Hoppa till innehåll

Ipred Lagen


zorrax

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Dom kommer att satsa på att ta fast både uploaders och vanliga nedladdare. Det första för att förhindra att folk får tag på torrents och det andra för att skrämmas. Ingen kommer att bry sig om några uppladdare åker fast för dom tänker, äh jag laddar ju bara ned lite. Men om dom börjar sätta fast lite vanliga människor så kommer folk hålla sig undan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har en fråga om nån kan svara på den.

 

Kan jag ladda ner och sätta stopp för upload i utorrent?

 

För dom snackar bara om fildelning. Alltså uploaders.

Du kan inte stänga av den, endast sänka den till minst 1kB/s och det gör du genom att höger klicka på filen och sedan något med download tror jag, orkar inte kolla, du kan inte missa det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en fråga om nån kan svara på den.

 

Kan jag ladda ner och sätta stopp för upload i utorrent?

 

För dom snackar bara om fildelning. Alltså uploaders.

du menar att inte seeda? det är väl bara att ta bort torrenten efter du är färdig, trycka på stopp(om utorrent har en sån(använder vuze själv så..)) eller bara stänga av programmet helt :).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag har en fråga om nån kan svara på den.

 

Kan jag ladda ner och sätta stopp för upload i utorrent?

 

För dom snackar bara om fildelning. Alltså uploaders.

du menar att inte seeda? det är väl bara att ta bort torrenten efter du är färdig, trycka på stopp(om utorrent har en sån(använder vuze själv så..)) eller bara stänga av programmet helt :).

 

Nej, för samtidigt som du laddar ned så seedar du det lilla du redan har laddat ned. Alltså om du har laddat ned 40% så kommer du att seeda som där 40% till andra människor som också försöker få dom...

1kb är det minsta man kan seeda, men det är fortfarande seed och olagligt.

 

OnT: Nej, det är olagligt att ladda ned också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarna

Du, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inte tillräckliga polisresurser i världen för att ta fast alla privatpersoner som fildelar.

De kommer fokusera på större grupper, antagligen kommer störst fokus ligga på dom som lyckas få tillgång till material som inte ens släppts än.

De kommer inte att utföra systematiska attacker på privatpersoner... men ni bör kanske låta bli att tala öppet om fildelning när folk kan agera privatpoliser

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarna

Du, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^

 

Lol kryptering är oftast riktigt svårknäckt faktiskt. Har några krypterings program vars kryptering beräknas inte kunnas knäckas på 100år. Behöver dock inte bara sant men de överdriver ju inte med 90 år eller?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarna

Du, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^

 

Lol kryptering är oftast riktigt svårknäckt faktiskt. Har några krypterings program vars kryptering beräknas inte kunnas knäckas på 100år. Behöver dock inte bara sant men de överdriver ju inte med 90 år eller?

 

Det beror på vilken kryptering man använder och hur lång kod det är..

 

Och äh, hur stor chans är det att bli tagen? Nästan 0% chans. Det bästa vapnet mot dom är att bara fortsätta fildela, det betyder att dom inte lyckats skrämma iväg folk.

 

Men visst finns det alltid överparanoida jäklar som blir rädd bara dom hör något om den nya lagen, utan att förstå mer ingående vad den handlar om.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...