xpliT Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Är inge bättre på deras slakterier. Vad vet du om det? Såg ett program av Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning (kommer inte ihåg) där de smugglade in kameror och filmade allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Är inge bättre på deras slakterier. Vad vet du om det? Såg ett program av Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning (kommer inte ihåg) där de smugglade in kameror och filmade allt. Och det betyder att alla slakterier är likadana? Ska enskilda fall få representera allihopa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Är inge bättre på deras slakterier. Vad vet du om det? Såg ett program av Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning (kommer inte ihåg) där de smugglade in kameror och filmade allt. Och det betyder att alla slakterier är likadana? Ska enskilda fall få representera allihopa? De var hos Scan, Felix, Dafgård och de är de enda märken jag nämnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 (redigerat) Är inge bättre på deras slakterier. Vad vet du om det? Såg ett program av Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning (kommer inte ihåg) där de smugglade in kameror och filmade allt. Och det betyder att alla slakterier är likadana? Ska enskilda fall få representera allihopa? De var hos Scan, Felix, Dafgård och de är de enda märken jag nämnt. Jag tror att varje märke har fler än 1 slakteri vardera. Redigerat 14 Augusti 2009 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 (redigerat) Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :( Ska överväga att bli vegetarian. Redigerat 14 Augusti 2009 av Xade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :( Ska överväga att bli vegetarian. det är enkelt att bli det om man bort utan sina föräldrar... önskar jag gjorde det för då hade jag blivit vegetarian direkt! mkt bättre för mig eftersom jag sitter för mkt vid datorn ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 de behandlar inte potatisarna bättre :( nej men det är riktigt dåligt att de behandlar djuren sådär fast jag äter aldrig färdig mat från scan, dafgård etc. iofs vet jag inte vart skolan får tag på maten ''/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :( Ska överväga att bli vegetarian. det är enkelt att bli det om man bort utan sina föräldrar... önskar jag gjorde det för då hade jag blivit vegetarian direkt! mkt bättre för mig eftersom jag sitter för mkt vid datorn ^^ Jag bor hos mina köttätande föräldrar och är vegetarian. Fungerar hur bra som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :( Ska överväga att bli vegetarian. Samma problem :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 In soviet russia, food eats you. Misshandel av djur är ett stort problem, dels för att det handlar om ekonomisk vinst. Att inte erbjuda smärtlindrande eller liknande till alla djur som slaktas sparar pengar. Jag tror inte att detta problem är så utbrett som vissa kan vilja antyda, men det är illa. Men att prata om hur man ska sluta äta kött är löjligt. Det påverkar inte. Ingen bryr sig. Hur många är villiga att sluta äta gott kött för att det finns en minimal chans att ens fläskkotlett kom ifrån en plågad gris? Kommer grisen tillbaka till liv om man låter bli att äta? Människor är allätare, att hålla sig till sallad för att leka rebell är så fånigt... Sen kan vi ju diskutera om hur veganer får i sig allt de behöver på ett eller annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 måste hålla med xade lite med att man övertänker att bli vegetariaN när man ser detta, men om det finns något i denna värld som jag älskar mer än allt annat är kött<3 man kan käka det när som helst och var som helst, finns i olika former och ätsätt, man kan inte bli less! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 måste hålla med xade lite med att man övertänker att bli vegetariaN när man ser detta, men om det finns något i denna värld som jag älskar mer än allt annat är kött<3 man kan käka det när som helst och var som helst, finns i olika former och ätsätt, man kan inte bli less!så sant :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.