Hoppa till innehåll

Ny Funktion För Att Slippa Spammare


Lynott

Rekommendera inlägg

Trots att den inte är anmält så ska det väl inte ta flera dagar för en mod att hitta tråden? Den andra blev låst en dag EFTER tråden var gjort, en dag för sent imo. Och den tredje tråden är ju bara ett fet lol. Gäller alla hans andra trådar också.

Mods sitter inte och lurkar alla forum, om en tråd i WoW eller PC forumet skulle bryta mot nån regel och inte bli anmäld skulle den förmodligen hittas av nån mod lagom snabbt. Jag hittade en tråd i Övriga konsoller en gång som bröt mot nån regel och var flera veckor gammal och inte blivit anmäld. Sedan är det som sagt upp till medlemmarna att anmäla om de vill ha ett rent forum, jag anmälde en av de trådarna du länkade som du borde ha gjort ifall du ville bli av med onödiga trådar.

 

Sedan tycker jag att alla överreagerar, det är en kort text som tar upp några pixlar på din skärm och om du går in på den tar den några sekunder av ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Trots att den inte är anmält så ska det väl inte ta flera dagar för en mod att hitta tråden? Den andra blev låst en dag EFTER tråden var gjort, en dag för sent imo. Och den tredje tråden är ju bara ett fet lol. Gäller alla hans andra trådar också.

Mods sitter inte och lurkar alla forum, om en tråd i WoW eller PC forumet skulle bryta mot nån regel och inte bli anmäld skulle den förmodligen hittas av nån mod lagom snabbt. Jag hittade en tråd i Övriga konsoller en gång som bröt mot nån regel och var flera veckor gammal och inte blivit anmäld. Sedan är det som sagt upp till medlemmarna att anmäla om de vill ha ett rent forum, jag anmälde en av de trådarna du länkade som du borde ha gjort ifall du ville bli av med onödiga trådar.

 

Sedan tycker jag att alla överreagerar, det är en kort text som tar upp några pixlar på din skärm och om du går in på den tar den några sekunder av ditt liv.

 

må vara sant, men är det inte mycket roligare med ett forum utan spam?

 

låt oss säga att man bara fick göra ett ämne per dag, det kommer in en snubbe som ska spela allan och vara rolig och gör en tråd där han kanske lägger upp en bild på bajsporr eller något annat otrevligt man helst slipper, tror du att han skulle tröttna snabbare om han endast kunde lägga upp en tråd som blev låst/borttagen inom några timmar eller om han postade 10-20st ämnen över hela forumet med samma bild?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha samma system som på flashback. Att man bara kan läsa ämnen de första 2-3 dagarna

Ja, den idéen la jag in här för drygt ett år sedan och blev nekad.

Flashback har ett väldigt bra system med medlemmar och inlägg. T.ex. att efter man postat 500inlägg och varit medlem i 6månader får man tillgång till en ny sida av forumet där lösenord och lite andra olagligheter sker :) Men det är ju mycket mycket lättare att ha sådana system på en sån seriös sida som FB.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha samma system som på flashback. Att man bara kan läsa ämnen de första 2-3 dagarna

Ja, den idéen la jag in här för drygt ett år sedan och blev nekad.

Flashback har ett väldigt bra system med medlemmar och inlägg. T.ex. att efter man postat 500inlägg och varit medlem i 6månader får man tillgång till en ny sida av forumet där lösenord och lite andra olagligheter sker :) Men det är ju mycket mycket lättare att ha sådana system på en sån seriös sida som FB.

 

Den ideen borde läggas till IMO, att första 2-3 dagarna kan man bara titta på inläggen, sen efter de kan man bara göra 1 tråd varje dag i 10 dagars tid. Efter de borde man antingen få posta hur många trådar man vill, eller så borde de finnas en gräns på typ 3 trådar varje dag (har svårt att tro att någon kan göra 3+ trådar per dag...)

