Hoppa till innehåll

Monarki I Sverige Eller Icke?


prophet
 Dela

Rekommendera inlägg

Hellre en kontornisse som skaffat sig utbildning än kungen som ärvt en rikedom.

Efter att Karl XI dog så förstördes monarkin i Sverige och det blev helt värdelöst för cirka hela

generationen är incester och ingen av dem kan skriva så varför dem ska få så mycket papp

varje månad förstår jag inte ett dugg av då dem inte gör någon nytta alls.

Vadå utbildning? Hela kungens uppväxt var en utbildning för att kunna genomföra sitt arbete så bra som möjligt.

 

(Han har även sjöfficersexamen, samt har studerat vid Uppsala och Stockholms universitet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hellre en kontornisse som skaffat sig utbildning än kungen som ärvt en rikedom.

Efter att Karl XI dog så förstördes monarkin i Sverige och det blev helt värdelöst för cirka hela

generationen är incester och ingen av dem kan skriva så varför dem ska få så mycket papp

varje månad förstår jag inte ett dugg av då dem inte gör någon nytta alls.

Vadå utbildning? Hela kungens uppväxt var en utbildning för att kunna genomföra sitt arbete så bra som möjligt.

 

(Han har även sjöfficersexamen, samt har studerat vid Uppsala och Stockholms universitet)

 

Men jag ser hellre en kontorsnisse skriva på kontrakt och sånt istället för att kungens handskakningar med andra

människor runt om i världen är värda cirka 100 000 kr per hälsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Han får pengar gratis, låter kronprinsessan få nästan hela hagaparken (en av stockholms finaste parker), ska likna en av folket men får inte ens bli kallad "du"! Förlorar inte kungaplatsen före det att han själv väljer det! En president måste sköta sig bra för att vara "inflytelserik" i 4 år till. Det är bättre om en som skaffat sig utbildning för att få platsen en en som får utbildning för att klara jobbet som han/hon föds till! Helt otroligt att 57 procent tycker det är bra. Knäppt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

I år får kungliga hov- och slottsstaten göra av med 94,9 miljoner kronor:

 

• Ungefär hälften av anslaget, 46 miljoner, går till driftskostnader för de kungliga slotten och redovisas öppet.

• De övriga 48 miljonerna, det så kallade apanaget, är formellt kungens egna och ska täcka kostnader för exempelvis resor, representation, familj och ett 60-tal anställda. Men exakt hur hovstatens pengar används är hemligt. Inte ens Riksrevisionen har insyn.

 

SVD: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_179105.svd

46 miljoner, för privat bruk. Ren galenskap.

- Varför kungafamiljen? Varför skall de symbolisera vårt land? (Visserligen dröjer det inte länge förän Sverige är ett muslimskt land)

- Många (tråkiga konservatister) tycker att det är tradition! "Om vi tar bort kungafamiljen kan vi lika gärna ta bort julafton och påsk", tycker många! Ren galenskap. Det är stor skillnad på tradition och tradition.

 

Finns inte mycket att säga, jag förstår mig dock inte på människorna som vill ha kvar monarkin i Sverige. (Visserligen är det inte mycket jag förstår mig på nuförtiden... :( )

 

Debattera på!

 

 

<h1 id="firstHeading" class="firstHeading">

</h1>

 

Igentligen så tycker jag inte dina åsikter verkar vettiga någonstans.

Vi kan ju lika gärna ta bort julen här i Sverige om du nu vill få bort kungafamiljen, Sverige är ju i största delen

ett sekulariserat land och det mesta folk bryr sig om här är att få sina julklappar och klunka i sig glögg.

Sverige utvecklas till ett mångkulturellt samhälle och det är bra att ett land inspireras av många kulturer

för utvecklingen. Samt att kungafamiljen representerar oss, om du nu säger så kan vi lika gärna slopa

de flesta politiker vi har i Sverige, Fredrik Reinfeldts bastu ska kosta 1,9 miljoner för skattebetalare när han ljugit

för mestadels allt han har snackat om.

 

Håller med dig :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar monarki. Man måste ju ha en kung liksom. :kung:

I det långa loppet påverkar det ju inte mig som individ huruvida kungen får 48 Milj. kronor eller ej. 48 Milj. kronor utslaget på 6(?) Milj. skattebetalande människor blir ungefär 7.5 spänn per skalle/år. Rätt lungt imo.

 

EDIT: Jag hatar kontorsnissar.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är fjantigt att man ens ska behöva debattera om något sånt här.

 

Kungens pengar går till resor, och jag skulle kunna tänka mig att dom resorna drar in bra mycket mer pengar än vad han får per år, för om det inte gjorde det, vad skulle poängen med det hela vara?

 

Ett av skälen till att Sverige är så välkänt är just för kungen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...