Hoppa till innehåll

Hade Föräldrar Låtit Sina Barn Under 18 Dricka Om Det Var Lagligt?

DiRtY

Rekommendera inlägg

Visste inte riktigt hur jag skulle bli roligare än dig så jag postar bara samma bild som du, fast två gånger

http://i406.photobucket.com/albums/pp145/a...plied_super.jpg

http://i406.photobucket.com/albums/pp145/a...plied_super.jpg

Postade dem i länkform så man inte dödar hela sidan :(

Jag pratade ju om att denna regel fanns i Sverige.

Så hela ditt inlägg som du hade säkert lagt ned jätte lång tid på är helt onödig och smutskastar bara dig själv som en tråkig kille som blir lättirriterad, lilla gubben då.

http://www.opaquelucidity.com/facepalm.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 82
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okey, det är en sak att posta en "rolig" bild och sedan säga någon som motargument men att bara posta en bild för att få upp sin postcount och imponera på p12orna funkar inte. Tyvärr.

Förlåt, glömde att du är häftigare än mig.

Läs texten på bilden så kanske du förstår varför jag inte skrev något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du säger alltså att sexslaveri är vanligt i Sverige?

Vanligare än prostituerade som säljer sig till främmande frivilligt.

Prostitution betyder ju att man gör sextjänster åt någon annan emot betalning.

Korrekt.

Att bli tvingad in i det utan betalning eller extremt liten betalning är inte prostitution, det är sexslaveri som du sa, och det är INTE vad jag har pratat om, det har du kommit på själv.

Eh. Detta vill jag minnas att jag förklarade i ett tidigare inlägg, fast det läste du väl inte antar jag. Personerna som blir utsatta för sexslaveri får betalt. Sedan kommer någon annan och tar pengarna. Prostitution är som du själv sa att utföra sexuella tjänster mot betalning. Tror du verkligen att hallickarna skulle tillåta att de prostituerade ligger med någon gratis? Verkar inte som en bra affärsidé.

I det här fallet så är sexslaveri per alla definitioner prostitution då betalning sker i utbyte mot sexuella tjänster.

Sen om vi ska backa lite så sa du först att man inte fick bruka tobak innan man fyllde 18 eftersom lagen sa att det var olagligt att köpa tobak när man var under 18, med andra ord så säger du att köpa tobak och bruka tobak är samma sak? Men sedan så säger du att köpa och sälja sex är inte samma sak.

Nej. Jag sa att det blir olagligt att bruka tobak när man är under 18 för att det inte går att få tag på utan att brott föreligger. Att det är lagligt att köpa sex är för att skydda folk som blir tvingade till det. Om det hade varit ett problem i Sverige att folk blir tvingade till att röka så hade din liknelse varit relevant, nu är den inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vanligare än prostituerade som säljer sig till främmande frivilligt.

Källa pl0x?

Eh. Detta vill jag minnas att jag förklarade i ett tidigare inlägg, fast det läste du väl inte antar jag.

Det i fettext är ruggigt onödigt och sänker bara stämningen här :/

Kan man inte bara ha en vanlig diskussion utan att smutskasta andra?

Vet att det inte är min profession men ville bara tillägga det.

Personerna som blir utsatta för sexslaveri får betalt. Sedan kommer någon annan och tar pengarna. Prostitution är som du själv sa att utföra sexuella tjänster mot betalning. Tror du verkligen att hallickarna skulle tillåta att de prostituerade ligger med någon gratis? Verkar inte som en bra affärsidé.

Orkar inte skriva prosituerade så nu får det bli hororna. Nåja

Om hororna får betalt för att ligga med någon som hallicken sedan tar av dem, har dem blivit betalda då?

För att göra mig extra klar- http://img51.imageshack.us/img51/7956/frogesport.jpg

Med andra ord så tjänar "hororna" 0kr av att ligga med folk, så då är dem sexslavar INTE horor.

Nej. Jag sa att det blir olagligt att bruka tobak när man är under 18 för att det inte går att få tag på utan att brott föreligger. Att det är lagligt att köpa sex är för att skydda folk som blir tvingade till det. Om det hade varit ett problem i Sverige att folk blir tvingade till att röka så hade din liknelse varit relevant, nu är den inte det.

Men om vi nu har exemplet, det är lagligt att sälja sig själv, men inte lagligt att köpa. I jämförelse med det är lagligt att köpa men inte bruka? Det låter som samma sak för mig.

