Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Databeroende!


Gäst pong218

Rekommendera inlägg

Jag är databeroende och hur ska jag lösa detta. Jag vill verkligen bli bättre i skolan och plugga mera men jag sätter mig med boken och läser sedan bara tröttnar jag och sätter mig vid datorn! Hur löser jag detta. Jag liksom nöter spel flera timmar dagligen. Har du något bra tips!!!

Detta är nog lite fel ställe att be om hjälp xD Främst för att den kommer GENOM DATORN. Be någon riktig person (Om du minns dessa) om hjälp istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

gör såhär: börja träna på gym 3 ggr i veckan, efter 1 månad så köper du en burk NO-Explode (samt en påse protein eller gainer) och kör med det på varje pass, sen äter du även rejäla måltider med minst halva tallriken grönt.

 

och nu undrar säkert alla vad detta har med databeroendet att göra.

 

Jo, för mig blev effekten att jag fick så mycket överblivet energi att jag inte villa sitta vid datorn och dega utan ville bara ut och dampa nästan:D

 

minskade mitt dator användande rejält fast jag inte ville det eller hade avsikt.

 

sen behöver du även skaffa dig ett IRL socialt umgänge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gör såhär: börja träna på gym 3 ggr i veckan, efter 1 månad så köper du en burk NO-Explode (samt en påse protein eller gainer) och kör med det på varje pass, sen äter du även rejäla måltider med minst halva tallriken grönt.

 

och nu undrar säkert alla vad detta har med databeroendet att göra.

 

Jo, för mig blev effekten att jag fick så mycket överblivet energi att jag inte villa sitta vid datorn och dega utan ville bara ut och dampa nästan:D

 

minskade mitt dator användande rejält fast jag inte ville det eller hade avsikt.

 

sen behöver du även skaffa dig ett IRL socialt umgänge.

stämmer, man blir orkar typ inte sitta vid datorn när man har börjat träna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag är databeroende och hur ska jag lösa detta. Jag vill verkligen bli bättre i skolan och plugga mera men jag sätter mig med boken och läser sedan bara tröttnar jag och sätter mig vid datorn! Hur löser jag detta. Jag liksom nöter spel flera timmar dagligen. Har du något bra tips!!!

Sitt i skolan och gör läxorna, och gå inte hem förrens du är helt klar med allt skolarbete du skall göra den dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...