Northwest Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 onyttigt ja,men över konsumtion av energi dryck kan leda till hjärtklappning att man svimmar och i värsta fall blir det akuten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DubbelD Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Allt denna j*vla värld tänker på idag är pengar. Dom skiter i vår hälsa så länge det ger klirr i kassan. Money makes the world go round Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 55_66 Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Jag har druckit mycket Red Bull och Monster, jag vill inte dricka det längre, f*n... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 (redigerat) Då slipper man allt folk i skolan som kommer med sin monster 8 på morgonen! Bra. Redigerat 1 Maj 2009 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 5 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2009 Det står ju redan på dem att drycken rekomenderas INTE för barn. Jag tycker dem borde förstora den texten och lägga till: Rekomenderas inte för koffein-allergiker, personer med någon typ av hjärtfel och gravida. Men om folk följer sådana hänvisningar är ju en helt annan sak. Såhär står det på en energidryck jag har framför mig nu; S Life energy är speciellt framställt för vuxna personer som har arbete, sport eller hobby som kräver stor fysisk eller mental ansträngning. Bör inte drickas av barn, diabetiker, gravida kvinnor och personer som är koffeinkänsliga. Blandas inte med alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 jag hatar Energidryck men jag tycker ändå att det är en j*vla löjligt. Fast det sälj Redbull och Franks på Uppis ;) Jag kan förstå och hålla med om att 10 åringar och mindre INTE borde dricka det, MEN 11+ är helt ok. Ja det är ju verkligen en jätte skillnad mellan 10 och 11.. Nej men nån stans måste man ju sätta gränsen Inte speciellt stor skillnad mellan 17-18 men man blir ändå myndig vid 18årsålder och inte 17 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 15 år är perfekt, för då är man straffmyndig och att veta att man kan straffas för brott man begår så vet man att man inte ska dricka för mycket energidrycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 Tycker att reklamen om energidrycker är idiotiska, det hypar verkligen tonåringar. Prestera som du aldrig gjort förut, få ut det mesta av dina fysiskaaktiviteter, haft en dålig morgon? Drick en sån här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 8 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 Lol, en gnutta överdriven xD Galet, att man änns bryr sig om sånna reklamer :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 18 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2009 Jag har hört att blandningen av koffein och taurine är FARLIGT att dricka och det är det som finns i energidrink. Jag tycker att det är bra att dom sätter ålder på det på det men sammtidigt så tycker jag synd om alla som gillar det och inte får dricka det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidfreak Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 Har aldrig smakat på energidryck, om inte jolt räknas då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 (redigerat) Har aldrig smakat på energidryck, om inte jolt räknas då.Njae, jolt är mer som vanlig Cola med coffein eller nåt i. Energidryck har en speciell smak som knappt liknar nån annan läsk. Det är inte alls farligt för en 13 åring att dricka en 20cl burk om du inte har hjärtproblem så var inte rädd för att prova, jag vet ingen som tycker energidryck smakar äckligt. Redigerat 20 Maj 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.