Dave37 Skrivet 2 April 2010 Rapport Dela Skrivet 2 April 2010 Så farligt är det väl inte? Du är inne på ett forum och ingen skadas av att du använder ett annat namn här. Däremot kan folk skadas av att någon som vill vara lite elak börjar ge ut privat information om någon annan (som inte är med på det). Ja, jag förstår syftet med regeln, men som vanligt är de så luddigt skrivna att de kan misstolkas och användas fel. Många på forumet känner jag så pass bra att jag föredrar deras riktiga namn, eller jag kanske råkar skriva det av ren vana, fast det är helt ok för den personens namn jag uppger, då vill jag ju inte ha en varning för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 2 April 2010 Rapport Dela Skrivet 2 April 2010 Jag tycker §9 är en bra regel. Man ska få vara anonym på internet om man vill det.det är ju rätt motsägelsefullt i så fall eftersom man inte får ha proxy. Du fatta fel för vad jag menade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 2 April 2010 Rapport Dela Skrivet 2 April 2010 Va? nu fattade jag ingenting... Kan du se över den där meningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 April 2010 Rapport Dela Skrivet 2 April 2010 Asså, tanken med §9 är att du inte ska skriva på forumet t.ex. "DÖH ADMIN ÄR FUSKABOT BANNA DEM!!!111", utan ta det diskret med admin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 April 2010 Rapport Dela Skrivet 3 April 2010 Asså, tanken med §9 är att du inte ska skriva på forumet t.ex. "DÖH ADMIN ÄR FUSKABOT BANNA DEM!!!111", utan ta det diskret med admin.Hoppas ni har antecknat det i erat modforum då så inte Byråkrat-Rapto eller någon får för sig att varna mig för att jag nämner någons namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 3 April 2010 Rapport Dela Skrivet 3 April 2010 Asså, tanken med §9 är att du inte ska skriva på forumet t.ex. "DÖH ADMIN ÄR FUSKABOT BANNA DEM!!!111", utan ta det diskret med admin.Hoppas ni har antecknat det i erat modforum då så inte Byråkrat-Rapto eller någon får för sig att varna mig för att jag nämner någons namn. Jag förstod regeln redan vid första inlägget, som vissa andra så behöver jag inte ha 10 personer som förklarar reglerna för mig. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 3 April 2010 Rapport Dela Skrivet 3 April 2010 Okej då hade jag väl fel. Så om jag ger ut irl information om någon annan emot deras vilja, täcks inte det av §9? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 April 2010 Rapport Dela Skrivet 3 April 2010 Jo då gäller den ju såklart, börjar jag posta allt jag vet om t.ex. member så får jag ju såklart tonvis med varningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 4 April 2010 Rapport Dela Skrivet 4 April 2010 Jag tycker §9 är en bra regel. Man ska få vara anonym på internet om man vill det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 4 April 2010 Rapport Dela Skrivet 4 April 2010 (redigerat) Det är lite kul att det nu i reglerna står: "Det är förbjudet att använda sig av proxy/vpn-tjänster när man går in på Fuska och detta medför direkt avstängning från Fuska (undantag kan göras ifall detta i förväg godkänns av en administratör på Fuska). Det är även strängt förbjudet att röja en annan användares identitet på Fuska på något som helst vis eller att sammankoppla användarens eventuella konton publikt." Vilket betyder: "Det är förbjudet att vara anonym på sidan. Man har rätt till anonymitet på sidan" Redigerat 4 April 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 4 April 2010 Rapport Dela Skrivet 4 April 2010 Det är nog för att folk som du, Dave, inte ska kunna gå runt och sprida bilder och namn på andra användare. Eller är det så den regeln är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 4 April 2010 Rapport Dela Skrivet 4 April 2010 Det är lite kul att det nu i reglerna står: "Det är förbjudet att använda sig av proxy/vpn-tjänster när man går in på Fuska och detta medför direkt avstängning från Fuska (undantag kan göras ifall detta i förväg godkänns av en administratör på Fuska). Det är även strängt förbjudet att röja en annan användares identitet på Fuska på något som helst vis eller att sammankoppla användarens eventuella konton publikt." Vilket betyder: "Det är förbjudet att vara anonym på sidan. Man har rätt till anonymitet på sidan" Man får inte vara anonym på så sätt att man använder Proxy eller Vpn, men man får vara anonym på så sätt att man inte får sprida andra användares uppgifter. Alltså, man får inte använda Vpn/Proxy, men ingen får röja ens identitet här på Fuska. För krångligt att förstå för dig, Dave? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.