Dave37 Skrivet 11 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Självklart tror jag att vaccinet hjälper, aldrig påstått motsatsen, men jag tror inte det är "värt" att ta vaccinet. Precis som att det skulle hjälpa att vaccinera sig mot alla förkylningsvirus, men det är liksom inte värt det eftersom de för det första inte är så farliga och för det andra finns in så många varianter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 hört på nyheterna att det är ytligare två ungar som vårdas med respirator nu... kanske värt att ta vaccinet? det verkar som om det är på G nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Jag tog det idag. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Måste ta det >> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 hört på nyheterna att det är ytligare två ungar som vårdas med respirator nu... kanske värt att ta vaccinet? det verkar som om det är på G nu...Inte förrän du har några siffror att jämföra med eller relatera till kommer jag ta notis om dig, att säga att två stycken vårdas i respirator känns lika oroväckande som att 14 personer av 9 100 000 bröt benet idag när de skulle gå till Konsum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 hört på nyheterna att det är ytligare två ungar som vårdas med respirator nu... kanske värt att ta vaccinet? det verkar som om det är på G nu...Inte förrän du har några siffror att jämföra med eller relatera till kommer jag ta notis om dig, att säga att två stycken vårdas i respirator känns lika oroväckande som att 14 personer av 9 100 000 bröt benet idag när de skulle gå till Konsum. men ofta man dör av att man bryter benet :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 men ofta man dör av att man bryter benet :P http://galeri.milliyet.com.tr/2008/2/6Basarisizligin_fotograflari/1.jpg Det sa jag inte heller, jag sa att på min "care-meter" är (två ungar som vårdas med respirator) = (14 personer av 9 100 000 bröt benet idag när de skulle gå till Konsum). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Sorry, är lite trött idag :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 (redigerat) hört på nyheterna att det är ytligare två ungar som vårdas med respirator nu... kanske värt att ta vaccinet? det verkar som om det är på G nu...Killen i Kalmar hade väl bara samma symptom som alla sjuka har haft. Diagnos ej färdigställd än. Själv tycker jag hela skiten med svininfluensan är totalt överskattad, alla sjuka hit och dit, vafan folk dör varje dag. Ett fall mer eller mindre i influensa (Idc om det är influensa). Tyck att jag har en konstig inställning, tycker bara att allt låter så jävla muppigt. BTW, ofc att det är synd att personer där det är inte det.. Aja, hoppas ni förstår.. ><' Men ska ändå vaccinera mig, pappa tvingade mig. ._. Men man skyddar ju även sina medmänniskor, så det kanske inte är helt fel att ta det. Om man skyddar personerna runt omkring från att inte bli smittade så.. [EDIT] Imo ska den här vara i "Debatt". [a] Redigerat 11 November 2009 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Hälften av eleverna på en skola (450 elever tot.) är sjuka, även lärare. Oklart om det är svininfluensan, men är ganska misstänkt. En skola, inte jättefarligt. En industri, extremt farligt. Vad händer om hälften av Volvos anställda blir sjuka och inte kan arbeta? Produktionen kör i botten. De är redan i ett krisigt läge, hur ska det gå utan arbetare? Ett sjukhus, 1/5 blir sjuka i svininfluensan och måste stanna hemma. Operationer blir inställda. Patologer och andra bakgrundsarbetare kan inte slutföra arbeten så läkare kan fastställa diagnoser på sjuka personer. Det är inte dödsfallen som är det farliga i svininfluensan, det är den extremt snabbt spridande epidemin som kan förstätta hela samhället ur balans. Jag har ingen aning om hur många som kommer bli smittade enligt beräkningarna. Men att 600 unga friska personer ska dö, det är ganska oväsentligt om 1 miljon människor blir sjuka samtidigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Hälften av eleverna på en skola (450 elever tot.) är sjuka, även lärare. Oklart om det är svininfluensan, men är ganska misstänkt. En skola, inte jättefarligt. En industri, extremt farligt. Vad händer om hälften av Volvos anställda blir sjuka och inte kan arbeta? Produktionen kör i botten. De är redan i ett krisigt läge, hur ska det gå utan arbetare? Ett sjukhus, 1/5 blir sjuka i svininfluensan och måste stanna hemma. Operationer blir inställda. Patologer och andra bakgrundsarbetare kan inte slutföra arbeten så läkare kan fastställa diagnoser på sjuka personer. Det är inte dödsfallen som är det farliga i svininfluensan, det är den extremt snabbt spridande epidemin som kan förstätta hela samhället ur balans. Jag har ingen aning om hur många som kommer bli smittade enligt beräkningarna. Men att 600 unga friska personer ska dö, det är ganska oväsentligt om 1 miljon människor blir sjuka samtidigt... ^ En av de få som verkar förstå varför det är en massvaccinering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Då kommer frågar upp hos mig igen om samhället prioriterar ekonomin eller människoliv först. Vaccinet vi får är inte tillräckligt testat och vissa doktorer som dessutom vaccinerar andra folk avstår själva från att ta det och en del högt uppsatta personer beställer speciella vaccin till sig själva. Att de har planerat/planerar (inte säker på hur det är nu) tvångsvaccination i USA väcker också misstankar. 2 har skrivit i tråden om att halva deras klass stannat hemma efter att ha fått vaccinet. Det finns ju fortfarande en risk att en vaccination av hela sverige skadar befolkningen och samhället mer än att låta svininfluensan ta sin tid som man gör varje år med den vanliga influensan. Återigen så är detta igen big deal egentligen. Varken svininfluensan eller vaccinet är så farligt som massmedia får det att låta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.