Blattenn Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Hej jag har fyllt femton men har alldrig "rört" en moppe. jag har bara åkt en konstig på landet. jag undrar om någon kan tydligt berärtta hur man startar en moppe med nyckeln och kicken please! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Du sätter i nyckeln i en springa, drar ut kicken, och kickar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Om man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Kan du växla då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 1. Sätt i nyckeln i tändningslåset 2. Vrid om 3. Dra ut kicken (nere till höger, vid motorn) 4. Sätt foten på kicken och tryck ner den (med lite fart och styrka) 5. Samtidigt som du gör det, gasa lite. Se till att du inte har mopeden i växel (det får du ingen guide på) 6. Mopeden kommer nu börja låta, behåll lugnet, den ska göra det. Det betyder att den har startat. 7. Lägg mopeden i första växeln och kör iväg medan du funderar på meningen med att trolla på forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Om man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror. Kanske 100m ja, i trafiken nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blattenn Skrivet 25 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 1. Sätt i nyckeln i tändningslåset 2. Vrid om 3. Dra ut kicken (nere till höger, vid motorn) 4. Sätt foten på kicken och tryck ner den (med lite fart och styrka) 5. Samtidigt som du gör det, gasa lite. Se till att du inte har mopeden i växel (det får du ingen guide på) 6. Mopeden kommer nu börja låta, behåll lugnet, den ska göra det. Det betyder att den har startat. 7. Lägg mopeden i första växeln och kör iväg medan du funderar på meningen med att trolla på forum. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Kan du växla då? Det blir nog lite svårt på en moped som inte har några växlar :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Kan du växla då? Det blir nog lite svårt på en moped som inte har några växlar :o nämn en moped som har kick men inte växlar (som inte har elstart) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Kan du växla då? Det blir nog lite svårt på en moped som inte har några växlar :o alla mopeder har växlar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Kan du växla då? Det blir nog lite svårt på en moped som inte har några växlar :o alla mopeder har växlar... Fast många av dem har automat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Om man kan cykla kan man köra moppe, det är lättare än man tror. Kanske 100m ja, i trafiken nej. Jag tyckte inte det var några problem heller. Bara att gå ut att köra efter jag fick körkortetJag har iofs en växelfri scooter, cross med växlar är väl svårare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.