Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

såg på en löpsedel om någon som förlorat smak och lukt sinnen men jag vet inte hur mycket sanning det var i det, har själv tagit vaccin, bara ont i armen ett par dagar

 

statistiken sa en hel del, runt 20 gånger fler som dött i trafiken än av svin influensan

 

inte så konstigt,jämför antal bilar med hur många som är sjuka i svininfluensan.

 

Du säger att svininfluensan inte är alls vanlig, eller bara en vanlig influensa som går över. = behöver inte ta vaccinet.

 

 

Eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se utanför Sverige.

 

Btw, såg en grafisk rapport hur många insjuknande (rapporterade fall) varje län hade på 100 000 invånare. Blekinge hade 53. Betydligt fler (har jag för mig) i mer tätbefolkade län.

 

[EDIT] Tog vaccinet i onsdags. Gick med feber hela torsdagen, har fortfarande så ont i armen att jag inte kan sova på den sidan. Men du överlever om du inte är väldigt känslig.

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara säga en sak till dom som tror att vaccinet är farligare en sjukdommen. Detta vaccin har faktiskt testats ut. Jag tror inte att de skulle rekommendera detta vaccin om det var farligare än sjukdommen.

Blasphemy! Flame him!

 

@ Rullis: Står det hur många som dött bevisligt av vaccinet på statistiken också? Skulle gärna vilja veta hur många som dött av vaccinet gentemot svininfluensan.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara säga en sak till dom som tror att vaccinet är farligare en sjukdommen. Detta vaccin har faktiskt testats ut. Jag tror inte att de skulle rekommendera detta vaccin om det var farligare än sjukdommen.

Blasphemy! Flame him!

 

@ Rullis: Står det hur många som dött bevisligt av vaccinet på statistiken också? Skulle gärna vilja veta hur många som dött av vaccinet jämt emot svininfluensan.

 

:_

 

Jag TROR att Rullis är inne på det spåret att svininfluensan är så patetiskt ofarlig i jämförelse med alla andra skador/olyckor man kan råka ut för att det inte är nödvändigt att ta vaccinet, även om vaccinet nu gör ännu mindre skada en sjukdommen.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och om man är orolig för sitt liv tjänar man mycket mer på att försöka undvika de andra situationerna på Rullis lista. Det är te.x enligt den statistiken 60 gånger så stor chans att man dör av att drunkna. Så det är farligare att bada än att gå ovaccinerad ^_^ Och jag antar att ni inte avstår ett bad eftersom det finns en chans att drunkna.

 

Länkar den igen i högre upplösning, http://i33.tinypic.com/apd63d.jpg

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara säga en sak till dom som tror att vaccinet är farligare en sjukdommen. Detta vaccin har faktiskt testats ut. Jag tror inte att de skulle rekommendera detta vaccin om det var farligare än sjukdommen.

Blasphemy! Flame him!

 

@ Rullis: Står det hur många som dött bevisligt av vaccinet på statistiken också? Skulle gärna vilja veta hur många som dött av vaccinet jämt emot svininfluensan.

 

:_

 

Jag TROR att Rullis är inne på det spåret att svininfluensan är så patetiskt ofarlig att det inte är nödvändigt att ta vaccinet, även om vaccinet nu är ännu mer ofarligt.

 

Jag anklagar inte Rullis för nått. Undrar bara om det står hur många som dött av vaccinet. Sen skrev jag till alla att jag skulle vilja veta hur många som dött av vaccinet gentemot svininfluensan. <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10 november var det 8 som dött efter vaccination i Sverige. källa

Och igår var det tydligen 12 som dött av svininfluensan enligt SVT.

 

Eftersom dödssiffrorna är så minimala hos både vaccinet och svininfluensan tycker jag denna tråden ska fokusera på vilken som ger värst effekter och vilka sorts effekter det är.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10 november var det 8 som dött efter vaccination i Sverige. källa

Och igår var det tydligen 12 som dött av svininfluensan enligt SVT.

 

Eftersom dödssiffrorna är så minimala hos både vaccinet och svininfluensan tycker jag denna tråden ska fokusera på vilken som ger värst effekter och vilka sorts effekter det är.

Rapporterade dödsfall

Ytterligare 3 fall till tidigare fem beskrivna fallrapporter har inkommit under de senaste två veckorna där man beskriver ett tidssamband med vaccination, således totalt 8 rapporter. Tiden mellan vaccination och dödsfall har varierat mellan 12 timmar och 4-5 dagar. Samtliga rapporterade fall gäller patienter med kroniska sjukdomar såsom hjärt-kärlsjukdomar, kronisk lungsjukdom, diabetes, njursvikt, dystrofisk muskelsjukdom och senildemens.

 

Menar du det där? Tycker det inte bevisar mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...