prophet Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 Taurin finns naturligt i alla levande varelser.Det gör DMT också men det är olagligt :/ Kanske för att det är farligt i sådana stora mängder som man intar för att uppleva effekten? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 Allting är ju farligt i för stora mängder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 Allting är ju farligt i för stora mängder. Luft är inte farligt i stora mängder :rolleyes: Btw, Har druckit en del energidrycker, blir oftast efter gympan bara för det är så gott. Bör dock sluta för jag vet att det är farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 (redigerat) Allting är ju farligt i för stora mängder. Luft är inte farligt i stora mängder :rolleyes: Det är farligt att andas rent syre. http://www.madsci.org/posts/archives/dec96...24086.Gb.r.html Redigerat 19 Juli 2009 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 Allting är ju farligt i för stora mängder. Det är skillnad på stora mängder och stora mängder. En liter DMT är förmodligen en mycket stor mängd och helt livsfarligt. En liter vatten är ingenting och inte alls farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 Oja, ~40mg är vanlig dos. 1 liter dör man nog av, men jag känner inte till några dödsfall av DMT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 19 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2009 Allting är ju farligt i för stora mängder. Det är skillnad på stora mängder och stora mängder. En liter DMT är förmodligen en mycket stor mängd och helt livsfarligt. En liter vatten är ingenting och inte alls farligt. 10 liter vatten på en dag problem med urinblåsan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2009 Allting är ju farligt i för stora mängder. Det är skillnad på stora mängder och stora mängder. En liter DMT är förmodligen en mycket stor mängd och helt livsfarligt. En liter vatten är ingenting och inte alls farligt. 10 liter vatten på en dag problem med urinblåsan? det är inget farligt med det. vissa som har problem med ngn lever kan va tvungen att dricka 10 liter per dag har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 31 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2009 Luft är inte farligt i stora mängder :rolleyes:Jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 7 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2009 Oja, ~40mg är vanlig dos. 1 liter dör man nog av, men jag känner inte till några dödsfall av DMT.Nej men snetrippen skall vara fruktansvärt obahaglig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2009 Allting är ju farligt i för stora mängder. Det är skillnad på stora mängder och stora mängder. En liter DMT är förmodligen en mycket stor mängd och helt livsfarligt. En liter vatten är ingenting och inte alls farligt. 10 liter vatten på en dag problem med urinblåsan? det är inget farligt med det. vissa som har problem med ngn lever kan va tvungen att dricka 10 liter per dag har jag för mig. 10 liter vatten på en dag kan göra så hjärnan sväller och kläms, och slutar med död Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 7 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2009 *Har läst första och sista sidan* Jag har Aldrig ens smuttat på en sådan här energidryck, varken jolt, red bull, eller något (Powerade såfall, men vad jag vet är det bara socker m.m. i)... Jag började hatet mot dessa drycker tidigt, för jag läste om Taurinet som finns i dem.. Har glömt av vad det gör nu, men det var något beroendeframkallande iallafall... Och Nu, 3 år senare, så visar det sig att det är kokain i Red Bull... Vad var det jag sa Jag har som sagt aldrig druckit dessa, däremot är jag beroende av kaffe. Mitt kaffeberoende började utvecklas vid 14 årsåldern, och har sedan vuxit och blivit större och större... Nu får huvudvärk om jag inte dricker kaffe inom 3-4 timmar efter jag vaknat. Skillnaden mellan kaffe och energidryck är enkel: Kaffe = Vatten + kaffebönor Energidryck = Vatten + koffein + Taurin + Vitaminer av olika slag + socker ( + kokain) o.s.v. Kaffe är nästan nyttigt. Det är ungefär som rödvin, lite grann är bara bra. Energidryckerna är mycket mer beroendeframkallande, ger en enorm energikick (kokainkick), och kan köra slut på kroppen efter en burk. Jag har aldrig drucikt så mycket kaffe att jag tappat förståndet.. Nej, jag är för åldersgränser på energidrycker, det är precis som ciggaretter och snus. När det kom var det populärt och alla tyckte det var bra (Förutom de som inte gillade smaken), men några år senare är det en av de vanligaste dödsorsakerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.