MentalogisT Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Kan man dö av en lukt som stinker så mycket så att kroppen inte klarar av det? Yes, skolarbete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Wikipedia > lukt sinnet > dig deeper. men jag tror nej(utan att veta någonting om det.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Vet inte heller något om det, men jag skulle säga: nej, du kan inte dö, hur illa de än luktar, men du kan ju dö om det är giftigt -,- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Att en lukt är så äcklig så man dör av den låter orimligt, och om det finns nån så äcklig lukt så är den förmodligen dessutom giftig och då är det inte äckligheten man dör av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Att en lukt är så äcklig så man dör av den låter orimligt, och om det finns nån så äcklig lukt så är den förmodligen dessutom giftig och då är det inte äckligheten man dör av.Ja, eller om den är väldigt äcklig måste man kunna kvävas i sina spyor, om man inte spottar ut dem...Kroppens reaktion på dofter finns ju för att varna om oss att de kan vara giftiga. Tex så luktar gammal mat illa, och man mår även dåligt av att äta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 En äcklig lukt kan ju indirekt leda till ens död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 En äcklig lukt kan ju indirekt leda till ens död.Haha, man springer ifrån lukten i panik för att sedan ramla utför ett stup eller springa in i en vägg? XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 om man är kännslig kan man säkert svimma iallafall :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 12 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2009 Man kan ju svimma och slå i huvudet riktigt hårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 12 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2009 Man kan ju svimma och slå i huvudet riktigt hårt?Då var det ju inte lukten man dog av, man dog av att slå i huvudet. Ungefär som att säga att man kan dö av att äta oxfile om sin pace maker slutar funka när man sväljer -,- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
girlygeek Skrivet 12 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2009 (redigerat) En lukt kan ju ge flera reaktioner. Men leda till döden? Nja, tveksamt. Ironiskt "Jag dör" eller "Jag tror jag dör" finns ju alltid ett sätt att reagera på. Men vissa ämnen kan vara farliga att andas in. Däribland rök, gift, kemialier, lösningsmedel, asbest, stendam. Man kan ju få lunginflamation och dö eller svimma. Men att dö direkt av lukt tror jag är sällsynt då måste det nog vara riktigt giftigt. Redigerat 12 Oktober 2009 av girlygeek Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 12 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2009 Men att dö direkt av lukt tror jag är sällsynt då måste det nog vara riktigt giftigt.Bara lukt är inte giftigt. Det är materian som avger doften som är giftig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.