TiredRacoon Skrivet 1 November 2009 Rapport Dela Skrivet 1 November 2009 Jag är databeroende och hur ska jag lösa detta. Jag vill verkligen bli bättre i skolan och plugga mera men jag sätter mig med boken och läser sedan bara tröttnar jag och sätter mig vid datorn! Hur löser jag detta. Jag liksom nöter spel flera timmar dagligen. Har du något bra tips!!!Detta är nog lite fel ställe att be om hjälp xD Främst för att den kommer GENOM DATORN. Be någon riktig person (Om du minns dessa) om hjälp istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 13 November 2009 Rapport Dela Skrivet 13 November 2009 tänk på hur du blev beroande och ta och gör något åt det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 13 November 2009 Rapport Dela Skrivet 13 November 2009 Hitta fler intressen. Kanske måla warhammer. Jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 Hitta fler intressen. Kanske måla warhammer. Jag vet inte. Exakt hur skulle det bli bättre om han blev beroende av något annat istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 Hitta fler intressen. Kanske måla warhammer. Jag vet inte. Exakt hur skulle det bli bättre om han blev beroende av något annat istället? Han behöver ju inte bli beroende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 gör såhär: börja träna på gym 3 ggr i veckan, efter 1 månad så köper du en burk NO-Explode (samt en påse protein eller gainer) och kör med det på varje pass, sen äter du även rejäla måltider med minst halva tallriken grönt. och nu undrar säkert alla vad detta har med databeroendet att göra. Jo, för mig blev effekten att jag fick så mycket överblivet energi att jag inte villa sitta vid datorn och dega utan ville bara ut och dampa nästan:D minskade mitt dator användande rejält fast jag inte ville det eller hade avsikt. sen behöver du även skaffa dig ett IRL socialt umgänge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 gör såhär: börja träna på gym 3 ggr i veckan, efter 1 månad så köper du en burk NO-Explode (samt en påse protein eller gainer) och kör med det på varje pass, sen äter du även rejäla måltider med minst halva tallriken grönt. och nu undrar säkert alla vad detta har med databeroendet att göra. Jo, för mig blev effekten att jag fick så mycket överblivet energi att jag inte villa sitta vid datorn och dega utan ville bara ut och dampa nästan:D minskade mitt dator användande rejält fast jag inte ville det eller hade avsikt. sen behöver du även skaffa dig ett IRL socialt umgänge. stämmer, man blir orkar typ inte sitta vid datorn när man har börjat träna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 Du behöver självdisciplin.What he said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 14 November 2009 Rapport Dela Skrivet 14 November 2009 Jag sålde bort datorn, och tog istället och började träna mer och det funkade helt utmärkt för min del iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Skiter i läxan, Och spelar dator? :D Hehe, Nej men sätt ett lösenord på datorn som bara din föräldrar vet, Så när du har gjort dina läxor så får dina föräldrar loggar in. Ne, Nu kom jag på att jag har druckit för mycket coca. Bra idé! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Jag är databeroende och hur ska jag lösa detta. Jag vill verkligen bli bättre i skolan och plugga mera men jag sätter mig med boken och läser sedan bara tröttnar jag och sätter mig vid datorn! Hur löser jag detta. Jag liksom nöter spel flera timmar dagligen. Har du något bra tips!!! Sitt i skolan och gör läxorna, och gå inte hem förrens du är helt klar med allt skolarbete du skall göra den dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Databeroende? Det heter Datorberoende. Databeroende är när du är beroende av data, dvs information ifrån datorer. Du är väl ingen dator? Lär dig att inte sitta vid datorn, vad fan vill du höra? "Gör si, gör så!" Det är bara att flytta arslet från datorn och bege sig ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.