Hoppa till innehåll

Saab


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Är jag helt fel på det men GM har väl i princip redan gått i konkurs? Bara en liten parentes.

 

Ja typ, de har inte långt kvar. De är riktigt nära konkursens brant.

 

Har hört att de skulle undvika konkurs men få börja om som ett litet företag igen? Dvs. ungefär samma sak.

 

Skulle typ inte då Koenigsegg kunna bli större? Det var precis det jag ville komma fram till, men ingen tar mer seriöst här, big surprise.

 

Men om GM kommer bli ett litet företag, vad händer då med alla som ingår i GM? Drar de sig ur?

 

Jo, det var det jag funderade på. Jag vet inte om det var på nyheterna eller något sådant jag hörde det, men som jag har förstått så får GM sälja/lägga ner i princip allt de har och bli ett lokalt företag igen.

 

OBS! Ovanstående text är till 100% baserad på ett dåligt minne och gamla nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är jag helt fel på det men GM har väl i princip redan gått i konkurs? Bara en liten parentes.

 

Ja typ, de har inte långt kvar. De är riktigt nära konkursens brant.

 

Har hört att de skulle undvika konkurs men få börja om som ett litet företag igen? Dvs. ungefär samma sak.

 

Skulle typ inte då Koenigsegg kunna bli större? Det var precis det jag ville komma fram till, men ingen tar mer seriöst här, big surprise.

 

Men om GM kommer bli ett litet företag, vad händer då med alla som ingår i GM? Drar de sig ur?

 

Jo, det var det jag funderade på. Jag vet inte om det var på nyheterna eller något sådant jag hörde det, men som jag har förstått så får GM sälja/lägga ner i princip allt de har och bli ett lokalt företag igen.

 

OBS! Ovanstående text är till 100% baserad på ett dåligt minne och gamla nyheter.

 

Det var inte så länge sedan jag satt och läste det i OT. GM:s ägare sa att företaget har lång tid kvar, men Presstalesmannen sa en helt annan sak.

 

Med tanke på dessa dåliga tider, kommer GM minskas, vilket i sin tur innebär sparkningar och eventuellt varsel.

Tänk på alla bilmärken som GM köpt upp. De får väl förlita sig på någon annan biljätte eller starta egna förtag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

SAAB producerar inte direkt några märkvärdiga bilar som andra bilföretag, exempel är Nissan, BMW och Toyota.

Men SAAB producerar vänliga bilar för alla slags förare, och jag kan inte säga att på sättet dem SAAB

designar de nya 93'orna och 95'orna är fula, sen så håller SAAB länge, bra kvalite är ingen tvekan om.

Men de finns inget speciellt med dem bilarna, fast man ska hålla SAAB uppe, för Sveriges skull.

Som Guggo säger, bra med arbete och stöd för ekonomin i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad sitter ni och säger? (a)

SAAB är ju Sverige, för fan. Inte bara ett väldigt bra märke, kvalitetsmässigt och utvecklingsmässigt.

SAAB var allra först i världen med att använda turbo i en personbil (SAAB 900 turbo)-79.

SAAB har varit världens säkraste bil i flera år.

SAAB tvåtakt är den grymmaste bilen världen skådat, och den har vunnit många Rallytitlar.

Dom måste vara kvar! Koenigsegg gör helt klart rätt i att försöka köpa SAAB.

Dom hade en stadsjeep långt innan Volvo lanserade sin CrossCountry följt av xc90, men GM stoppade deras företag, som kunde ha bringat dom upp en bra bit, ekonomimässigt, utan att ha en egentlig anledning.

SAAAAAAAAAAAAAAAB!!

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vad sitter ni och säger? (a)

SAAB är ju Sverige, för fan. Inte bara ett väldigt bra märke, kvalitetsmässigt och utvecklingsmässigt.

SAAB var allra först i världen med att använda turbo i en personbil (SAAB 900 turbo)-79.

SAAB har varit världens säkraste bil i flera år.

SAAB tvåtakt är den grymmaste bilen världen skådat, och den har vunnit många Rallytitlar.

Dom måste vara kvar! Koenigsegg gör helt klart rätt i att försöka köpa SAAB.

Dom hade en stadsjeep långt innan Volvo lanserade sin CrossCountry följt av xc90, men GM stoppade deras företag, som kunde ha bringat dom upp en bra bit, ekonomimässigt, utan att ha en egentlig anledning.

SAAAAAAAAAAAAAAAB!!

 

 

Koeniggsegg har skapat nya Saab 93 (tillsammans med SAbb

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saab ska inte försvinna! har många i min släkt som har jobbat där ;) och om man jämför Saab med Volvo så äger saab lätt ut Volvo med sina saker, drivlina etc. :D fast det har ju dom fått till en viss del av Opel då :visslar:

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...