 

Detta kommer leda till:

 

De som kommer hit för att bara spamma kommer inte orka vänta 3 dagar

De som orkar vänta 3 dagar för att komma hit och spamma kommer bara kunna göra 1 tråd om dagen

De som orkar vänta i 10 dagar kommer ändå inte kunna spamma speciellt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man skulle kunna ha samma system som på flashback. Att man bara kan läsa ämnen de första 2-3 dagarna

Ja, den idéen la jag in här för drygt ett år sedan och blev nekad.

Flashback har ett väldigt bra system med medlemmar och inlägg. T.ex. att efter man postat 500inlägg och varit medlem i 6månader får man tillgång till en ny sida av forumet där lösenord och lite andra olagligheter sker :) Men det är ju mycket mycket lättare att ha sådana system på en sån seriös sida som FB.

 

Den ideen borde läggas till IMO, att första 2-3 dagarna kan man bara titta på inläggen, sen efter de kan man bara göra 1 tråd varje dag i 10 dagars tid. Efter de borde man antingen få posta hur många trådar man vill, eller så borde de finnas en gräns på typ 3 trådar varje dag (har svårt att tro att någon kan göra 3+ trådar per dag...)

 

Detta kommer leda till:

 

De som kommer hit för att bara spamma kommer inte orka vänta 3 dagar

De som orkar vänta 3 dagar för att komma hit och spamma kommer bara kunna göra 1 tråd om dagen

De som orkar vänta i 10 dagar kommer ändå inte kunna spamma speciellt mycket

 

Men sen finns de ju dem som har varit medlemmar här länge som vill sluta på sidan och bestämmer sig för att leka allan ändå
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den ideen borde läggas till IMO, att första 2-3 dagarna kan man bara titta på inläggen, sen efter de kan man bara göra 1 tråd varje dag i 10 dagars tid. Efter de borde man antingen få posta hur många trådar man vill, eller så borde de finnas en gräns på typ 3 trådar varje dag (har svårt att tro att någon kan göra 3+ trådar per dag...)

 

Detta kommer leda till:

 

De som kommer hit för att bara spamma kommer inte orka vänta 3 dagar

De som orkar vänta 3 dagar för att komma hit och spamma kommer bara kunna göra 1 tråd om dagen

De som orkar vänta i 10 dagar kommer ändå inte kunna spamma speciellt mycket

Jag gillar idén, det borde gallra bort de flesta spammarna. Kanske med modifikationen att nya medlemmar endast får skriva ett antal inlägg per dag (alltså inga trådar).

 

Men sen finns de ju dem som har varit medlemmar här länge som vill sluta på sidan och bestämmer sig för att leka allan ändå

De är inte lika många och borde kunna hanteras rätt så enkelt. Att ha ett definitivt maximum på 3 trådar/dag (eller liknande) även efter x antal månader som medlem borde åtminstonde kunna hålla dessa "spamattacker" under kontroll tills de tas hand om.

 

När jag ändå håller på att skriva ett inlägg så kan jag kommentera det här inlägget:

jak var en spamare förut, men jak betrade mej efter ja fik en varning! :lol:

 

ala smapare borde vara såm mej! ;)

Det som egentligen stör mig med dessa inlägg är inte själva inlägget, utan de följande "noobs" som leker lustiga genom att kommentera inlägget och få lite extra fuskarank.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stycke 1: Ja, med exakt de ord som du beskriver det "det finns många noobs som inte vet hur man svarar på ett inlägg och gör ett nytt ämne" så skulle funktionen med max gränsen att endast kunna göra 1tråd per dag vara extremt effektivt, eller hur?

 

Stycke 2: Ja, men modsen har ju valt de jobb de har och det har inte medlemmarna, klarar dom inte av att kunna hålla ett forum 100% fritt från onödiga trådar så har dom valt fel användarstatus imo.

