÅR ALDRIG GODIS!!!!" Eller läsk! ='( beror på vad det är de blir belönade för. På min förra skola så fick man priser när man vann en tipsrunda eller om man gjorde extremt bra ifrån sig på något som inte var riktigt skolarbete. Dock var det en liten skola och läraren gjorde saker som alla hade chans på ^^ Men priser för att någon är bättre än de andra i något ämne är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 5 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2009 Nej, men en kille och en tjej från varje 9a, får diplom och något slags pris när vi slutar skolan, tror dock inte jag får något pris ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.