Gäst pong218 Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Ni som läser detta hur pluggar ni till prov för att på bästa möjliga sätt få in det i huvudet.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Jag har prov imorgon. Jag har varit borta i 4 dagar så det blir lite svårt, men det enklaste sättet jag gör det på är att plugga lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Det är väl ganska individuellt. Jag tycker det är lättast att om man har en text, där man vet vad som kommer vara med på provet och vad som är viktigt att veta, så gör man egna frågor på det och svarar på, eller så skriver jag bara om det som är vikigt och pluggar på det. Fråga din lärare/mentor whatever om ni kan få en genomgång på studieteknik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Flyttar till Skola & Utbildning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Hur jobbigt och onödigt det än verkar så är det faktiskt bäst att börja plugga så tidigt som möjligt innan provet. Då kan man göra det i korta etapper. Själv brukar jag skriva frågor på det jag pluggar till och sen lära in mig dem. Det tycker jag brukar funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Läser i boken eller inläsningsfrågorna som vi får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Staejjkarn Skrivet 29 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 Det beror på hur man är på att lära sig, vissa behöver kanske läsa en sida flera gånger innan man lär sig den och andra lär sig den mycket snabbare. Själv så läser jag bara om och om hela tiden och sen så om det är glosor man ska plugga elr nått liknande så håller jag handen för översättningen och så lär jag mig dom ganska snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Jag gör så att jag läser mina anteckningar så jag får en översikt. Sen gör jag något annat i typ 10-20 minuter, sen läser jag instuderingsfrågorna och ser hur mycket jag kommer ihåg. Det brukar funka för mig, men ibland pluggar jag inte alls för att jag inte orkar, och då går det år h*lvete på provet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 2 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2009 Läser på tills ögonen blöder. Enda sättet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 Läser och skriver sedan ner det i stycken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 Jag vandrar fram och tillbaka och upprepar allting högt för mig själv i rummet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 Brukar relatera de ja läser till olika saker, blir konstigt nog väldigt mycket lättare att komma ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.