Hoppa till innehåll

Dödsstraff

Blitzcat

Rekommendera inlägg

Tycker det skulle kunna vara OK om det var en satans Psycho som dödat 10+.. -.-

Fängelse är för lite, mycket lite. vi har väl ändå en bra standard i svenska fängelser!

Som att slänga in dom på ett halv risigt motel..

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Jesus

Givetvis är dödsstraff OK, det är ändå så att våra välfungerande lagar är grundade i Kristenheten och sedan vi avkristianiserat och på ett judiskt sätt protestantiserat det svenska samhället har det bara gått utför och Gud har förbannat denna nation! Det är endast genom att följa Guds ord som det någonsin kan gå bra för oss igen, och då skall vi kolla på USA, den största nationen någonsin som alltid kommer vara det så länge de följer Guds ord, en nation där dödsstraff är TILLÅTET! Varför ska det då inte vara tillåtet här så länge vi vill ha ett välfungerande samhälle?

Jag kommer i detta inlägg som är till för att skapa en bild och jämförelse av dödsstraff samt ickedödsstraff citera många regler ur Den Heliga Skrift som vårt samhälle samt våra lagar är grundade på.

Jag börjar i denna undersökning med att citera Andra Mosebok:

Exodus 22:20 "Den som offrar till andra gudar än Herren skall vigas åt förintelse."

Vad menas då med förintelse? Jo döden, detta betyder inte nödvändigtvis att vi ska döda honom, detta ser Gud till automatiskt med de regler och lagar han satt upp för hur vårt universum fungerar. Min jämförelse sker därför i de länder där man offrar på olika sätt till Herren, den ende sanne guden. I de Kristna länderna (här inkluderar jag också de marxistjudiskt Kristna länder som protestantiska samt ortodoxa länder) dyrkar man Herren Gud Den Ende Sanne Guden och offrar till honom, inte rent konkret enligt felaktig judisk lära offra materiella saker såsom oxar, barn, samarier och andra saker judar dagligen offrar till Gud än idag såvida de själva inte äter dessa ting, utan vi offrar till Gud i form av bönen och då offrar vi tid för att genom Jesus Kristus uppnå frälsning från denna onda värld.

Med detta sagt så fortsätter jag och jämför länder som offrar till Gud på olika sätt och länder som offrar till falska gudar och ibland t.o.m Satan.

USA är ett Kristet land och den största och mäktigaste nationen i världen, detta är givetvis inget som har skett utan det finns en anledning till detta. Det är ett Kristet land och de som inte är Kristna tillhör andra Abrahamistiska religioner såsom islam och judendomen och offrar därför till en och samma gud, Herren Gud, jahve och allah.

USA:s BNP uppgick år 2009 till 14256000000000 US Dollar. MedelIQ:n i USA är 98. USA är ett rikt land där alla har det bra och har mycket pengar just för att man i sin Kristna tro på Gud och Jesus Kristus blivit belönad och därför existerar där ingen fattigdom.

Vietnam är ett buddhistiskt land och det är en kommunistisk fasciststat där folket inte har frihet. Det är ett mycket fattigt land vilket är en följd av deras kätteri i den buddhistiska tron medan deras BNP år 2009 endast uppgick till 92439000000 US Dollar, 0,6% av USA:s BNP. Till skillnad från USA finns här inga kyrkor utan endast buddhisttempel och en stor del ateister, följden av detta är fattigdom och svält. Att döda människor är olagligt, såvida inte staten gör ett undantag och dödar någon för att de tycker illa om staten, tillexempel genom att tro på Jesus Kristus som frälsare istället för att döda de som ej gör det. MedelIQ:n i kommunistdiktaturen Vietnam är cirka 100. Följderna är TYDLIGA!

Taiwan är ett ateistiskt land, precis som Vietnam en kommunistisk fascistdiktatur. I detta land är fattigdomen och arbetslösheten stor, exakt lika stor som den Gudshatan och ateism som finns i landet, är detta ett sammanträffande? Jag tror inte det. Taiwan har ingen BNP då de inte är ett eget land, ett annat ateistiskt land har nämligen ockuperat dem och det är då ganska tydligt vilken avsaknad av Jesu kärlek till sin nästa ateister har och detta är också följderna av ateismen! MedelIQ:n i Taiwan är 104. Hur tragiskt detta land är pågrund av sitt Gudshatande sörjer jag verkligen över. Att döda människor är precis som I Taiwan olagligt, såvida inte staten gör ett undantag och dödar någon för att de tycker illa om staten, tillexempel genom att tro på Jesus Kristus som frälsare istället för att döda de som ej gör det.

