Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Simpelt. Sånna kristna som Jesus är dumma i huvudet. Vetenskap har rätt med djupa undersökningar. Religion är bullshit. Gudar finns inte och har aldrig gjort. We pwnar :D

Religion är i de flesta fall utanför vetenskapens räckvidd och kan därför inte bli "pwnad" av vetenskap. T.ex. kan en religiös alltid säga att vetenskapliga resultat är för att "testa vår tro på [input random religiös kraft here]". Då den religiösa kraften (gud/w/e) ofta står över de dimensioner som vi kan greppa.

 

Sedan räknar vetenskapen med att allt de säger är fel, alltså att det kan falsifieras. du kan aldrig bevisa att något stämmer med vetenskapliga metoder, endast att det har hög sannolikhet att stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Simpelt. Sånna kristna som Jesus är dumma i huvudet. Vetenskap har rätt med djupa undersökningar. Religion är bullshit. Gudar finns inte och har aldrig gjort. We pwnar :D

Religion är i de flesta fall utanför vetenskapens räckvidd och kan därför inte bli "pwnad" av vetenskap. T.ex. kan en religiös alltid säga att vetenskapliga resultat är för att "testa vår tro på [input random religiös kraft here]". Då den religiösa kraften (gud/w/e) ofta står över de dimensioner som vi kan greppa.

 

Sedan räknar vetenskapen med att allt de säger är fel, alltså att det kan falsifieras. du kan aldrig bevisa att något stämmer med vetenskapliga metoder, endast att det har hög sannolikhet att stämma.

 

Det var ungefär så jag menade. Men jag skrev det simpelt, eller hur? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Simpelt. Sånna kristna som Jesus är dumma i huvudet. Vetenskap har rätt med djupa undersökningar. Religion är bullshit. Gudar finns inte och har aldrig gjort. We pwnar :D

Religion är i de flesta fall utanför vetenskapens räckvidd och kan därför inte bli "pwnad" av vetenskap. T.ex. kan en religiös alltid säga att vetenskapliga resultat är för att "testa vår tro på [input random religiös kraft here]". Då den religiösa kraften (gud/w/e) ofta står över de dimensioner som vi kan greppa.

 

Sedan räknar vetenskapen med att allt de säger är fel, alltså att det kan falsifieras. du kan aldrig bevisa att något stämmer med vetenskapliga metoder, endast att det har hög sannolikhet att stämma.

 

Det var ungefär så jag menade. Men jag skrev det simpelt, eller hur? :)

 

Tror inte så många uppfattade ditt inlägg såsom dave beskriver det, inte jag i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Det var ungefär så jag menade. Men jag skrev det simpelt, eller hur? :)

Jag antar att gemene Gudshatare som Dave och andra som på riktigt lägger sin tro till vetenskapen istället för Herren Jesus Kristus och Den Heliga Skrift menar att det du sa är idiotiskt och jag kan precis som WASD heller inte fatta några likliga associationer till ditt inlägg från det Dave skrev. Sedan skrev du "we pwnar :D ", är du vetenskapsman måntro?

 

Guds frid gå mot Sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ger denna tråd en chans till för att ämnet är intressant.

 

MEN

 

Slutar ni inte gå off-topic kommer en eller flera varningar delas ut, till alla som går off-topic.

Inge mer prat om religion eller liknande som inte är relaterat nog till ämnet. Sista chansen. Ämnet har redan får 30+ anmälningar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...