Hoppa till innehåll

Vilket Ska Jag Skaffa?


arrmando
 Dela

Rekommendera inlägg

tja. Vet inte vilket spel jag ska välja så jag undrar om jag kan få tips från er. Spelen jag ska välja mellan är:

 

1.Heavy Rain

2.Aliens Vs Predator

3.Assassins Creed 2

4.MAG

5.Bioshock 2

 

PS: Jag får välja 3 utav dom hära spelen. Tackar för svar :D.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Måste det vara dom spelen?

Jag säger Battlefield Bad Company 2, räcker länge med grym multiplayer och sedan vänta på God of War 3 som släpper den 16 om jag mins rätt (värt att spara pengerna till GoW3).

 

Jag skulle rekommendera Heavy Rain, fast de är verkligen inte ett spel för alla, så innan du köper de, ta allafall tiden och ta reda på koncepte bakom spelet. Jag menar om du inte är en gamer så är Heavy Rain kanske inte något för dig. När jag menar gamer så menar jag någon som har koll på allt istortsätt. En som inte behöver hjälp med beslut som dessa exemplevis. hehe.

 

Mitt tredje val hade väl varit AvP eftersom de är ett spel jag själv vill ha.

 

 

BTW: Garone, tycker du verkligen AC2 och Bioshock 2 är riktigt dåliga spel? Jag är nyfiken på varför bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

tja. Vet inte vilket spel jag ska välja så jag undrar om jag kan få tips från er. Spelen jag ska välja mellan är:

 

1.Heavy Rain

2.Aliens Vs Predator

3.Assassins Creed 2

4.MAG

5.Bioshock 2

 

PS: Jag får välja 3 utav dom hära spelen. Tackar för svar :D.

Beror helt enkelt också på, vad för spelsmak har du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att kalla Bioshock 2 ett väldigt dåligt spel kanske är lite orättvist, men mina förhoppningar var väldigt höga inför BioShock 2 och besvikelsen fick allt att kännas sämre. Rapture är inte lika intressant förut, spelet känns mycket mer linjärt och det har blivit enklare att finna dagböcker. All mystik från första spelet har försvunnit, istället känns det som en medioker corridor-shooter. Alla vapen är reskins från ettan, det enda som ändrats är vapenmodellen och animationen. Storyn är inte värd att följa heller... En big daddy som lipar bara för att hans little sister är borta... Värsta skiten är ju att man måste leda runt en little sister till olika kroppar för att få ADAM... Jag AVSKYR allt som kräver att man repeterar samma något utan variation. Och om man nu dör mitt i ett sånt här jävla harvest event så kräver dom att man måste göra om det också.

 

Assassin's Creed 2 borde jag inte ens behöva förklara... Repetivt, onödigt, dålig story, korkade uppdrag ( följ en snubbe i tio minuter och sen döda alla i närheten. gg ) Fattar inte varför de lagt till affärer som säljer massa olika vapen eftersom man kan varva spelet med bara händerna.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din åsikt om Bioshock var ungefär de jag förvänta mig, eftersom jag håller med, även om jag inte kört spelet. Så kan jag förstå vad du menar. De är ett bra spel, men inte Bioshock 1 kvalité. Hatar att dom bytte så man körde som en big daddy..

 

Men att Assassins Creed 2 har dålig story håller jag verkligen inte med om, de är en väldigt komplex story, som jag personligen finner väldigt intressant. Och att de är repetivt förstår jag inte, de finns många saker man kan göra ju, sedan har väl alla open world games lite korkade uppdrag, även GTA har de då och då.

 

Sen adda de väl pengar systemet och affärerna för underhållnings skull och atmosvären blev bättre och mer levande då.

 

Tack för svaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...