Hoppa till innehåll

Nervös I Skolan?


Champagne
 Dela

Rekommendera inlägg

Försök att sova tidigare, äta nyttigt och på rätt tidpunkter om dagarna, se till att du får nog med motion, ät alltid en stadig frukost och se till att du inte är törstig innan du går till skolan om morgonen.

Jag äter nyttigt, och får bra motion och äter en stadig frukost, och jag är inte törstig innan skolan...

Men att sova tidigare är jag så hemskt dålig på... antingen sitter jag hela natten vid datan eller 360t...

 

Ibland händer det att jag spelar xbox live från kl 10 på kvällen till 6 på morgonen då jag går upp och ska fixa mig till skolan... asså ingen sömn alls...

 

Och så är jag trött i skolan och brukar köpa 1 coca cola burk för att bli lite piggare...

Funkar men jag är trött när jag kommer hem...

 

Något tips om hur man sliter sig från xboxet och hoppar i säng vid 9-10? :)

 

klocka+ du kan alltid titta på en film/bok när du går och lägger dig är lite sömnigt;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Försök att sova tidigare, äta nyttigt och på rätt tidpunkter om dagarna, se till att du får nog med motion, ät alltid en stadig frukost och se till att du inte är törstig innan du går till skolan om morgonen.

 

Jag äter nyttigt, och får bra motion och äter en stadig frukost, och jag är inte törstig innan skolan...

Men att sova tidigare är jag så hemskt dålig på... antingen sitter jag hela natten vid datan eller 360t...

 

Ibland händer det att jag spelar xbox live från kl 10 på kvällen till 6 på morgonen då jag går upp och ska fixa mig till skolan... asså ingen sömn alls...

 

Och så är jag trött i skolan och brukar köpa 1 coca cola burk för att bli lite piggare...

Funkar men jag är trött när jag kommer hem...

 

Något tips om hur man sliter sig från xboxet och hoppar i säng vid 9-10? :)

 

klocka+ du kan alltid titta på en film/bok när du går och lägger dig är lite sömnigt;)

 

Har 4 klockor i mitt rum..

 

1. Mobilen

2. Väggsklocka

3. Väckarklocka

4. Xbox klockan

 

Tittar nästan alltid på en film men jag brukar inte somna jag brukar bara kolla klart på filmen o sätta på en ny XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Asså du måste verkligen sova, man kan ju för helevete bli psykist sjuk av för lite sömn. Jag går och lägger mej vid 22-23 tiden, äter vanligtvis 2 fullkornsmackor med pålägg + en kopp te eller en frukt och tränar ca 5 gånger i veckan.

 

Prova att drick en kopp varm mjölk eller te på kvällen och läs en tråkig tidning innan du ska sova, det gör susen. :P

 

Jag brukar se film på kvällarna på helgerna, men jag somnar alltid mitt i filmen dock. Lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir mer frisk av att få vara vaken till 8 och såva till 6.

 

Fast nu försöker man somna innan kl 1 och funkar ganska bra, går upp kl 7 oftast. Funkar inte alls om jag inte rör mig på dagen men det brukar man göra så :D Sålänge man gör mycket på dagen så borde man kunna såva

Du kanske tror det, men du mår bättre av att sova i en normal tid. Och inte ändra på den tiden så mycket. Äta samma tid på dygnen varje dag osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! När jag är i skolan så känner jag mig lite konstig...

Jag måste typ ha axlarna så högt som möjligt..

Svettas ofta...

På lektionerna börjar det klia här o där på kroppen o ansiktet...

Och jag skakar ganska mkt och så tjittlas det lite i armarna också...

 

Vad är det med mig? Är jag nervös och behöver söka upp en doktor eller är detta bara normalt?

När jag är nervös så kräks jag lite och kan inte sova på nätterna.

Men det är nog ett tecken på att du är nervös. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! När jag är i skolan så känner jag mig lite konstig...

Jag måste typ ha axlarna så högt som möjligt..

Svettas ofta...

På lektionerna börjar det klia här o där på kroppen o ansiktet...

Och jag skakar ganska mkt och så tjittlas det lite i armarna också...

 

Vad är det med mig? Är jag nervös och behöver söka upp en doktor eller är detta bara normalt?

fniss, mobboffer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Försök att sova tidigare, äta nyttigt och på rätt tidpunkter om dagarna, se till att du får nog med motion, ät alltid en stadig frukost och se till att du inte är törstig innan du går till skolan om morgonen.

Jag äter nyttigt, och får bra motion och äter en stadig frukost, och jag är inte törstig innan skolan...

Men att sova tidigare är jag så hemskt dålig på... antingen sitter jag hela natten vid datan eller 360t...

 

Ibland händer det att jag spelar xbox live från kl 10 på kvällen till 6 på morgonen då jag går upp och ska fixa mig till skolan... asså ingen sömn alls...

 

Och så är jag trött i skolan och brukar köpa 1 coca cola burk för att bli lite piggare...

Funkar men jag är trött när jag kommer hem...

 

Något tips om hur man sliter sig från xboxet och hoppar i säng vid 9-10? :)

 

En Cola kommer du inte långt på precis, Socker ruset varar i drygt 2-10 min som Högst

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...