Hoppa till innehåll

Metallica Låtar


Drumhero
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 101
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Så sjukt svårt med tanke på alla bra låtar de gjort men kan säga favoritlåten på varje skiva istället lättast så :P .

 

Kill 'em all: Seek & Destroy

Ride the lightning: Fade to Black

Master of the puppets: Master of the puppets

And justice for all... : Harvester of Sorrow

Black Album: Sad but true

Load: Ain't my bitch

ReLoad: The memory Remains

St. Anger: The Unnamed feeling

Death Magnetic: Judas kiss

 

Favorit skivorna är MoP och And justice for all... :D .

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

status är smart. :gitarr:

 

Kill 'em All: The Four Horsemen

 

Ride the Lightning: Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu

 

Master of Puppets: Master of Puppets

 

And Justice For All...: And Justice For All, One

 

The Black Album: Enter Sandman

 

Death Magnetic: The Day That Never Comes, All Nightmare Long

 

De andra albumen är inte värda att nämnas. Ride the Lightning och And Justice For All... är bäst imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

status är smart. :gitarr:

 

Kill 'em All: The Four Horsemen

 

Ride the Lightning: Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu

 

Master of Puppets: Master of Puppets

 

And Justice For All...: And Justice For All, One

 

The Black Album: Enter Sandman

 

Death Magnetic: The Day That Never Comes, All Nightmare Long

 

De andra albumen är inte värda att nämnas. Ride the Lightning och And Justice For All... är bäst imo.

Visst är jag :D Med tanke på att det inte knappt går och jämföra AJFA med Load så sjukt olika skivor :D.

 

Ofta inte Load, Reload och St. Anger inte är värda att nämnas :angry: . Nog för att de har en del skräplåtar på load/reload fast det finns ju guldkorn som, ain't my bitch, king nothing, Unforgiven II, Fuel, The memory remains och Bleeding me. St. Anger ogillade jag väldigt mycket förut men har nu börjat lyssna in skivan lite och låtar som The unnamed feeling, Shoot me again & St. Anger är inte allt för tokiga :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Death is not the end, And Justice for all..., Disposable heroes, To live is to die, Battery. Sen finns det väl massa ägiga som man har glömt :(

Är inte Death is not the end bara en demo? Eller den är ju inte med på senaste albumet iaf. Introt låter ju exakt som The end of the line fast långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

status är smart. :gitarr:

 

Kill 'em All: The Four Horsemen

 

Ride the Lightning: Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu

 

Master of Puppets: Master of Puppets

 

And Justice For All...: And Justice For All, One

 

The Black Album: Enter Sandman

 

Death Magnetic: The Day That Never Comes, All Nightmare Long

 

De andra albumen är inte värda att nämnas. Ride the Lightning och And Justice For All... är bäst imo.

Ofta inte Load, Reload och St. Anger inte är värda att nämnas :angry: . Nog för att de har en del skräplåtar på load/reload fast det finns ju guldkorn som, ain't my bitch, king nothing, Unforgiven II, Fuel, The memory remains och Bleeding me. St. Anger ogillade jag väldigt mycket förut men har nu börjat lyssna in skivan lite och låtar som The unnamed feeling, Shoot me again & St. Anger är inte allt för tokiga :D .

 

De är väldigt dåliga jämfört med deras andra skivor enligt mig. Missförstå mig inte nu, jag tycker att det är bra när band experimenterar med sin musik istället för att producera samma skit i 20 år, men i Metallicas fall blev resultatet efter skiftet av stil ganska dåligt. Death Magnetic är ju en tillbakagång iallfall.

 

YOU'VE REACHED THE END OF THE LI... POST!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

status är smart. :gitarr:

 

Kill 'em All: The Four Horsemen

 

Ride the Lightning: Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu

 

Master of Puppets: Master of Puppets

 

And Justice For All...: And Justice For All, One

 

The Black Album: Enter Sandman

 

Death Magnetic: The Day That Never Comes, All Nightmare Long

 

De andra albumen är inte värda att nämnas. Ride the Lightning och And Justice For All... är bäst imo.

Ofta inte Load, Reload och St. Anger inte är värda att nämnas :angry: . Nog för att de har en del skräplåtar på load/reload fast det finns ju guldkorn som, ain't my bitch, king nothing, Unforgiven II, Fuel, The memory remains och Bleeding me. St. Anger ogillade jag väldigt mycket förut men har nu börjat lyssna in skivan lite och låtar som The unnamed feeling, Shoot me again & St. Anger är inte allt för tokiga :D .

 

De är väldigt dåliga jämfört med deras andra skivor enligt mig. Missförstå mig inte nu, jag tycker att det är bra när band experimenterar med sin musik istället för att producera samma skit i 20 år, men i Metallicas fall blev resultatet efter skiftet av stil ganska dåligt. Death Magnetic är ju en tillbakagång iallfall.

 

YOU'VE REACHED THE END OF THE LI... POST!

 

Att Load/ReLoad var ett steg bakåt i jämfört med black album kan jag hålla med om, men jag måste säga att jag faktiskt föredrar en rad låtar från de skivorna framför flera ifrån 'kill em all (Mycket tack vare hur oslipad James röst var på den plattan, gillar de lite senare liverversionerna av kill em all låtarna bättre än studio versionerna). Det jag främst vill säga är att man får ta skivan för vad den är och inte jämföra den allt för mycket med storheter som AJFA och MoP. Load/reload FTW =D

Redigerat av status
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...