Jag har nu jämfört Kristna (och Abrahamistiska) länder, icke-Abrahamistiska samt ateistiska länder. För att vi ska få en djupare förståelse om varför dödsstraff är rätt och nödvändigt måste vi återigen vända oss till Bibeln som Sveriges lagar är uppbyggda kring, samma sak gäller USA och min jämförelse ovan visar tydligt de enbart positiva följder av detta. Jag vänder mig med Jesus vid min sida återigen till Den Heliga Skrift:

Uppenbarelseboken 13:10 "Den som skall i fångenskap, han går i fångenskap, och den som skall dö för svärdet, han blir dödad med svärd. Här behövs de heligas uthållighet och tro."

Detta gäller i USA och de Abrahamistiska länderna, inte i de icke-Abrahamistiska länderna (med undantag från de islamistiska) och inte i de ateistiska länderna. Återigen, sammanträffande? Nej, min jämförelse av dessa tre olika typer av länder ovan är orsakerna av bland annat just detta. För i icke-Abrahamistiska samt ateistiska länder finns INGA heliga människor och INGEN tro till Jesus Kristus som frälsare. Denna tro och heliga människor existerar dock i de Abrahamistiska länderna som t.ex. USA. De som tror får rikedom och de som inte tror får fattigdom, de som därför inte tror på Guds lagar och dräper de som förtjänar det genom att de brutit mot Guds lagar är inte troende och de får därför fattigdom som följd för sitt Gudshatande.

Låt oss gå vidare med en sammanställning av jämförelsen:

Abrahamistiska länder:

Kort beskrivning: Rika länder med full sysselsättning där man har allt man behöver och mer utöver det. Allt detta får man från tron på Jesus Kristus och Bibeln, och detta är relevant eftersom det i Bibeln står när någon skall dö för sina brott mot Gud och detta uppföljer man.

BNP-JMF.: 100

Medel-IQ: 98

Religiositet: Abrahamistisk med tro på Bibeln eller endast Gud och Jesus Kristus (allt för de mest framgångsrika) gemensamt är att alla har rötter till Abraham.

Dödsstraff: Ja, enligt vad Gud instruerat i sina ord i Den Heliga Skrift.

Icke-Abrahamistiska Länder:

Kort beskrivning: Detta är fattiga kommunistdiktaturer under fascistiskt styre av en stat som förtrycker det fattiga folket som inte får ha den sanna tron medan vissa går så långt i sitt Gudshatande att de inte har någon tro alls. Man tillber falska gudar i tempel dedikerade åt dessa.

BNP-JMF.: 0,6

Medel-IQ: 100

Religiositet: Tro på annat än något med Bibeln, Tanakh, koranen, Gud, jahve, allah, Jesus Kristus osv.

Dödsstraff: Nej, dessvärre kan staten bryta det sjätte budordet och mörda människor som dedikerar sig till någon av de Abrahamistiska religionerna vilket är EMOT Gud då man bryter hans lag!

Ateistiska länder:

Kort beskrivning: Också fattiga kommunistdiktaturer med en mycket svag stat som styr fascistiskt över sitt folk som inte tillåts ha någon tro alls. Ateisternas hat gentemot Jesu lära om att älska sin nästa gör att ateistiska länder tar över varandra vilket gör att ateistiska länder har en mycket svag stat som nästan inte har någon makt utan istället styrs av ett annat ateistiskt land vilket i praktiken inte innebär någon skillnad utan endast visar på deras sjuka beteende.

BNP-JMF.: 0,00

Medel-IQ: 104

Religiositet: Ingen alls, ingen tro på något. Hat mot Gud och Jesus Kristus.

Dödsstraff: Nej, dessvärre kan staten bryta det sjätte budordet och mörda människor som dedikerar sig till någon av de Abrahamistiska religionerna vilket är EMOT Gud då man bryter hans lag!

Vi kan klart och tydligt se i min jämförelse att dödsstraff är något som KRÄVS för att man ska ha en framgångsrik nation full med rikedom och välsignelse från Gud. Att inte ha dödsstraff innebär att man är fattiga och förtryckta samtidigt som man har högre IQ vilket leder till trots mot Gud vi kan därför komma fram till att människor med hög IQ trotsar Gud och inte får Herren Guds välsignelse utan hans vrede.

Dödsstraff är HELT KLART nödvändigt!

Guds vägledning och kärlek till er alla och hans vrede ut över ateister! Amen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte dödstraff ska införas i sverige. Har man mördat nån så ska man får 50 år i fängelse och då sittar man alla år. Spelar ingen roll hur dåligt man än mår. Den mördades anhöriga mån sannerligen ännu sämre.

