WASD Skrivet 26 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 (redigerat) Började med Sony Vegas för 3 dagar sen, la inte ner speciellt mycket tid på Trailern. Fraps krånglade och screenshots duger tycker jag. Copyright angående det här känner jag inte till. Jag tjänar ju inte pengar på det så det skulle vara löjligt om copyright förhindrar mig från att använda några bilder och en bakgrundsmusik som vemsomhelst kan få tag på. Tyckte det var lite ironiskt att ha samma låt som Wotlk trailern :P Jag skulle ha gjort så att texterna flyttar sig långsamt åt sidan så skulle det se coolare ut. Redigerat 26 April 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maajken Skrivet 26 April 2010 Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 Började med Sony Vegas för 3 dagar sen, la inte ner speciellt mycket tid på Trailern. Fraps krånglade och screenshots duger tycker jag. Copyright angående det här känner jag inte till. Jag tjänar ju inte pengar på det så det skulle vara löjligt om copyright förhindrar mig från att använda några bilder och en bakgrundsmusik som vemsomhelst kan få tag på. Tyckte det var lite ironiskt att ha samma låt som Wotlk trailern :P Jag skulle ha gjort så att texterna flyttar sig långsamt åt sidan så skulle det se coolare ut. Snygg trailer, ladda ner ditt program och skulle göra en trailer åt dig, bara för skoj skull. Men så får ja inte upp fraps till ditt program.. kanske du hade samma problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 Det kom inte upp nån fps mätare för mig men det gick att spela in. Fast bilden blev lite fel och musen var på fel ställe.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 26 April 2010 Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 En sak du borde fixa. Om fiendens liv är under 0 så sätts livet till 0. Ser fult ut med -8/100. Riktigt snyggt jobbat iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 Inget större problem, man kanske vill se hur mycket Overkill man gör också :P Kommer antagligen inte uppdatera detta programmet mer eftersom det är dåligt gjort i grunden. Ska börja på något nytt nån gång hade jag tänkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJuice Skrivet 26 April 2010 Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 Inget större problem, man kanske vill se hur mycket Overkill man gör också :P Kommer antagligen inte uppdatera detta programmet mer eftersom det är dåligt gjort i grunden. Ska börja på något nytt nån gång hade jag tänkt. Programmera ett webbaserat spel! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 26 April 2010 Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 Programmera ett webbaserat spel! =)Ja det tycker jag med, och du vet vad det är då WASD. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RySSEN Skrivet 26 April 2010 Rapport Dela Skrivet 26 April 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Programmera ett webbaserat spel! =)Ja det tycker jag med, och du vet vad det är då WASD. ;) Om någon hjälper mig med http://www.fuska.se/forum/Naetverk_I_Java-t128603.html så gör jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJuice Skrivet 30 April 2010 Rapport Dela Skrivet 30 April 2010 Programmera ett webbaserat spel! =) Ja det tycker jag med, och du vet vad det är då WASD. ;) Om någon hjälper mig med http://www.fuska.se/forum/Naetverk_I_Java-t128603.html så gör jag det. Sockets är dumma. Om du vill programmera ett spel som använder klient/server-kommunikation, likt World of Warcraft, bör du använda ett framework som stödjer NIO (Non-blocking/New I/O), t.ex. Apache Mina. Vill du programmera ett spel likt Travian ska du inte använda sockets. Vill du ha hjälp med det där kan du lägga till mig på Skype/MSN (Skicka ett PM). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 2 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2010 Nice spel :D Tummen upp ( nån stans) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 9 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2010 Nice spel :D Tummen upp ( nån stans) (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.