Hoppa till innehåll

Om Gud Nu Finns....


Gäst BillieJean

Rekommendera inlägg

Jag växte upp utan religion, fast hade en del kristendom runt omkring mig. Jag började använda något som kallas sunt förnuft och insåg att Gud inte finns.

Sunt förnuft funkar faktiskt, det borde ni alla testa, så vet ni sanningen om Gud.

Detsamma här.

Jag växte upp utan religion, men man kan inte direkt säga att det var en religionslös skola jag gick på. Det var bönemorgon/bibelmorgon varje eller varannan torsdag i matsalen. Det där nedrans tältet ställdes upp någon gång ibland utanför idrottshallen och vi fick gå dit när det var där. Vi fick även göra lite småarbeten så som att göra ett litet landskap som skulle efterlikna Jerusalem eller något sånt.

Jag satt visserligen och lyssnade och tyckte det var intressant, men det var aldrig mer än en saga för mig.

 

Kan tillägga att en präst en gång frågade varför jag inte knäppte händerna när han bad. En lärare sa dock emot på direkten...

Det ska även tilläggas att det är en vanlig kommunal skola.

Skolan heter så mycket som Emådalskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är inte sunt förnuft att anse sig veta att halva jordens befolkning har fel.

öh vad menade du?

 

"Today, about 2.3% of the world's population describes itself as atheist, while a further 11.9% is described as nontheist. Between 64% and 65% of Japanese describe themselves as atheists, agnostics, or non-believers, and to 48% in Russia. The percentage of such persons in European Union member states ranges as low as single digits in Italy and some other countries, and up to 85% in Sweden."

[källa]

 

I vilket fall som helst, gud har behöver inte gör något, han står över allt eftersom han är allsmäktig, han står över naturlagarna, logik, dimensionerna, allt. han behöver inte följa sina egna regler, och han behöver inte uppmuntra sina skapelser att följa dem, han kan utfärda brännande av städer och korståg om han så vill, han kan gör vad fan han vill och vi kan inte förstå han/hans handlingar.

 

Om ni vill ha ett exempel som ni kan relatera till så är det lite som relationen Fuska.se-admin-medlemmarna.

 

själv växte jag upp med kristna influenser, t.ex. så var jag i kyrkan när jag var liten på jul och andra högtider och med lågstadiet ibland, samt att äldre släktingar som mor- och farföräldrar var troende. Men jag har aldrig funnit religion som en rimlig eller spännande förklaring på omvärlden, så därför är jag ateist eller "non-believer".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Om du gör något i Guds namn, så blir du förlåten av Gud"

 

Enligt de som går på korståg (exakt samma sak som jihad i princip). Sen tror jag inte det står så i den kristna bibeln, vet inget om koranen.

Det har inte utförts någon jihad än, det finns en tid då hatet mot den Islamskavärlden växer kraftigt pga att folk dömt genom media, filmer som t.ex Body of lies, green zone, the hurtlocker osv.

 

Bibeln är inte sig lik koranen, även fast vi har samma stamfader.

Liknelsen med koranen och bibeln är att båda tror på Jesus, men att en människa i koranen inte kan

vara gudsson eller gud i sig själv. Kristna tror att jorden är platt, muslimer tror att jorden är rund.

Kristna tror att solen är på ett och samma ställe samt alla planeter, men för 1400 år sen skrevs

det ner i koranen att solen snurrar runt sin egen axel samt alla andra planeter, det kom man på för cirka 30-50 år sedan när det redan skrevs 1400år sen. Big bang händelsen finns med i koranen.

 

Här ser ni en video:http://www.youtube.com/watch?v=E2s14T6x5AM, det visar mycket och ni märker skillnaderna.

En grej som är viktiga i Islam samt Kristendommen, levnadssätten är bra för att skapa en bra världshållning,

att man ska bry sig om andra människor och inte ska skada sig själv och inte hamna i djävulenskedja.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant i sammanhanget är att budorden är uppdelade i två sektioner. De tre första som berör människans relation till gud, och de övriga berör människors relation till varandra.

 

De är alltså inte några universella lagar utan regler för hur människor skall bete sig mot varandra. Gud är ingen människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Gud är ingen människa.

No shit, Sherlock. :rolleyes:

 

OnT: Om Gud inte följer sina budord så skulle han inte kommit på dem heller. Jag slår vad om att de flesta mördare är kristna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud är ingen människa.

No shit, Sherlock. :rolleyes:

 

OnT: Om Gud inte följer sina budord så skulle han inte kommit på dem heller. Jag slår vad om att de flesta mördare är kristna...

 

Läs det han skrev igen, din jävla kuksugare.

Varför måste du alltid skriva idiotsaker?

 

Han är INTE en människa, budordens requirements är Människan samt ilvl264 only typ..

Gud gör vad fan han vill, det är därför du föddes, för att bevisa hur jävla sjuk i huvudet Gud är och att han efter allt kan göra en människa medan han är full.

 

Är så jävla less på dina idiotiska och poänglösa argument.

Anmäler mig själv innan någon sate gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Om du gör något i Guds namn, så blir du förlåten av Gud"

 

Enligt de som går på korståg (exakt samma sak som jihad i princip). Sen tror jag inte det står så i den kristna bibeln, vet inget om koranen.

Det har inte utförts någon jihad än, det finns en tid då hatet mot den Islamskavärlden växer kraftigt pga att folk dömt genom media, filmer som t.ex Body of lies, green zone, the hurtlocker osv.

What? Om du läst lite världshistoria hade du vetat att muslimer krigat väldigt mycket mot t.ex. hinduer för att tvinga dem bli muslimer. Korståg, smorståg och jihad. Hej.

Dessutom har de utfärdat jihad mot USA, men de har inte handlat mycket på det ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Han är INTE en människa, budordens requirements är Människan samt ilvl264 only typ..

Gud gör vad fan han vill, det är därför du föddes, för att bevisa hur jävla sjuk i huvudet Gud är och att han efter allt kan göra en människa medan han är full.

 

Är så jävla less på dina idiotiska och poänglösa argument.

Anmäler mig själv innan någon sate gör det.

Haha du är så rolig när du rage'ar :D

Gör han budord så ska även han följa dem, så simpelt är det. Han är inte "above the law".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara den kristna versionen av gud som säger att han gjort dessa budord? Alla har en egen tro på gud, och om du vill kan du tolka det som att det inte är han som skrivit budorden.

 

Kan ha blivit lite lustig svenska där.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han är INTE en människa, budordens requirements är Människan samt ilvl264 only typ..

Gud gör vad fan han vill, det är därför du föddes, för att bevisa hur jävla sjuk i huvudet Gud är och att han efter allt kan göra en människa medan han är full.

 

Är så jävla less på dina idiotiska och poänglösa argument.

Anmäler mig själv innan någon sate gör det.

Haha du är så rolig när du rage'ar :D

Gör han budord så ska även han följa dem, så simpelt är det. Han är inte "above the law".

 

Han finns ju inte, enligt dig.

Så vad spelar det för roll om han är 'above the law' eller inte?

För han existerar ju inte, enligt dig och ditt sunda förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...