Poesi Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Jag har aldrig, någonsin, använt ordet "la" som "väl". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Jag har aldrig, någonsin, använt ordet "la" som "väl". I vilket sammanhang använder du det då? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Norrbotten i mitt hjärta! Inge la här, riktig svenska här! WOoWooWOoWOoWOo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Jag har aldrig, någonsin, använt ordet "la" som "väl". I vilket sammanhang använder du det då? <_< Jag skulle gissa på inte alls eller som engelskans "the", alltså som i franska "la chat noir", typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 I vilket sammanhang använder du det då? <_<Jag använder det inte som ett eget ord. Kanske som en del av ett annat ord som i "sola", men inte ensamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 I vilket sammanhang använder du det då? <_<Jag använder det inte som ett eget ord. Kanske som en del av ett annat ord som i "sola", men inte ensamt. Okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Verkar ju som om göteboskan sprider sig över landet vilket är fantastiskt så förstår man va alla skåne säger. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Verkar ju som om göteboskan sprider sig över landet vilket är fantastiskt så förstår man va alla skåne säger. :)Riktiga män snackar pure skånska! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Jag sägar alltid la men jag bor ju i Mölndal som ligger precis utanför Göteborg så det är la inte så konstigt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohm Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Bor 100 mil+ norr om Göteborg, här säger vi tex: Hä istället för det, He istället för lägga/ge, vissa äldre personer använder också därna istället för där och härna istället för här. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 1 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2010 Jag är äkta smålänning så jag säger "väl" till "väl". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.