Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Dave: Ja, vi har haft diskussionen om att det inte är pga dödligheten man vaccinerar sig. Ändå fortsätter ni säga att man inte ska vaccinera sig "för det är lika stor dödlighet". Om nu dödligheten är lika stor är det ju bara bra att alla vaccinerar sig så slipper vi ha alla sängliggande. Era argument funkar inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man äter bra mat och brukar springa och andas in friskluft så blir man aldrig sjuk. om man tar hand om sin hälsa såklart så sprutan behövs inte.

Jag hoppas verkligen att du skämtar, annars ser man hur bra sossarnas skolsystem varit...

 

 

Om du nu inte märkt det så har moderaterna var till makten de senaste åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker gå ifrån snacket om dödligheten eftersom både vaccinet och influensan har löjligt låg dödlighet som tydligt visas i grafen jag och Rullis länkade på förra sidan.

Ögonblicket ni släpper dödligheten har ni ingenting kvar att argumentera om. Förutom "farligheten" och den är ju också ungefär samma. Alltså finns det ingen anledning för er att försöka hindra folk från att ta vaccinet. Om ni nu inte ska börja med "staten tjänar pengar" snack.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Farligheten" kan man ju också diskutera om. Och detta inlägget tycker förklarar bra att det handlar om pengar, inte om liv.

 

Sedan är det löjligt att nästan ingen tar vaccinet mot den årliga influensan och nu när svininfluensan kommer som enligt statistik är mindre farligt ska alla ha vaccinet, för att massmedian överhypar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför ni fortfarande jämför det med vanlig influensa. Vanlig influensa drabbar inte lika många på så kort tid? Det är fortfarande en pandemi som vi ska hindra från att spridas, därav vaccinationen.

 

 

EDIT: Läs "ni" som "du"

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför ni fortfarande jämför det med vanlig influensa. Vanlig influensa drabbar inte lika många på så kort tid? Det är fortfarande en pandemi som vi ska hindra från att spridas, därav vaccinationen.

 

 

EDIT: Läs "ni" som "du"

 

Sant, och dom flesta får vaccinering, ja som mina föräldrar så sa bara någon doktor till dom att ta vaccineringen, så tog hon det. Så enkelt är det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför ni fortfarande jämför det med vanlig influensa. Vanlig influensa drabbar inte lika många på så kort tid? Det är fortfarande en pandemi som vi ska hindra från att spridas, därav vaccinationen.

Jag ville bara pålysa detta inlägg.

 

Hur många som har dött av drunkning är dessutom helt irrelevant till varför man skall vaccinera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför ni fortfarande jämför det med vanlig influensa. Vanlig influensa drabbar inte lika många på så kort tid? Det är fortfarande en pandemi som vi ska hindra från att spridas, därav vaccinationen.

 

 

EDIT: Läs "ni" som "du"

Sen är läkarna rädd att det ska muteras, stoppar man det med vaccin snabbt som gör folk sjuka i 2-3 dagar eller får ont i armen i 1 vecka, men stoppar det från att spridas och muteras till ett mer dödligt virus, då kan folket betala det priset. Tycker jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför ni fortfarande jämför det med vanlig influensa. Vanlig influensa drabbar inte lika många på så kort tid? Det är fortfarande en pandemi som vi ska hindra från att spridas, därav vaccinationen.

 

 

EDIT: Läs "ni" som "du"

Sen är läkarna rädd att det ska muteras, stoppar man det med vaccin snabbt som gör folk sjuka i 2-3 dagar eller får ont i armen i 1 vecka, men stoppar det från att spridas och muteras till ett mer dödligt virus, då kan folket betala det priset. Tycker jag.

 

Jo precis, hela folket är en grupp. Ja, det är sant, det är vi.

 

Men vi är även individuella, och vi bestämmer väl fan själv om vi ska ta vaccinet eller inte.

 

"Folket ska betala priset" - pff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många som har dött av drunkning är dessutom helt irrelevant till varför man skall vaccinera sig.

Det visar att dödligheten är löjligt låg.

 

Eftersom vi tänker på helt olika sätt kommer vi aldrig kunna övertala varandra vilka argument vi än kommer med. Så läsarna får avgöra själv vad de tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...