evokia Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 den som startade den här tråden verkar ha något personligt emot staten :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Jag ska ta sprutan imorgon i skolan, och jag är inte ett dugg orolig. Kanske man får en del biverkningar men det går över. Jag tar hellre sprutan än att missa skolan i typ 1-2 veckor på grund av svininfluensan. Det ni snackar om är ju exakt samma saker som gäller för alla vaccin. Palla överdriva. :huh: Nej det är inte samma sak som gäller för alla vaccin, för det här vaccinet är framtaget i mycket större hast och har genomgått mycket färre tester innan det gick ut till befolkningen. Det regeringen gör är att experimentera med en hel befolkning. Kanske är vaccinet bra, eller så visar det sig att det inte är det och tusentals människor får leva med bieffekter för resten av sina liv. Det kommer visa sig senare. För klart är att vaccinet innehåller massor med konstiga beståndsdelar och inte är speciellt testat. Dessutom säger inte kvicksilvermängden "samma som insjöfisk" någonting. Många av våra insjöfiskar har ju fått i sig alldeles för mycket kvicksilver och på många ställen rekommenderas inte fiskarna att ätas pga för hög kvicksilverhalt. De är visst testat, och jag tror inte dom släpper ut ett "nja" vaccin till hela jävla världen. kom igen skärpning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Tog vaccinet. Inget farligt, blev lite yr och har ont i armen ;< Fattar inte vad alla har emot det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Jag ska ta sprutan imorgon i skolan, och jag är inte ett dugg orolig. Kanske man får en del biverkningar men det går över. Jag tar hellre sprutan än att missa skolan i typ 1-2 veckor på grund av svininfluensan. Det ni snackar om är ju exakt samma saker som gäller för alla vaccin. Palla överdriva. :huh: Nej det är inte samma sak som gäller för alla vaccin, för det här vaccinet är framtaget i mycket större hast och har genomgått mycket färre tester innan det gick ut till befolkningen. Det regeringen gör är att experimentera med en hel befolkning. Kanske är vaccinet bra, eller så visar det sig att det inte är det och tusentals människor får leva med bieffekter för resten av sina liv. Det kommer visa sig senare. För klart är att vaccinet innehåller massor med konstiga beståndsdelar och inte är speciellt testat. Dessutom säger inte kvicksilvermängden "samma som insjöfisk" någonting. Många av våra insjöfiskar har ju fått i sig alldeles för mycket kvicksilver och på många ställen rekommenderas inte fiskarna att ätas pga för hög kvicksilverhalt. De är visst testat, och jag tror inte dom släpper ut ett "nja" vaccin till hela jävla världen. kom igen skärpning. Nej, det blev bråttom och de hann inte testa det så mycket som ett vaccin ska testas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 men det finns inget mördar medel i vaccinet, minst 40 000 människor i sverige upskattar jag ska ha tagit vaccinet och hur många har dött mindre än 15 st Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 En i min klass tog sprutan idag (han är i riskgruppen så han får ta tidigare än dem andra). Han hade feber efter en timme... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Har tagit vaccinet och jag fick ont i huvudet i en dag, och lite ont i armen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Ja, men det verkar vara olika från person till person. Alla får inte ont. Själv skall jag vaccinera mig så snart som möjligt. Blir nog i början av nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Har ont i huvudet och lite feber, och ont som fan i armen. Kan just och just röra på den. Men brorsan blev bara lite yr i typ 1 timme sedan hade han bara lite ont i armen. Så antar dett är oliika från person till person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 Första kvinnan död i influensa Ytterligare ett svenskt dödsfall i svininfluensan, den första kvinnan, rapporteras från Norrköping. Den 21-åriga kvinnan hade en svår grundsjukdom i botten. TT Kan förresten tillägga att hon (antagligen) var en av de 53 som dog idag över hela världen, inte vad jag skulle vilja kalla en allvarlig pandemi. Du verkar inte riktigt ha förstått vad en pandemi är. Det kan vara noll dödsfall men ändå en pandemi. En pandemi har två krav. 1) Att det är en infektionssjukdom(?) 2) Att den sprids över ett större område, oftast över landsgränser. Antalet dödsfall är helt ovidkommande för huruvida det är en pandemi eller inte. Dessutom, så kommer läget att försämras eftersom andra vågen oftast är värre. Vill minnas att Draghon förklarade detta ganska nyligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 19 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 (redigerat) andra vågen: 13/11-2009; 664 237 personer blir smittade på ett dygn (gäller för hela jordens befolkning). är det den vågen du letar efter? Redigerat 19 November 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 19 November 2009 Rapport Dela Skrivet 19 November 2009 andra vågen: 13/11-2009; 664 237 personer blir smittade på ett dygn. är det den vågen du letar efter? Svarade du på mitt inlägg där? Med spanska sjukan osv? Fan vad alla gnäller om att de fick ont i armen :lol: be a man. Och ganska uppenbart att man blir lite sjuk, jag själv fick feber dagen efter, men sen försvann det helt och hållet. Och ni som säger att de istortsätt bara blanda en smet och slängde ut till folket är ju lite ute och cyklar. Visst vaccinet kanske inte hade lika långa process, men överdriv de inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.