Guggo Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Problemet ligger i att 1) I dagsläget kostar dödsstraff mer än att hålla en person inspärrad resten av livet. 2) Dock, så kan personer som döms till dödsstraff/livstids fängelse sällan rehabiliteras. Det är bara att inse. Allt kan inte botas. 3) Rehabilitering är snuskigt dyrt. Staten har helt enkelt inte råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Någon som kan ge en fin utredning till mig om varför man inte bara kan skjuta någon istället för att använda dyra mediciner som dödsstraff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Jag tror ingen skulle vilja hålla i vapnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Jag tror ingen skulle vilja hålla i vapnet.Man kan ju låta de dömda göra det på varandra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Eller så kan vi kasta in dom i en gaskammare... Oh wait.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Eller så kan vi kasta in dom i en gaskammare... Oh wait..Det kan funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Jag var sarkastisk i hopp om att folk skulle fatta hur sjuka deras förslag egentligen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 28 April 2010 Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 Jag var sarkastisk i hopp om att folk skulle fatta hur sjuka deras förslag egentligen är.Och jag var helt seriös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 28 April 2010 Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 Intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 9 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2010 (redigerat) Jag skulle vilja sammanfatta det så här: Alla människor har ett värde, bara människor som tappar sitt värde förtjänar att dö, men inget en människa gör kan få en att tappa sitt värde, så hur kan någon förtjäna att dö? Alltså oavsett om man är mördare förtjänar man inte att dö, i så fall ska alla som är ansvariga för mördarens "lagliga avrättning" också dö, dem är lika mycket mördare då. Men då skulle det aldrig ta slut, det finns ingen lösning att mörda någon "lagligt" = alltså dödsstraff. Däremot är fängelsestraffen för låga för våldsmän (mördare, våldtäktsmän, misshandlare etc) och alldeles för högt för icke våldsmän (tjuvar, knarkare och alla som inte använder våld i brotten). Redigerat 9 Maj 2010 av Xade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2010 Fast de som är för dödsstraff anse r ju att man man kan förlora sitt värde. Dödar man en annan människa så förtjänar man inte att leva själv helt enkelt. Och eftersom personen som avrättas inte hade något värde/rätt att leva så förlorar inte personen som avrättade mördaren sitt värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakankakan Skrivet 11 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 jag är emot dödsstraff endast av den anledningen att jag tycker att det är en "enkel väg ut" för den som mördat. bättre att en mördare eller vad det nu än är för brott blir inspärrad för alltid, utan chans att komma ut även om hen sköter sig, och därmed få leva med sitt (förhoppningsvis) dåliga samvete hela livet. och dessutom tycker jag inte att fängelser ska vara lyxiga a la norge-style (<--), där fångar får bättre behandling än äldre och sjuka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.