Hoppa till innehåll

Klassisk Musik


insanity

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Klassisk musik gillar jag mycket. Själv ska jag se "Orfee" på operan imorgon. Klassisk musik lyssnar jag hellre på en alla låtar som är inne nu men mest gillar jag rock.

Som du sa, darkdevil är Valkyrian en fantastisk opera av Richard Wagner. Jepp klassisk musik äger all Lady gaga. DEt äger till och med Radio gaga.

Solveigs sang av Edward Grieg är typ världens vackraste.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

till mina favoritkompositörer hör väl framförallt Edgard Varèse och Igor Stravinskij och det är två kompositörer jag tycker alla ska spana in även om man inte tycker det är bra. En helhetsupplevelse. Annars gillar jag mer experimentinriktad klassisk musik såsom John Cage, Philip Glass och Terry Riley. Sjukt bra.

 

Pratar vi film och spelmusik så har jag väl egentligen bara ett namn... Ennio Morricone. :]

 

Sen finns det ju schyssta mer moderna klassiska kompositörer som oftast använder sig av programmering, mer åt pophållet och inte spelat av en symfoniorkester utan allt oftare en laptop. Då tänker jag på snubbar som Max Richter och Kaada.

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Klassiks musik är inte min grej men visst kan det vara bra. Jag lyssnar på 70:s 80:s 90:s rock och Isländsk folkmusik och Irländsk folkmusik.

Om du tycker det kan vara bra, vad för klassisk musik lyssnar du på? Favoritkompositör? Favoritlåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Elvis står ju aldrig dåligt till :)

 

Skönaste rösten ever! ;)

Om du läste tråden lite bättre och de andra inlägget skulle du förstått att detta inte är "klassiska artister" utan klassisk musik. Det vill säga kompositörer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ride of the valkyries är ju aldrig helt fel.

 

får mig att tänka på det bästa film klippet någonsin.

 

 

Annars så tycker jag om klassisk musik,jag kan inte nämna några kompositörer bara sådär men jag tycker om,trumpeter,trummor och fioler.Det kan bli jävligt pampigt om rätt orkester spelar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...