Hoppa till innehåll

Meet Your Meat


360Xbox

Rekommendera inlägg

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Är inge bättre på deras slakterier.

 

Vad vet du om det?

Såg ett program av Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning (kommer inte ihåg) där de smugglade in kameror och filmade allt.

 

Och det betyder att alla slakterier är likadana?

Ska enskilda fall få representera allihopa?

 

De var hos Scan, Felix, Dafgård och de är de enda märken jag nämnt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inge bättre på deras slakterier.

 

Vad vet du om det?

Såg ett program av Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning (kommer inte ihåg) där de smugglade in kameror och filmade allt.

 

Och det betyder att alla slakterier är likadana?

Ska enskilda fall få representera allihopa?

 

De var hos Scan, Felix, Dafgård och de är de enda märken jag nämnt.

 

Jag tror att varje märke har fler än 1 slakteri vardera.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :(

 

Ska överväga att bli vegetarian.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :(

 

Ska överväga att bli vegetarian.

det är enkelt att bli det om man bort utan sina föräldrar... önskar jag gjorde det för då hade jag blivit vegetarian direkt! mkt bättre för mig eftersom jag sitter för mkt vid datorn ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

de behandlar inte potatisarna bättre :( nej men det är riktigt dåligt att de behandlar djuren sådär fast jag äter aldrig färdig mat från scan, dafgård etc. iofs vet jag inte vart skolan får tag på maten ''/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :(

 

Ska överväga att bli vegetarian.

det är enkelt att bli det om man bort utan sina föräldrar... önskar jag gjorde det för då hade jag blivit vegetarian direkt! mkt bättre för mig eftersom jag sitter för mkt vid datorn ^^

 

Jag bor hos mina köttätande föräldrar och är vegetarian. Fungerar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har anat att de behandlar djur för illa på slakterier, har funderat flera gånger på att bli vegetarian, men jag älskar kött :S Helt sjukt hur de behandlar djuren, mår illa. Vilken hemsk värld detta är egentligen :(

 

Ska överväga att bli vegetarian.

Samma problem :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

In soviet russia, food eats you.

 

Misshandel av djur är ett stort problem, dels för att det handlar om ekonomisk vinst. Att inte erbjuda smärtlindrande eller liknande till alla djur som slaktas sparar pengar. Jag tror inte att detta problem är så utbrett som vissa kan vilja antyda, men det är illa.

 

Men att prata om hur man ska sluta äta kött är löjligt. Det påverkar inte. Ingen bryr sig.

Hur många är villiga att sluta äta gott kött för att det finns en minimal chans att ens fläskkotlett kom ifrån en plågad gris?

Kommer grisen tillbaka till liv om man låter bli att äta?

 

Människor är allätare, att hålla sig till sallad för att leka rebell är så fånigt...

Sen kan vi ju diskutera om hur veganer får i sig allt de behöver på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste hålla med xade lite med att man övertänker att bli vegetariaN när man ser detta, men om det finns något i denna värld som jag älskar mer än allt annat är kött<3 man kan käka det när som helst och var som helst, finns i olika former och ätsätt, man kan inte bli less!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste hålla med xade lite med att man övertänker att bli vegetariaN när man ser detta, men om det finns något i denna värld som jag älskar mer än allt annat är kött<3 man kan käka det när som helst och var som helst, finns i olika former och ätsätt, man kan inte bli less!

så sant :3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...