Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Javisst blir det så! :_ Du är ju för f*n dummare än jag trodde.

 

Du är bara helt inkapabel att tolka meddelanden.

Du pratar om hur allt skulle fortsätta för att folk vill det, och visst skulle det vara så till viss del, men mycket hade försvunnit för att man inte skulle få mer än några "schysst låt hörru"

 

Pengar.

 

Okej då kommer du inte att flyga om 10 år eftersom att flygplanen kommer vara självstyrda utan pilot då, vilket de i stort sett redan är. Flygplan landar och lyfter själv, men det kanske du inte visste? Det enda piloten gör i ett flygplan är att vara där som övervakare, vilket är det enda riktiga jobbet som kommer att finnas i VP.

 

Precis, och vad händer då om det inte finns någon övervakare när datorn failar?

EDIT: om du nu säger att flygplan skulle ha övervakare, skulle människor tvingas övervaka allt annat också? poff, så har vi en massa människor som ska övervaka allting utan ersättning.

 

Yes, det är fullkomligt möjligt.

 

Men kommer aldrig att hända.

 

Och kan du snälla bete dig lite moget i debatt forumet och sluta kalla VP "anus project"? Du kan lika gärna lämna tråden om du inte har något här att göra.

Nej.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Javisst blir det så! :_ Du är ju för f*n dummare än jag trodde.

Du är bara helt inkapabel att tolka meddelanden.

 

Fin bortförklaringsteknik det där med att skita i hela mitt inlägg för att sedan skriva något som egentligen inte har mycket med saken att göra.

 

Du tror helt enkelt att alla musiker, författare, regissörer etc. gör det de gör för vinst? Då har du helt fel.

 

EDIT: Jaha nu förlängde du ditt inlägg med hela 3 raders text! Om jag var en riktig passionerad musiker som gör det jag håller på med för att jag vill och inte för vinst skulle "schysst låt hörru" räcka gott och väl för mig. I ett samhälle med en resursbaserad ekonomi skulle 99,99% av girigheten försvinna.

Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det förångades inte? Bara blev alltför finfördelar.

 

2. Once again, what's the big deal? Någon ringer ett samtal, so what?

 

3. Tydligen så är de så dumma eftersom det är just det man har gjort.

 

Man behöver inte alltid välja en "känd" version. Det kan vara annat som ligger bakom det som filmen visar. Filmen visar att Administrationen hade något fuffens för sig och att den officiella versionen brister. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att deras version är rätt.

1. förklara för mig hur massivt stål blir pulveriserat så att det "sprids med vinden". jag kan min kemi och metallbindningar är jävligt starka. sen kan man ju fråga sig hur textiler utsätts för sådana krafter att de pulveriseras.

 

2. det betyder inte så mycket, tror jag. men man måste kritiskt granska varje aspekt om man vill se hela situationen.

 

3. Japp.

 

4. Att ett lands regering medvetet ljuger för än tycker jag är högst allvarligt och det ska absolut ändra ens synsätt och tillit till regeringen. det är högst oroväckande beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Javisst blir det så! :_ Du är ju för f*n dummare än jag trodde.

 

Du är bara helt inkapabel att tolka meddelanden.

 

Fin bortförklaringsteknik det där med att skita i hela mitt inlägg för att sedan skriva något som egentligen inte har mycket med saken att göra.

 

Du tror helt enkelt att alla musiker, författare, regissörer etc. gör det de gör för vinst? Då har du helt fel.

 

Vad vet du om det då?

Men oj, du antog att jag menade "alla"... vilken typisk debattstil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Vad vet du om det då?

Men oj, du antog att jag menade "alla"... vilken typisk debattstil.

Återigen undanflykter med att du ignorerar hela mitt inlägg för att sedan haka upp dig på småsaker, vem är det nu som är inkapabel till att tolka meddelanden?

 

Du lyssnar hellre på ett band som gör musik för att enbart tjäna pengar än de som gör det för att de gillar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det kan jag tyvärr inte. Men "originalidén" var ju ändå att man skulle kritiskt granska de jämförande bildernapå andra krascher.

 

2. Men det betyder fortfarande inte mycket att en man tar farväl av sin hustru. Jag menar varför stoppa "skräck".

 

4. "Regeringar" ljuger (eller vrider sanningen) ofta mer än folket vet, det tror jag att vi kan vara överens om. Mest för att få rösterna igen. Demokrati är till störst del att kunna sprida lögner på bästa sätt, men huvudsaken är att det fungerar än så länge. Jag ser inte någon större framtid i VP (jag har inte helt klart för mig vad det är, men jag grundar det på vad jag har läst om i tråden). Jag tror inte att det kommer att funka i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad vet du om det då?

Men oj, du antog att jag menade "alla"... vilken typisk debattstil.

