Hoppa till innehåll

Cod4 Bättre Än Mw2?

Easton

Rekommendera inlägg

Jag tycker även att banorna på CoD4 är bättre än banorna på MW2.

En annan sak som är bra är ju att man kan ha frag samtidigt som t.ex. claymore och c4, istället för i mw2 där man byter ut frag'en till claymore/c4 osv. Men båda spelen har sina plus och minus, själv tycker jag att CoD4's plus väger över MW2's plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man har 1 Claymore/C4 på MW2.

För att fylla på använder man Scavenger.

Detta öppnar för dem som är för dåliga för att använda 5.56x45mm(Extremt argument eftersom det är M4an jag snackar om) för att få kills, och använder då AT4/Thumper, eller varför inte M203(Granatkastaren) ihop med Scavenger och Danger Close.

Vissa gillar väl att se sina motståndare flyga, men det finns dem som faktiskt är så dåliga så att de retirerar till ett vapen som egentligen inte är avsedda för det ändamålet: Döda spelare. Eftersom MW2 har många slags luftburna "killstreaks" så var det antagligen oundvikligt att man lade till fler sätt att förstöra dem.

Det blev en helt ny layout på MW2's banor.

MW1's banor var ungefär likadana.

Ett par stora gator och några sidogator, t.ex.

På MW2 är det större banor med fler möjligheter(Inte bara positivt).

Personligen tycker jag att dem innehåller för mycket. Alltså, att bara fastna på en jäkla låda som står mitt på vägen är bara så onödigt.

Pro perks är också onödigt.

Om du är ny till spelet eller just har gjort prestige, så har du inte tillgång till dina pro perks direkt.

De som är kvar på hög level har dem kvar.

Och med detta kan man ju säga att det är dåligt att inte rank matchas.

Du kan matchas med vem som helst, om du nu inte sätter alla dina hatpersoner på "Avoid"(360).

Kan säga mycket mer dåligt med MW2, med det får duga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man har 1 Claymore/C4 på MW2.

För att fylla på använder man Scavenger.

Detta öppnar för dem som är för dåliga för att använda 5.56x45mm(Extremt argument eftersom det är M4an jag snackar om) för att få kills, och använder då AT4/Thumper, eller varför inte M203(Granatkastaren) ihop med Scavenger och Danger Close.

Vissa gillar väl att se sina motståndare flyga, men det finns dem som faktiskt är så dåliga så att de retirerar till ett vapen som egentligen inte är avsedda för det ändamålet: Döda spelare. Eftersom MW2 har många slags luftburna "killstreaks" så var det antagligen oundvikligt att man lade till fler sätt att förstöra dem.

Det blev en helt ny layout på MW2's banor.

MW1's banor var ungefär likadana.

Ett par stora gator och några sidogator, t.ex.

På MW2 är det större banor med fler möjligheter(Inte bara positivt).

Personligen tycker jag att dem innehåller för mycket. Alltså, att bara fastna på en jäkla låda som står mitt på vägen är bara så onödigt.

Pro perks är också onödigt.

Om du är ny till spelet eller just har gjort prestige, så har du inte tillgång till dina pro perks direkt.

De som är kvar på hög level har dem kvar.

Och med detta kan man ju säga att det är dåligt att inte rank matchas.

Du kan matchas med vem som helst, om du nu inte sätter alla dina hatpersoner på "Avoid"(360).

Kan säga mycket mer dåligt med MW2, med det får duga.

eller hur

man flyr från fiender, springer på en tex låda och fastnar, fienden kommer, död <_<

det är dåligt

annars väldigt bra skrivet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck... finns det massa med nukes i mw1? Börjar tröttna på allt sånt man får när man har ett bra killstreak. Att bli dödad av någon som har det är ännu tråkigare.. Som idag.. Jag blev nukad 2 ggr... Sen så nästa bana så var tydligen jag hosten och när en skulle nuka så sa jag "bb fags" och spelet avbröts för dom :D Lirade med en polare så jag vet att hela spelet avbröts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att MW2 är hästlängder bättre än COD4. Dock så gäller detta inte storyn.

Sen om ni fastnar på en låda är det erat eget fel.

Ni klagar på en massa saker som är erat eget fel ju ^^

så det är vårat fel att lådorna inte syns

det är vårat fel att IW har laggt ut dom där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...