Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

Jag ska ta sprutan imorgon i skolan, och jag är inte ett dugg orolig.

Kanske man får en del biverkningar men det går över.

Jag tar hellre sprutan än att missa skolan i typ 1-2 veckor på grund av svininfluensan.

 

Det ni snackar om är ju exakt samma saker som gäller för alla vaccin.

Palla överdriva. :huh:

Nej det är inte samma sak som gäller för alla vaccin, för det här vaccinet är framtaget i mycket större hast och har genomgått mycket färre tester innan det gick ut till befolkningen. Det regeringen gör är att experimentera med en hel befolkning. Kanske är vaccinet bra, eller så visar det sig att det inte är det och tusentals människor får leva med bieffekter för resten av sina liv. Det kommer visa sig senare. För klart är att vaccinet innehåller massor med konstiga beståndsdelar och inte är speciellt testat.

 

Dessutom säger inte kvicksilvermängden "samma som insjöfisk" någonting. Många av våra insjöfiskar har ju fått i sig alldeles för mycket kvicksilver och på många ställen rekommenderas inte fiskarna att ätas pga för hög kvicksilverhalt.

 

De är visst testat, och jag tror inte dom släpper ut ett "nja" vaccin till hela jävla världen. kom igen skärpning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska ta sprutan imorgon i skolan, och jag är inte ett dugg orolig.

Kanske man får en del biverkningar men det går över.

Jag tar hellre sprutan än att missa skolan i typ 1-2 veckor på grund av svininfluensan.

 

Det ni snackar om är ju exakt samma saker som gäller för alla vaccin.

Palla överdriva. :huh:

Nej det är inte samma sak som gäller för alla vaccin, för det här vaccinet är framtaget i mycket större hast och har genomgått mycket färre tester innan det gick ut till befolkningen. Det regeringen gör är att experimentera med en hel befolkning. Kanske är vaccinet bra, eller så visar det sig att det inte är det och tusentals människor får leva med bieffekter för resten av sina liv. Det kommer visa sig senare. För klart är att vaccinet innehåller massor med konstiga beståndsdelar och inte är speciellt testat.

 

Dessutom säger inte kvicksilvermängden "samma som insjöfisk" någonting. Många av våra insjöfiskar har ju fått i sig alldeles för mycket kvicksilver och på många ställen rekommenderas inte fiskarna att ätas pga för hög kvicksilverhalt.

 

De är visst testat, och jag tror inte dom släpper ut ett "nja" vaccin till hela jävla världen. kom igen skärpning.

 

Nej, det blev bråttom och de hann inte testa det så mycket som ett vaccin ska testas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första kvinnan

död i influensa

Ytterligare ett svenskt

dödsfall i svininfluensan,

den första kvinnan,

rapporteras från

Norrköping. Den 21-åriga

kvinnan hade en svår

grundsjukdom i botten. TT

Kan förresten tillägga att hon (antagligen) var en av de 53 som dog idag över hela världen, inte vad jag skulle vilja kalla en allvarlig pandemi.

 

Du verkar inte riktigt ha förstått vad en pandemi är. Det kan vara noll dödsfall men ändå en pandemi.

 

En pandemi har två krav.

1) Att det är en infektionssjukdom(?)

2) Att den sprids över ett större område, oftast över landsgränser.

 

Antalet dödsfall är helt ovidkommande för huruvida det är en pandemi eller inte. Dessutom, så kommer läget att försämras eftersom andra vågen oftast är värre. Vill minnas att Draghon förklarade detta ganska nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

andra vågen: 13/11-2009; 664 237 personer blir smittade på ett dygn.

 

är det den vågen du letar efter?

Svarade du på mitt inlägg där? Med spanska sjukan osv?

 

 

Fan vad alla gnäller om att de fick ont i armen :lol: be a man.

Och ganska uppenbart att man blir lite sjuk, jag själv fick feber dagen efter, men sen försvann det helt och hållet.

 

Och ni som säger att de istortsätt bara blanda en smet och slängde ut till folket är ju lite ute och cyklar.

Visst vaccinet kanske inte hade lika långa process, men överdriv de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...