Hoppa till innehåll

Grupp Regler?


Erram

Rekommendera inlägg

I fallet med §3.9 så är det upptill gruppägaren att avgöra ifall han vill ha spam i sitt gruppforum eller inte. Så gruppägaren kan med andra ord strunta i det ifall denne vill utan att jag eller någon moderator kommer börja varna för §3.9.

 

I annat fall, för att se till att §3.9 följs i gruppforumen så kan gruppägaren kasta ut medlemmar som bryter mot detta samt ta bort inlägg/ämnen som bryter mot regeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej, admin menar såhär jag har tolkat det. JA det är ett brott med 3.9. Det är upp till GRUPPLEDAREN om han vill ANMÄLA det till en moderator/admin, men han kan också strunta i det. Det är ett brott, så ja, du kan bli anmäld för det. Men det är inte heller så att gruppledaren BEHÖVER anmäla. Om han har sagt t,ex "FÖRBJUDET MED SPAMM". Då anmäler gruppledaren prob till admin/moderatorer om dem spammar. Men om det är en grupp som Imba, där alla spammar, tror jag inte att gruppledaren anmäler då det nästan bara består av random posts ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, admin menar såhär jag har tolkat det. JA det är ett brott med 3.9. Det är upp till GRUPPLEDAREN om han vill ANMÄLA det till en moderator/admin, men han kan också strunta i det. Det är ett brott, så ja, du kan bli anmäld för det. Men det är inte heller så att gruppledaren BEHÖVER anmäla. Om han har sagt t,ex "FÖRBJUDET MED SPAMM". Då anmäler gruppledaren prob till admin/moderatorer om dem spammar. Men om det är en grupp som Imba, där alla spammar, tror jag inte att gruppledaren anmäler då det nästan bara består av random posts ;)

Tror du har tolkat det lite fel där.

 

Om gruppledaren har sagt att det är förbjudet att spamma och någon bryter mot det, så ska INTE gruppledaren anmäla till Admin eller någon mod. Det får han, gruppledaren, sköta själv och t ex kicka medlemen ur gruppen. Men om det däremot skulle vara ett större brott så är det gruppledarens ansvar att se till att detta anmäls till admin. Dock så kan "vanliga medlemmar" också anmäla detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det enda undantaget är då alltså §3.9?

 

Men om nu vi nu säger att vi har några medlemmar som bestämmer sig för att bryta grovt mot en regel/lag så måste man alltså som gruppledare anmäla det till någon moderator/admin och det räcker alltså inte med att ta bort inläggen och kicka medlemmarna i fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det enda undantaget är då alltså §3.9?

 

Men om nu vi nu säger att vi har några medlemmar som bestämmer sig för att bryta grovt mot en regel/lag så måste man alltså som gruppledare anmäla det till någon moderator/admin och det räcker alltså inte med att ta bort inläggen och kicka medlemmarna i fråga?

Tycker inte att man ska behöva kontakta admin, han gör väl inte så mycket mer än att ge tillsägelse/varning. Då är det ju lika bra att bara kicka medlemen och som du säger, ta bort inlägget/inläggen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som jag skrev innan så gäller reglerna i gruppforumen. Dock är det upptill gruppledaren att ta hand om mindre regelbrott som §3.9. Sker det dock grova regelbrott eller olagligheter så skall detta omedelbart anmälas till admin/moderator för åtgärd.

Låter weird, har för mig att någon mod har sagt att grupper är till för att prata fritt, om man ville prata om fildelning osv. så kunde man ta det i en lämplig grupp?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det enda undantaget är då alltså §3.9?

 

Nej. Se citat.

 

Dock är det upptill gruppledaren att ta hand om mindre regelbrott som §3.9. Sker det dock grova regelbrott eller olagligheter så skall detta omedelbart anmälas till admin/moderator för åtgärd.

 

§3.9 är ett exempel. Jag skulle tro att regler som är undantagna är;

 

§3.1 - Ge tråden ett ämne så man redan innan man klickar på den förstår vad den handlar om.

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

§3.4 - Skapa aldrig samma tråd i flera kategorier.

§3.5 - Du får aldrig skriva något där tanken är att göra reklam för något.

§3.6 - Du får aldrig skriva en länk som gynnar dig eller någon annan. T.ex. REF-länkar.

§3.9 - Posta aldrig inlägg som inte tillför något till diskussionen (spam).

§3.10 - Missbruka ej BB-KOD

 

Typ.

 

Men om nu vi nu säger att vi har några medlemmar som bestämmer sig för att bryta grovt mot en regel/lag så måste man alltså som gruppledare anmäla det till någon moderator/admin och det räcker alltså inte med att ta bort inläggen och kicka medlemmarna i fråga?

 

Som jag tolkar reglerna, ja. Om grova regelbrott mot regler som inte är undantagna eller lagbrott förekommer så är gruppägaren skyldig att rapportera till Admin/moderator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...