Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton

Rekommendera inlägg

*Har läst första och sista sidan*

 

Jag har Aldrig ens smuttat på en sådan här energidryck, varken jolt, red bull, eller något (Powerade såfall, men vad jag vet är det bara socker m.m. i)...

 

Jag började hatet mot dessa drycker tidigt, för jag läste om Taurinet som finns i dem.. Har glömt av vad det gör nu, men det var något beroendeframkallande iallafall...

 

Och Nu, 3 år senare, så visar det sig att det är kokain i Red Bull...

 

Vad var det jag sa

 

Jag har som sagt aldrig druckit dessa, däremot är jag beroende av kaffe. Mitt kaffeberoende började utvecklas vid 14 årsåldern, och har sedan vuxit och blivit större och större... Nu får huvudvärk om jag inte dricker kaffe inom 3-4 timmar efter jag vaknat.

 

Skillnaden mellan kaffe och energidryck är enkel:

 

Kaffe = Vatten + kaffebönor

Energidryck = Vatten + koffein + Taurin + Vitaminer av olika slag + socker ( + kokain) o.s.v.

 

Kaffe är nästan nyttigt. Det är ungefär som rödvin, lite grann är bara bra.

Energidryckerna är mycket mer beroendeframkallande, ger en enorm energikick (kokainkick), och kan köra slut på kroppen efter en burk. Jag har aldrig drucikt så mycket kaffe att jag tappat förståndet..

 

Nej, jag är för åldersgränser på energidrycker, det är precis som ciggaretter och snus. När det kom var det populärt och alla tyckte det var bra (Förutom de som inte gillade smaken), men några år senare är det en av de vanligaste dödsorsakerna...

Kokain i Redbull? Källa pl0x.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jesus, fools.

 

Halterna av kokain är så låga att de inte innebär en hälsofara, uppger Tysklands hälsoskyddsmyndighet som ska lämna en mer detaljerad rapport på onsdag.

De uppger att de använder dekokainiserat kokablad som smaksättning, och att i deras egna tester har man inte kunnat påvisa några spår av kokain.

 

Visserligen:

-När man använder dekokainiserat kokablad som smaksättare så får det inte förekomma spår av kokain överhuvudtaget, säger Ulla Beckman Sundh, toxikolog på Livsmedelsverket.
Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kokain i Redbull? Källa pl0x.

 

Tidiningar, radio, TV...

 

Första länken från WASD funkar finfint.

 

Axzl: Varför vadå? Om du menar varför de skulle lägga i det i drycken så är det såklart för att "ge dig vingar"...

 

men nu tror du bara för att det ligger en liten liten mängd kokain eller inget alls i drycken så tror du att man kommer bli hög som ett hus och bli en tjackhora på två röda?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kokain i Redbull? Källa pl0x.

 

Tidiningar, radio, TV...

 

Första länken från WASD funkar finfint.

 

Axzl: Varför vadå? Om du menar varför de skulle lägga i det i drycken så är det såklart för att "ge dig vingar"...

 

men nu tror du bara för att det ligger en liten liten mängd kokain eller inget alls i drycken så tror du att man kommer bli hög som ett hus och bli en tjackhora på två röda?

 

...

 

Lol, det har jag aldrig sagt. Du behöver nog dricka väldigt många Red Bull (100-1000+) om du ska bli hög av kokainet, vilket du inte klarar, eftersom allt annat, speciellt koffeinet och sockret är det som gör dig "hög" först. Men små små spår kan även de ge effekter i drycken, dock inte så höga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kokain i Redbull? Källa pl0x.

 

Tidiningar, radio, TV...

 

Första länken från WASD funkar finfint.

 

Axzl: Varför vadå? Om du menar varför de skulle lägga i det i drycken så är det såklart för att "ge dig vingar"...

men nu tror du bara för att det ligger en liten liten mängd kokain eller inget alls i drycken så tror du att man kommer bli hög som ett hus och bli en tjackhora på två röda?

 

...

 

Lol, det har jag aldrig sagt. Du behöver nog dricka väldigt många Red Bull (100-1000+) om du ska bli hög av kokainet, vilket du inte klarar, eftersom allt annat, speciellt koffeinet och sockret är det som gör dig "hög" först. Men små små spår kan även de ge effekter i drycken, dock inte så höga.

 

Vad menar du då med de fetskriftliga?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har inget emot denna regel. I tillägg så tycker jag att det är bra att alla småbarn slutar dricka monster så jäkla mycket. Jag menar, dom dricker det i 90% av fallen för att dom är cool boiz_98.

 

True dat.

 

Förövrigt så skulle jag inte tro att energidrycker inehåller så värst mycket koffein. Det innehåller Taurin. Och om ni inte dricker någon halvrandomnoob energidryck så ska det innehålla Taurin.

 

Taurin hjälper inte mot något precis, det som ger energi är för det mesta koffeinet och sockret.

 

Man får ingen energi, bara trams allting, kanske man får i 30 sekunder kanske man blir ap pigg, sen blir man tröttare och kan inte koncentrera sej i skolan med mera..

 

Energidryck in my ass..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...