Hoppa till innehåll

Pluggning.


Gäst pong218

Rekommendera inlägg

Det är väl ganska individuellt. Jag tycker det är lättast att om man har en text, där man vet vad som kommer vara med på provet och vad som är viktigt att veta, så gör man egna frågor på det och svarar på, eller så skriver jag bara om det som är vikigt och pluggar på det.

Fråga din lärare/mentor whatever om ni kan få en genomgång på studieteknik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur jobbigt och onödigt det än verkar så är det faktiskt bäst att börja plugga så tidigt som möjligt innan provet. Då kan man göra det i korta etapper. Själv brukar jag skriva frågor på det jag pluggar till och sen lära in mig dem. Det tycker jag brukar funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på hur man är på att lära sig, vissa behöver kanske läsa en sida flera gånger innan man lär sig den och andra lär sig den mycket snabbare. Själv så läser jag bara om och om hela tiden och sen så om det är glosor man ska plugga elr nått liknande så håller jag handen för översättningen och så lär jag mig dom ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gör så att jag läser mina anteckningar så jag får en översikt. Sen gör jag något annat i typ 10-20 minuter, sen läser jag instuderingsfrågorna och ser hur mycket jag kommer ihåg.

Det brukar funka för mig, men ibland pluggar jag inte alls för att jag inte orkar, och då går det år h*lvete på provet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...