Återigen undanflykter med att du ignorerar hela mitt inlägg för att sedan haka upp dig på småsaker, vem är det nu som är inkapabel till att tolka meddelanden?

 

Du lyssnar hellre på ett band som gör musik för att enbart tjäna pengar än de som gör det för att de gillar det?

 

Har inte ignorerat något.

Kolla upp i tråden istället.

 

Jag lyssnar på dom som gör bäst musik, tack.

 

I övrigt så används ju pengarna oftast till att finansiera tours, bättre utrustning och mer reklam i media och liknande, för att nå fler.

 

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Har inte ignorerat något.

Kolla upp i tråden istället.

Ja nu ändrade du ditt inlägg som ett idiotiskt sätt att försöka idiotförklara mig, eller hur? :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte ignorerat något.

Kolla upp i tråden istället.

Ja nu ändrade du ditt inlägg som ett idiotiskt sätt att försöka idiotförklara mig, eller hur? :_

 

Ändrade innan/medans du svarade på första delen.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver
Precis, och vad händer då om det inte finns någon övervakare när datorn failar?

EDIT: om du nu säger att flygplan skulle ha övervakare, skulle människor tvingas övervaka allt annat också? poff, så har vi en massa människor som ska övervaka allting utan ersättning.

Tror att det är ganska låga chanser på att datorn skulle faila, och även om den skulle göra det så skulle datorn upptäcka att något är fel och aktivera något nödläge för planet som tar ned det så säkert som möjligt till närmaste bästa plats.

Återigen, de som vill göra det gör det.

 

Men kommer aldrig att hända.

Nej inte om sådana som du fortsätter ha makt och bara tänker på vinst istället för att tänka på människans framtida utveckling.

 

Nej.

:_

 

Ändrade innan/medans du svarade på första delen.

Är den första delen då ditt inlägg bestod av en rad eller fyra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Återigen, de som vill göra det gör det.

 

Och vilka skulle vilja göra det? Vem skulle vilja stå och övervaka något utan ersättning? Ingen.

Istället skulle det införas tvång.

 

Nej inte om sådana som du fortsätter ha makt och bara tänker på vinst istället för att tänka på människans framtida utveckling.

 

Jag har ingen makt.

Människans framtida utveckling, tillåt mig att skratta.

Dagens samhälle är iallafall byggt på vad man lärt sig från historien om vad som faktiskt funkar i ett samhälle, Ve.. Anus Project är bara en löjlig tanke, som, återigen, förutsätter att alla skulle vara med på det, vilket aldrig kommer hända.

Det skulle kräva enorma reformationer som skulle kosta folk arbeten och välfärd, skrota undan allt gammalt, sen tvinga folk att, utan ersättning bygga upp det "fungerande" resursbaserade samhället Venus Project talar om?

Jag har läst epic fantasy böcker med troligare framtider än dom där löjliga drömmarna.

 

Är den första delen då ditt inlägg bestod av en rad eller fyra?

Innan jag la till innehöll den bara "Du är bara helt inkapabel att tolka meddelanden."

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver
Och vilka skulle vilja göra det? Vem skulle vilja stå och övervaka något utan ersättning? Ingen.

Det skulle vara en ära att göra något sådant. Jag skulle gärna kunna göra det då och då, ingen kan tvinga en att göra det på heltid.

 

Istället skulle det införas tvång.

Nej, så skulle det inte bli. Det är bara något du - som inte ens sett videon som handlar om VP eller läst på om det - tror.

 

Jag har ingen makt.

Nej, men människor som tänker som dig har makt.

 

Människans framtida utveckling, tillåt mig att skratta.

Dagens samhälle är iallafall byggt på vad man lärt sig från historien om vad som faktiskt funkar i ett samhälle, Ve.. Anus Project är bara en löjlig tanke, som, återigen, förutsätter att alla skulle vara med på det, vilket aldrig kommer hända.

Men du har ju inte ens sett orientation! Hur kan du då säga att VP är en löjlig tanke?

 

Det skulle kräva enorma reformationer som skulle kosta folk arbeten och välfärd, skrota undan allt gammalt, sen tvinga folk att, utan ersättning bygga upp det "fungerande" resursbaserade samhället Venus Project talar om?

Jag har läst epic fantasy böcker med troligare framtider än dom där löjliga drömmarna.

Folk skulle inte behöva arbeta. Folk skulle inte behöva bygga upp det nya resursbaserade samhället om de inte ville bidra, om du sedan skulle sett orientation skulle du veta att robotar skulle bygga hus.

 

Innan jag la till innehöll den bara "Du är bara helt inkapabel att tolka meddelanden."

Nej först såg den ut så, sen la du till 3 extra rader, sedan gjorde du den som den är nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...