Nej, för att den extrema minoriteten som är extremn00bar är irrelevant mot den stora mängd som blir lidande av en sån här funktion. 20sek/inlägg-spärren är ok. Att de inte vet hur de ska ta sig fram på forumet är dels deras eget ansvar och dels admins ansvar. en förbättring hade varit att t.ex. se till att medlemmarna visste hur forumet fungerade och hur man manövrerade innan man kunde börja använda det.

 

Modsen har inte valt att vara ofelbara och perfekta, om du eftersträvar perfektion är du sannerligen uppe bland molnen.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stycke 1: Ja, med exakt de ord som du beskriver det "det finns många noobs som inte vet hur man svarar på ett inlägg och gör ett nytt ämne" så skulle funktionen med max gränsen att endast kunna göra 1tråd per dag vara extremt effektivt, eller hur?

 

Stycke 2: Ja, men modsen har ju valt de jobb de har och det har inte medlemmarna, klarar dom inte av att kunna hålla ett forum 100% fritt från onödiga trådar så har dom valt fel användarstatus imo.

Nej, för att den extrema minoriteten som är extremn00bar är irrelevant mot den stora mängd som blir lidande av en sån här funktion. 20sek/inlägg-spärren är ok. Att de inte vet hur de ska ta sig fram på forumet är dels deras eget ansvar och dels admins ansvar. en förbättring hade varit att t.ex. se till att medlemmarna visste hur forumet fungerade och hur man manövrerade innan man kunde börja använda det.

 

Modsen har inte valt att vara ofelbara och perfekta, om du eftersträvar perfektion är du sannerligen uppe bland molnen.

 

Hur skulle dom drabbas av att bara kunna göra 1 tråd per dag? Dom flesta som gör mer än 1 tråd dagen då dem registrerar sig gör antingen dubbletter eller så spammar dom bara
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur skulle dom drabbas av att bara kunna göra 1 tråd per dag? Dom flesta som gör mer än 1 tråd dagen då dem registrerar sig gör antingen dubbletter eller så spammar dom bara

Det är förjävligt att/om de lider för att en extrem minoritet är nybörjare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEN FAN JÄVLA SKIT!! DUBBELPOST!!! :angry: :angry: nån mod får gärna merga detta och mitt föregående inlägg om de vill/orkar. ha förbarme över mig. inte meningen. :)

 

Man skulle kunna ha samma system som på flashback. Att man bara kan läsa ämnen de första 2-3 dagarna

Ja, den idéen la jag in här för drygt ett år sedan och blev nekad.

Flashback har ett väldigt bra system med medlemmar och inlägg. [...] Men det är ju mycket mycket lättare att ha sådana system på en sån seriös sida som FB.

 

Seriöst, ni har för höga krav på Fuska.se och dess medlemmar, återigen, medelåldern ligger på ca 13 här. ett komplicerat postningssystem kommer bara vara kontraproduktivt då många medlemmar kommer skrämmas bort för att det är för krångligt för att sätta sig in i det hela då. ett större problem är egentligen att allt för många gör ett acc utan att posta, då detta leder till att många användarnamn blir upptagna.

 

Det är fruktansvärt naivt att tro att ni kan minimera spammandet med en sådan här reglering. Mezox pekar iaf ut en sak som ni missade, inlägget. en spammare tycker inte det är såå viktigt att göra nya trådar, de skiter vart de skriver bara de skriver någonstans. hindra dem från att göra trådar kommer bara leda till fler spaminlägg, skulle detta regleras skulle de spama i gästböcker, sen PM etc., det går inte att förhindra.

 

Nä, på detta plan funkar fuskas "renhållningssystem" utmärkt, att alla medlemmar som vill ha ett rent forum har möjligheten att bidra och sen att moderatorerna bedömer inlägg efter kvalité och inte mängd. Det är jävligt puckat att jämföra med FB då det är ett helt annorlunda forum.

 

Vi kan inte göra 12:åringar ordentliga, för att de är unga och i ett utvecklingsstadium. du kan ändra deras mognad och seriositet lika lite som du kan ändra deras intressen. alltså inte särskilt mycket.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...