Gäst Edge Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Spara. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 (redigerat) Tycker att det är lite lustigt att nästan alla (har bara läst första två sidorna) tycks vilja köpa x-box och tv spel och diverse saker. Det första jag skulle gjort är att renovera upp lägenheten lite, köpta lite nya prylar och så, dock med en väldigt strikt budget. Sen skulle jag sätta in en del på mitt bankkonto. Men den största delen skulle definitivt läggas på aktier eller säkra investeringar. Om man har en miljon så tänker man att det är en jävla massa pengar. Men med tanke på vad saker och ting kostar så är det inte ett enormt stort belopp. Så varför lyxa till det direkt och ha kul ett litet tag istället för att placera pengarna rätt så att man har ännu mer i framtiden? En miljon kronor är en väldigt bra start. Men det är absolut ingenting som kommer all hålla i längden. Efter ett tag (Beroende på hur mycket du slösar) så kommer pengarna att ta slut, och då sitter man där igen =) Så, "mediocre living" till en start tills pengarna har börjar växa rejält. Då kan man börja lyxa till det sakta och försiktigt. Det tycker då jag skulle vara den bästa planen iaf. Edit: Sedan till er som ser ut att tycka att trisslotter är en bra investering. Om du köper trisslotter för 10,000kr. Då sitter du där med 400 trisslotter att skrapa. per 8,000,000 lotter så är det 4 stycken med max-vinst på (2,500,000) Så du har 400 av 8,000,000 lotter. (400/8000000)*4 = 0,0002% Chans att vinna. Så det är bara att tänka efter innan du rusar ut och köper trisslotter, det är inte värt det. (rätta mig gärna om jag har räknat fel/tänkt helt galet) Redigerat 14 Augusti 2009 av Decembersky Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mojje312 Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Euumhhm.. Själviska ni är!!!!... Skulle Skänka hela rasket till Barn I Afrika Så dom kan bli vuxna Och Äta Sig Mätta osv!!.. nej det skulle du inte ärru galen! dom ger inte nått tillbaka -_- man ska hjälpa dom fattiga men överddriv ska man ej göra! då blir dom galna av pengar och eldar upp dom istället xD nä men jag skulle ha köpt ett billigt hus som är värt 500k sen skulle jag renoverat huset =) Nyss skulle du köpa en kyrka jag köper en kyrka sen efter det när jag har pengar över (kanske runt 5k så köper jag trisslotter för dom så kanske jag vinner pengarna för hus =) En miljon kronor skulle inte räcka till en kyrka på långa håll. Men jag kan vinna på trisslotter! man vet aldrig =P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Alla kan vinna, men chansen är inte direkt stor. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 (redigerat) Köpa upp någonting lönsamt, kanske medelstor affär? En miljon är en väldigt bra grund till att tjäna mer pengar. Självklart skulle jag även hjälpa de behövande. :) Redigerat 14 Augusti 2009 av Fusion Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mojje312 Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 jag börjar om igen! jag köper en tomt ungefär 300k sen byggar jag hus ungefär 500k sen köper jag kiosk i stan ungefär 10k sen tjänar jag 2k per vecka! då kan jag köpa smått och gott till huset och sen efter det så köper jag åk gräsklippare! =) resten tar jag in på kontot till nästa köp =) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Tycker att det är lite lustigt att nästan alla (har bara läst första två sidorna) tycks vilja köpa x-box och tv spel och diverse saker. Det första jag skulle gjort är att renovera upp lägenheten lite, köpta lite nya prylar och så, dock med en väldigt strikt budget. Sen skulle jag sätta in en del på mitt bankkonto. Men den största delen skulle definitivt läggas på aktier eller säkra investeringar. Om man har en miljon så tänker man att det är en jävla massa pengar. Men med tanke på vad saker och ting kostar så är det inte ett enormt stort belopp. Så varför lyxa till det direkt och ha kul ett litet tag istället för att placera pengarna rätt så att man har ännu mer i framtiden? De två första sidorna har i regel 90% av fuskas minderåriga svarat. jag börjar om igen! jag köper en tomt ungefär 300k sen byggar jag hus ungefär 500k sen köper jag kiosk i stan ungefär 10k sen tjänar jag 2k per vecka! då kan jag köpa smått och gott till huset och sen efter det så köper jag åk gräsklippare! =) resten tar jag in på kontot till nästa köp =)Du skulle bli en bra affärsman. