Gäst Justfiwi Skrivet 3 April 2009 Rapport Dela Skrivet 3 April 2009 Dom kommer att satsa på att ta fast både uploaders och vanliga nedladdare. Det första för att förhindra att folk får tag på torrents och det andra för att skrämmas. Ingen kommer att bry sig om några uppladdare åker fast för dom tänker, äh jag laddar ju bara ned lite. Men om dom börjar sätta fast lite vanliga människor så kommer folk hålla sig undan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Jag har en fråga om nån kan svara på den. Kan jag ladda ner och sätta stopp för upload i utorrent? För dom snackar bara om fildelning. Alltså uploaders. Du kan inte stänga av den, endast sänka den till minst 1kB/s och det gör du genom att höger klicka på filen och sedan något med download tror jag, orkar inte kolla, du kan inte missa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Jag har en fråga om nån kan svara på den. Kan jag ladda ner och sätta stopp för upload i utorrent? För dom snackar bara om fildelning. Alltså uploaders. du menar att inte seeda? det är väl bara att ta bort torrenten efter du är färdig, trycka på stopp(om utorrent har en sån(använder vuze själv så..)) eller bara stänga av programmet helt :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Man kan va utan att seeda,man bara tar på filen helt enkelt,som TheGreatest sa ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Jag har en fråga om nån kan svara på den. Kan jag ladda ner och sätta stopp för upload i utorrent? För dom snackar bara om fildelning. Alltså uploaders. du menar att inte seeda? det är väl bara att ta bort torrenten efter du är färdig, trycka på stopp(om utorrent har en sån(använder vuze själv så..)) eller bara stänga av programmet helt :). Nej, för samtidigt som du laddar ned så seedar du det lilla du redan har laddat ned. Alltså om du har laddat ned 40% så kommer du att seeda som där 40% till andra människor som också försöker få dom...1kb är det minsta man kan seeda, men det är fortfarande seed och olagligt. OnT: Nej, det är olagligt att ladda ned också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarnaDu, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Jag laddade ned en rolig film igår, ingen polis utanför min dörr ännu. Men dom är så välkomna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Det finns inte tillräckliga polisresurser i världen för att ta fast alla privatpersoner som fildelar. De kommer fokusera på större grupper, antagligen kommer störst fokus ligga på dom som lyckas få tillgång till material som inte ens släppts än. De kommer inte att utföra systematiska attacker på privatpersoner... men ni bör kanske låta bli att tala öppet om fildelning när folk kan agera privatpoliser Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarnaDu, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^ Lol kryptering är oftast riktigt svårknäckt faktiskt. Har några krypterings program vars kryptering beräknas inte kunnas knäckas på 100år. Behöver dock inte bara sant men de överdriver ju inte med 90 år eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Själva IPRED-lagen går ut på att upphovsmän t.ex. skivbolag har möjlighet att gå till domstol och därigenom begära ut namn och adress till ett visst IP-nummer som exempelvis tankat ner eller delat ut något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 (redigerat) de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarna Du, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^ Lol kryptering är oftast riktigt svårknäckt faktiskt. Har några krypterings program vars kryptering beräknas inte kunnas knäckas på 100år. Behöver dock inte bara sant men de överdriver ju inte med 90 år eller? Det beror på vilken kryptering man använder och hur lång kod det är.. Och äh, hur stor chans är det att bli tagen? Nästan 0% chans. Det bästa vapnet mot dom är att bara fortsätta fildela, det betyder att dom inte lyckats skrämma iväg folk. Men visst finns det alltid överparanoida jäklar som blir rädd bara dom hör något om den nya lagen, utan att förstå mer ingående vad den handlar om. Redigerat 5 April 2009 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.