Dezen- lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Källa pl0x?

Sunt förnuft. Mycket få människor skulle välja att prostituera sig, ett yrke med mycket låg status, där man riskerar både liv och hälsa när man i Sverige kan få pengar så att man klarar sig av staten. Tvång är egentligen den enda riktiga anledningen till att någon i Sverige skulle prostituera sig.

Det i fettext är ruggigt onödigt och sänker bara stämningen här :/

Kan man inte bara ha en vanlig diskussion utan att smutskasta andra?

Vet att det inte är min profession men ville bara tillägga det.

Jag tycker det var en riktig observation. Jag förklarade tidigare och du läste det inte/struntade i det.

Orkar inte skriva prosituerade så nu får det bli hororna. Nåja

Om hororna får betalt för att ligga med någon som hallicken sedan tar av dem, har dem blivit betalda då?

Ja.

Med andra ord så tjänar "hororna" 0kr av att ligga med folk, så då är dem sexslavar INTE horor.

Ifall de prostituerade tjänar på det är irrelevant. De utför sexuella tjänster och mottagaren betalar. Det är inte vem pengarna hamnar hos som avgör om det är prostitution eller inte, utan om det är pengar involverat över huvud taget.

Men om vi nu har exemplet, det är lagligt att sälja sig själv, men inte lagligt att köpa. I jämförelse med det är lagligt att köpa men inte bruka? Det låter som samma sak för mig.

Om det hade varit vanligt i sverige att personer under 18 blir tvingade till att röka så hade din liknelse varit relevant. Nu jämför du äpplen och päron.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sunt förnuft. Mycket få människor skulle välja att prostituera sig, ett yrke med mycket låg status, där man riskerar både liv och hälsa när man i Sverige kan få pengar så att man klarar sig av staten. Tvång är egentligen den enda riktiga anledningen till att någon i Sverige skulle prostituera sig.

Bara för du tror det behöver inte göra det till sanning.

Jag tycker det var en riktig observation. Jag förklarade tidigare och du läste det inte/struntade i det.

Onödig observation imo.

Ifall de prostituerade tjänar på det är irrelevant. De utför sexuella tjänster och mottagaren betalar. Det är inte vem pengarna hamnar hos som avgör om det är prostitution eller inte, utan om det är pengar involverat över huvud taget.

Det spelar visst roll, horan ska gå iväg med pengar i fickan för att vara en hora. Blir hon tvingad till att knulla någon kallas det våldtäkt eller sexslaveri.

Om det hade varit vanligt i sverige att personer under 18 blir tvingade till att röka så hade din liknelse varit relevant. Nu jämför du äpplen och päron.

Jag menade att själva "regeln" var lik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för du tror det behöver inte göra det till sanning.

Det är inget jag tror.

Det spelar visst roll, horan ska gå iväg med pengar i fickan för att vara en hora. Blir hon tvingad till att knulla någon kallas det våldtäkt eller sexslaveri.

Per definition, nej. Det räknas som prostitution om mottagaren betalar för det. Det är ingen åsiktsfråga, det är definitionen av prostitution. Dessutom, den prostituerade får pengar. Om någon annan tar dom efteråt spelar ingen roll.

Om du får 100 spänn av din kompis för att du lagade hans cykel och du blir rånad på vägen hem, har du inte fått pengar för att laga cykeln då?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inget jag tror.

Kan jag få källan då?

Per definition, nej. Det räknas som prostitution om mottagaren betalar för det. Det är ingen åsiktsfråga, det är definitionen av prostitution. Dessutom, den prostituerade får pengar. Om någon annan tar dom efteråt spelar ingen roll.

Om du får 100 spänn av din kompis för att du lagade hans cykel och du blir rånad på vägen hem, har du inte fått pengar för att laga cykeln då?

Mycket intressant exempel.

Men det känns fortfarande som att det är på gränsen till ologiskt. Eftersom horan redan vet att hennes hallick kommer ta alla hennes pengar när hon blir tvingad till att ha sex med någon.

Som om din kompis tvingar dig att laga sin cykel och säger att du får 100:-

Du säger nej, jag kommer inte få några pengar, men han tvingar dig, efter du lagat cykeln så får du inga pengar, alt. du får pengar som din kompis sedan tar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...