Hoppa till innehåll

Astral Project


Ryssfemma
 Dela

Rekommendera inlägg

Har ni hört om så kallade utanför kroppen upplevelser? Pågått mycket snack om det av några bekanta och det har väckt intresse i mig. Läst lite på nätet samt kollat några klipp och det verkar helt sjukt.

Sägs att man hamnar i andra dimensioner, man får kontakt med varelser man inte har sett innan samt

människor som dött och är nära en.

 

Det sägs att människor som utfört detta har fått ändrad personlighet, eftersom själen lämnar kroppen

så finns det en möjlighet att en ande kan borda kroppen. Att den riktiga personen då är fast i den värld

han hamnade i och inte kunde hitta tillbaka.

 

Tänkte höra om era åsikter här.. Ser ju att folk har intresse av t.ex lucid dreaming så tänkte starta en diskussion

om detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har upplevt det en gång, bästa upplevelsen i mitt liv.

 

Bästa beskrivningen för Astral Projektion är att det är en slags utanför kroppen-upplevelse. Efter att jag har läst om det så verkar det som att nästan alla utanför kroppen-upplevelser är antingen Astral Projektion eller Nära döden-upplevelser.

 

Det finns massvis med teorier omkring det. De flesta som upplevt det tror att man faktiskt är utanför kroppen, och vissa tror att det bara är som en dröm (förutsagt att en dröm utspelar sig i huvudet).

 

Att personligheten ändras genom AP har jag hört talas om med personer som legat på sjukhus, aldrig att det hänt friska personer.

 

Jag svarar jättegärna på frågor om det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter lika mycket BS som att spöken finns och att vi flyger ut ur våra kroppar när vi dör och flyger omkring till himlen. Att någon annan bordar din kropp låter lite BS också, som medium som springer runt i hus och säger att folk har dött här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så är det ju med allt. "Förlora x kilo på y dagar för endast z kr!". Det finns böcker skriva om det som givetvis kostar pengar. Ta bara reda på fakta från gratissidor då om du vill undvika det.

Här är en av de första sidorna jag kom i kontakt med angående detta, inget intresse i att tjäna pengar där.

http://www.astralvoyage.com/projection/index.html

 

Detta är ett mycket intressant ämne tycker jag. Även om man inte tror att det är utanför kroppen så är det en fantastisk upplevelse.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, många avskedar det tyvärr som BS utan att undersöka det.

Sant, men många använder det för att BSa folk och tjäna pengar på det.

 

Folk har skrivit om deras upplevelser samt fakta om det i flera år utan att ha velat ta betalt för ett enda öre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...