Laserturken Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Jag skulle vilja påstå att det varierar kraftigt från person till person. Jag känner en kille på 22år som är ungefär lika "mogen" som en femtonåring. Väldigt tragiskt om man frågar mig. Känner en del som är rakar motsatsen, agerar betydligt äldre än vad de egentligen är. Hatar 15 åringar som tror att dom är 30 åringar.. Allt beror på hur man är som person, och faktiskt vilka du umgås med.. några kan vara mega-mogen ensamma men bland sina polare beter han sig som en liten sketunge.. Sån e jag... 26 årsålder.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Beror på vilket sätt du menar. Men jag skulle säga när man är 24 år eller ngt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Jag tycker är 25 är en bra ålder då man går över från att vara ung vuxen, till att bli vuxen. Fast det varierar ju såklart, men rent generellt så är 25 bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Mentalt, i ditt egna tempo. Fysiskt, runt 20-25. Och att säga att man är vuxen för man är seriös respektive oseriös är ett bra dumt sätt att uttrycka det. Många vuxna kan vara oseriösa men fortfarande vara ansvarsfulla. De är de ordet man vill använda här vettu. Är du ansvarsfull, klarar dig själv, ser vad som är rätt och fel så är du en god bit in i vuxen världen. PS: Jag sa ungefär ansvarfull 3 gånger där fast på olika sätt bara :P Sedan somsagt har man tillgång till mycket mer när man är 18+ och kan ta hand om sitt egna liv och inte försörja sig på mamma och pappa. Och de är ju också att bli vuxen. Skaffa familj O S V. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Men är aldrig riktigt vuxen föräns man brännt hemma för första gången:D Ne, men det varierar från person till person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Mentalt, i ditt egna tempo. Fysiskt, runt 20-25. Och att säga att man är vuxen för man är seriös respektive oseriös är ett bra dumt sätt att uttrycka det. Många vuxna kan vara oseriösa men fortfarande vara ansvarsfulla. De är de ordet man vill använda här vettu. Är du ansvarsfull, klarar dig själv, ser vad som är rätt och fel så är du en god bit in i vuxen världen. PS: Jag sa ungefär ansvarfull 3 gånger där fast på olika sätt bara :P Sedan somsagt har man tillgång till mycket mer när man är 18+ och kan ta hand om sitt egna liv och inte försörja sig på mamma och pappa. Och de är ju också att bli vuxen. Skaffa familj O S V. Du sa det två gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Alla personer är olika och alla utvecklas även olika snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Runt 25-30 tycker jag. Ser jag en 20-åring ser jag inte honom som vuxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Runt 25-30 tycker jag. Ser jag en 20-åring ser jag inte honom som vuxen.Då är du blind. Finns ingen ålder.. eller jo, över 18. Men det är mer mognaden och hur ansvarsfull man är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Men det är mer mognaden och hur ansvarsfull man är.. Vilket är precis vad vi talar om... Skulle hålla med Guggo; "Jag tycker är 25 är en bra ålder då man går över från att vara ung vuxen, till att bli vuxen. Fast det varierar ju såklart, men rent generellt så är 25 bra." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 När man kan lösa Rubik's kub så är man vuxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Vuxen blir man väl när man har börjat försörja sig själv och eventuellt sin familj. Ibland när unga förlorar sina föräldrar t.ex. så blir en del tvungna att ta ansvar för familjen istället och då blir man tvungen att mista en del av sin barndom. Det är vad jag tycker iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.