Hoppa till innehåll

Vad Tycker Du Om Skolan?

Layton

Vad tycker du om skolan?  

136 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 106
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Visst är skolan bra, men för det mesta är det extremt tråkigt där jag går.

T.ex. får vi på programmeringen sitta och lyssna på typ 45 minuters långa genomgångar om sådant som jag redan kan, och resten av tiden ca ½ timme så får vi sitta OCH RITA BILAR I 2D(typ som MS Paint fast värre!!!). Rita bilar... OMG!!! :bah:

Sen kanske på lektionen eller till någon av våra mentorer säger några andra i min klass: Vi fattar inte programmeringen, kan vi inte börja om; vi fattade ju inte ens från början? (Vi går nu Programmering B i Java, år 2; vi har alltså haft det i mer än 1 år, och nu säger de att de aldrig har fattat...) Och sen börjar alla klaga..

Sedan så har vi matematiken, shit vad SEGT det går där asså! Så här ser en typisk vecka ut för mina mattelektioner:

1. Första matematiklektionen börjar i veckan.

2. Vi får planeringar över det vi ska göra under veckan.

3. Räknar talen. (Typ 50/50 att jag räknar alla tal denna lektion, annars nästa lektion)

4. Slutar lektionen.

5. Nästa mattelektion börjar.

6. Frågar matteläraren vad jag ska göra. Blir förfrågad om jag vill gå och göra andra läxor.

7. Går ifrån lektionen, sitter/står/går någonstans i skolan och väntar på nästa lektion, eller ibland gör lite läxor.

8. Mattelektionen slutar.

9. För de andra mattelektionerna i veckan, upprepa stegen 5 - 8.

Vi har mattelektioner alla dagar förutom Tisdag.

Och inte görs mattelektionerna bättre av att jag typ kan allt som vi går igenom där heller...

På fysiken är det typ samma sak som Matematiken ovanför.

Varje vecka går jag och väntar på min favoritlektion på tisdagar, nu har jag typ inte fått ha den på kanske 3 veckor! Och inte kommer jag säkert att få ha den nästa vecka heller inte! :cry:

2 veckor sedan: Inställd, Orienteringsdag.

1 vecka sedan: Hade ca 20 min, sedan går brandlarmet igång, läraren(:P): "Fan vad jag hatar det här!". Vi får springa ut, stå där i mer än 15 min. Får veta att någon tekniker på skolan gjort en tabbe med något elskåp så att skolan fick evakueras. Går tillbaks in och lektionen är nu slut.

Denna vecka: Lov...... :angry:

Nästa vecka: Troligen inställd, 10 min efter lektionen slutar(när vi egentligen ska ha lunch) så ska vi på någon föreläsning. Eftersom att vi inte kommer att få någon lunch tippar jag på att läraren kommer att ställa in lektionen så att vi får äta lunch på hans lektionstid.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...