Hoppa till innehåll

När Tror Du Man Blir Fullvuxen?

Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Jag skulle vilja påstå att det varierar kraftigt från person till person.

Jag känner en kille på 22år som är ungefär lika "mogen" som en femtonåring. Väldigt tragiskt om man frågar mig.

Känner en del som är rakar motsatsen, agerar betydligt äldre än vad de egentligen är.

Hatar 15 åringar som tror att dom är 30 åringar..

Allt beror på hur man är som person, och faktiskt vilka du umgås med.. några kan vara mega-mogen ensamma men

bland sina polare beter han sig som en liten sketunge..

Sån e jag...

26 årsålder..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mentalt, i ditt egna tempo.

Fysiskt, runt 20-25.

Och att säga att man är vuxen för man är seriös respektive oseriös är ett bra dumt sätt att uttrycka det.

Många vuxna kan vara oseriösa men fortfarande vara ansvarsfulla. De är de ordet man vill använda här vettu.

Är du ansvarsfull, klarar dig själv, ser vad som är rätt och fel så är du en god bit in i vuxen världen.

PS: Jag sa ungefär ansvarfull 3 gånger där fast på olika sätt bara :P

Sedan somsagt har man tillgång till mycket mer när man är 18+ och kan ta hand om sitt egna liv och inte försörja sig på mamma och pappa. Och de är ju också att bli vuxen. Skaffa familj O S V.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mentalt, i ditt egna tempo.

Fysiskt, runt 20-25.

Och att säga att man är vuxen för man är seriös respektive oseriös är ett bra dumt sätt att uttrycka det.

Många vuxna kan vara oseriösa men fortfarande vara ansvarsfulla. De är de ordet man vill använda här vettu.

Är du ansvarsfull, klarar dig själv, ser vad som är rätt och fel så är du en god bit in i vuxen världen.

PS: Jag sa ungefär ansvarfull 3 gånger där fast på olika sätt bara :P

Sedan somsagt har man tillgång till mycket mer när man är 18+ och kan ta hand om sitt egna liv och inte försörja sig på mamma och pappa. Och de är ju också att bli vuxen. Skaffa familj O S V.

Du sa det två gånger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är mer mognaden och hur ansvarsfull man är..

Vilket är precis vad vi talar om...

Skulle hålla med Guggo;

"Jag tycker är 25 är en bra ålder då man går över från att vara ung vuxen, till att bli vuxen.

Fast det varierar ju såklart, men rent generellt så är 25 bra."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxen blir man väl när man har börjat försörja sig själv och eventuellt sin familj.

Ibland när unga förlorar sina föräldrar t.ex. så blir en del tvungna att ta ansvar för familjen istället och då blir man tvungen att mista en del av sin barndom.

Det är vad jag tycker iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...