Jo men det är ju jättesmart, för att man är ju väldigt anpassad till ett samhälle som men är 50 år efter. säg att någon mördar någon idag och sen åker in i fängelse i 50 år, vad missar denna person då?

2012 - Jordens undergång

2014 - Färdigställandet av World Trade Center site

2018 - Kinas enbarnspolicy kommer att har löpt ut

2019 - Världens kraftfullaste dator är 30.8 ggr kraftigare än dagens 500 bästa datorer tillsammans

2020 - Oilpeak (production)

2021 - Transistorer når sin minsta storlek på 16 nanometer

2024 - Bemannad färd till månen

2025 - Nanobots kommer att neutralisera alla världens föroreningar, bota cancer (tillsammans med andra genetiska sjukdomar), och ge alla sinnen och kroppar av 30-åriga människor. Menopaus kan också betraktas som "föråldrade" som ett organ framskrider aldrig förbi den fysiska skede av en typisk 30-åring. Folk kommer tillbaka till arbetskraften från pension och från vårdhem.

2026 - India går om Kina i befolkningsmängd.

2027 - Kina uppnår världens högsta BNP.

2028 - Afrikanska unionen skaffar gemensam valuta. Jordens befolkning blir fler än 8 miljarder.

2029 - Världens kraftfullaste dator är 30 800 ggr kraftigare än dagens 500 bästa datorer tillsammans

2030 - I-länderna kommer att slåss om invandrare för att kunna hålla sin population stadig/växande

2033 - Bemannad resa till Mars.

2035 - Tillräckligt bra artificella ögon kommer vara tillgängligt.

2040 - Jordens befolkning når 9 miljarder

2043 - Indiens ekonomi går om USA's

2045 - Teknologisk singularitet uppstår

2048 - MS-DOS får slut på datum och Stratus VOS slutar att fungera

2050 - Människan kommer inte kunna överleva om vi fortsätter att odla plant 2050. 2 av 9 personer kommer att var över 60 år gamla.

2059 - Alla moderna typer av ekonomier kollapsar.

2060 - Din mördare släpps ut i samhället.

Alla dessa saker jag har räknat upp kommer sannerligen att påverka samhället i stor utsträckning, och även om det är troligt att de som sitter i fängelse får ta del av (väldigt) lite av detta samt läsa om det i tidningar/TV/whatever så är de extremt långt ifrån anpassade till samhället.

Att sätta någon i fängelse över en längre period är mer eller mindre som att skicka någon in i framtiden, de skulle inte klara sig. det ända du åstadkommer med att låsa in någon över en längre tid är att sopa problemen under mattan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...fast poängen med ett straff är ju inte att personen skall ha det så bra och trevligt som möjligt när straffet är klart, utan att det skall vara så jobbigt som möjligt. Det är liksom ett straff .

(Och man har tidningar/tv/internet även i fängelser. Fångar kan ändå hålla sig hyfsat uppdaterade. Tror du alla som satt i fängelse 11 september 2001 helt missade vad som hände och undrade vart fan World Trade center hade tagit vägen när de kom ut?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

även om det är troligt att de som sitter i fängelse får ta del av (väldigt) lite av detta samt läsa om det i tidningar/TV/whatever så är de extremt långt ifrån anpassade till samhället.

Det är en grejj att veta att något har hänt, en annan sak att förstå och inse det samt kunna anpassa sig till konsekvenserna. det är troligt att samhällets värderingar är väldigt annorlunda, antagligen större skillnader än skillnaden mellan 1950's och 2000's värderingar.

Straffet blir indirekt kollektivt då den fängslade inte kommer att förstå/inse dagens läge när han/hon släpps ut efter 50 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är troligt att samhällets värderingar är väldigt annorlunda,

Detta skulle vara problemet. Inte att fångarna inte får veta vad som händer ute i världen eller kunna anpassa sig till händelserna.

Fast, som jag sa. Det är ett straff , det skall inte vara lätt. Om man går in för att göra det så enkelt som möjligt för fångarna så kan man lika gärna skita i straff och avskaffa domstolarna.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

avskaffa domstolarna.

Detta håller jag med om, folket skall uträtta straff efter Den Heliga Skrift och då är domstolar överflödigt.

Guds straff och lag. ☩ ☩ ☩

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast, som jag sa. Det är ett straff , det skall inte vara lätt.

Men varför ska det vara ett straff? Vad är det som är så viktigt med att bestraffa den som gjort fel? Bestraffning i sig är knappast en snäll grej, och två fel gör inte ett rätt. Som det står i någons signatur; "An eye for an eye makes the whole world blind." Redigerat av Chagi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...