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Eru Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 (redigerat) Tycker att det är lite lustigt att nästan alla (har bara läst första två sidorna) tycks vilja köpa x-box och tv spel och diverse saker. Det första jag skulle gjort är att renovera upp lägenheten lite, köpta lite nya prylar och så, dock med en väldigt strikt budget. Sen skulle jag sätta in en del på mitt bankkonto. Men den största delen skulle definitivt läggas på aktier eller säkra investeringar. Om man har en miljon så tänker man att det är en jävla massa pengar. Men med tanke på vad saker och ting kostar så är det inte ett enormt stort belopp. Så varför lyxa till det direkt och ha kul ett litet tag istället för att placera pengarna rätt så att man har ännu mer i framtiden? Alla har väl beräknat om de vinner så mycket just i åldern som är nu, alla har inte en egen lägenhet atm. Det jag menar är: Du antar att folk menar när de har lägenheter, är utflyttade och så. Du är 18, bland de äldre här. Medelåldern är väl runt 12-13 år och då har ingen egen lägenhet. Intressena man har just nu spelar väl också roll och drömma har väl inte skadat? Vad väljer du, helt allvarligt om d skulle DRÖMMA. Tvspel, T-apparater, Datorer, Konsoler + massa annat som gör en lycklig och nöjd för stunden och antagligen ett tag framåt (En dator håller ju faktiskt ett tag? ; )?) Lägenhetsrenovering, nya prylar till boende och sen sätta in resten för en ljusare framtid? Jag väljer helt klart nöjen. Om jag får drömma. Vad som är mer realistiskt är ju att framtidsspara. Bara för att komma ihåg det : Ålder, intresse, hur man bor och sånåt spelar roll när man svara på sånt här! Redigerat 15 Augusti 2009 av Eru Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Ingenting... Skulle lagt in dem på sparkontot, och låta dem vara där. Perfekt att ha när man ska köpa bostad :) Seriöst, jag har ärvt, så jag kan köpa allt jag vill ha just nu, det enda jag köpt är en moped, och den kunde jag nästan betala med mina barnbidrag... Nu planerar jag en dator, som jag kommer kunna köpa med mina barnbidrag. Jag är inte snål, bara sparsam... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 Skulle köpt ett hus i någon by med stor tomt med tillhörande skog för sisådär 500 000-750 000 sedan skulle jag sålt skogen och kammat hem över en miljon på det, sen sålt huset och stå där med mycket mer pengar än vad jag började med :) Sen blir det att satsa på aktier och spara en stor del av pengarna, har hört att Peab's aktier ska vara bra att satsa på i lågkonjukturen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 Skulle köpt ett hus i någon by med stor tomt med tillhörande skog för sisådär 500 000-750 000 sedan skulle jag sålt skogen och kammat hem över en miljon på det, sen sålt huset och stå där med mycket mer pengar än vad jag började med :) Sen blir det att satsa på aktier och spara en stor del av pengarna, har hört att Peab's aktier ska vara bra att satsa på i lågkonjukturen. hur hade du tänkt att köpa en skog för 500k-750k och sedan sälja över en miljon på det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 Skulle köpt ett hus i någon by med stor tomt med tillhörande skog för sisådär 500 000-750 000 sedan skulle jag sålt skogen och kammat hem över en miljon på det, sen sålt huset och stå där med mycket mer pengar än vad jag började med :) Sen blir det att satsa på aktier och spara en stor del av pengarna, har hört att Peab's aktier ska vara bra att satsa på i lågkonjukturen. hur hade du tänkt att köpa en skog för 500k-750k och sedan sälja över en miljon på det? Kanske tänkte lite fel men det var så min farbror gjorde, han köpte en kåk för 750k i en by i Västerbotten.På tomten som förmodligen var flera hektar stor stog det väldigt mycket skog på som han sedan sålde för 2 miljoner till någon företag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg