Poesi Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 Nej, det kan vi inte. Att uttala W som V är inte amerikansk engelska, det är felaktig engelska. OnT: Mr. Saw saw Saw 2 too two days ago. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
manman Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 Ett kvistfritt kvastskaft. Packa pappas kappsäck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Theshawty Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 Nej, det kan vi inte. Att uttala W som V är inte amerikansk engelska, det är felaktig engelska. OnT: Mr. Saw saw Saw 2 too two days ago. Precis vad jag vill få fram! OnT: * Bettie bought a bit of butter, but the bit of butter Bettie bought was bitter, so Bettie bought a better bit of butter. * She sells sea-shells on the sea-shore, and the sea-shells she sells are sea-shells I'm sure. * The big black bug bled black blood. * I wish to wish the wish you wish to wish, but if you wish the wish the witch wishes, I won't wish the wish you wish to wish. * Very well, Viktor Williams. * Six slimy snails sailed silently. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 "Jag är bög." Det är nog svårt att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 (redigerat) Nej, det kan vi inte. Att uttala W som V är inte amerikansk engelska, det är felaktig engelska. Lawl, kan du förklara skillnaden i uttal mellan V och W i praktiskt tal? Min poäng tidigare var att om man ska skriva hur "Watch" uttalas, Våtch... Hur fan kan man exkludera V ljudet helt? Åtch? Redigerat 28 Mars 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 28 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2010 Nej, det kan vi inte. Att uttala W som V är inte amerikansk engelska, det är felaktig engelska. Lawl, kan du förklara skillnaden i uttal mellan V och W i praktiskt tal? Lika stor som skillnaden mellan s och sh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Theshawty Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 Nej, det kan vi inte. Att uttala W som V är inte amerikansk engelska, det är felaktig engelska. Lawl, kan du förklara skillnaden i uttal mellan V och W i praktiskt tal? Min poäng tidigare var att om man ska skriva hur "Watch" uttalas, Våtch... Hur fan kan man exkludera V ljudet helt? Åtch? Kollade i en amerikansk ordbok och detta är deras uttal på det: wäc̸h, wôc̸h. Inget jävla V-ljud där. Och sen kollade jag upp det lilla ordet som du också tjafsade om. Nämligen Wrist. Enligt min amerikanska ordbok uttalas ordet Wrist så här: wrist (rist). Med ett r-ljud i början, precis som jag sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 (redigerat) Kom tillbaka när du insett skillnaderna i uttal mellan amerikansk och brittisk engelska Redigerat 29 Mars 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Theshawty Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 Kom tillbaka när du insett skillnaderna i uttal mellan amerikansk och brittisk engelska Det är en ganska stor, men ändå tydlig skillnad. Men visst, du får gärna tro vad du vill om dina jävla V och W hit och dit, men jag vet vad som är rätt i amerikansk engelska. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champagne Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 Nej, det kan vi inte. Att uttala W som V är inte amerikansk engelska, det är felaktig engelska. OnT: Mr. Saw saw Saw 2 too two days ago. Skrev jag väl inte ?! Eller gjorde jag ?? EDVIN! How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood kan jag säga :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Theshawty Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 Three switched witches watch three swatch watch switches. Which switched witch watch which watch which swatch watch switch? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champagne Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 Three switched witches watch three swatch watch switches. Which switched witch watch which watch which swatch watch switch? :D Det där kunde jag faktiskt säga :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.