Hoppa till innehåll

Ska Minimumgränsen På Att Skicka Fuskamynt Bort?


WASD
 Dela

Ska minimumgränsen på att skicka fuskamynt bort?  

61 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gränsen kommer med andra ord inte att ändras den kommande tiden skulle jag tro. Detta då fokus ligger på att sidan skall vara snabb.

Om du vill göra sidan snabbare föreslår jag att du ändrar så att istället för att ha t.ex. fem stycken http://www.fuska.se/forum/style_images/ip.boardpr/pip.gif på en medlem med #5 så har du en bild som har fem stycken http://www.fuska.se/forum/style_images/ip.boardpr/pip.gif i sig. utrymmet det sparar borde täcka utrymmet som borttagandet av gränsen "kräver".

 

alltså gör samma sak med ranken som du gjort med varningsplupparna.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill göra sidan snabbare föreslår jag att du ändrar så att istället för att ha t.ex. fem stycken http://www.fuska.se/forum/style_images/ip.boardpr/pip.gif på en medlem med #5 så har du en bild som har fem stycken http://www.fuska.se/forum/style_images/ip.boardpr/pip.gif i sig. utrymmet det sparar borde täcka utrymmet som borttagandet av gränsen "kräver".

Det skulle ju inte alls spara utrymme. Jag misstänker att ett php script tar en användares fuskarank från databasen och räknar sedan fram hur många pluppar den användaren ska ha och målar sedan ut dem. Att skapa 1 bild för varje rank skulle ta upp totalt ca. 3kb. Alltså om man inför det du föreslår kommer det ta upp 3kb mer på servern.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det går snabbare att ladda 5 bilder som är aningen större än 34 bilder, vilket gäller för denna sida nu.

 

när jag sparar en plupp i PNG så tar den 243 byte i storlek, när jag sparar 7 pluppar med en pixels mellanrum på en rak horisontell linje i PNG så tar de 230 byte (wtf, seriously). Det går snabbare om varje rank får sin egen bild.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det är att spara millisekunder vid laddning av sidan vi pratar om... samma med loggarna på transaktioner under 50fm.

 

Och som jag sa tidigare är det ju endast de 10 senaste transaktionerna som visas för medlemmar oavsett summa...

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessa 5 bilderna är ju ändå större då också. De är inte alls lika "små" som de andra 34.

 

Jag fick:

På den första med 1 plupp: 125byte. Den jag gjorde med 2 pluppar: 928byte

ok hur lyckades du med det? du måste ha sparat i olika format, här är de bilderna jag gjorde så kan ni se själva:

post-45673-1278506295_thumb.png

post-45673-1278506305_thumb.png

 

Det är att spara millisekunder vid laddning av sidan vi pratar om... samma med loggarna på transaktioner under 50fm.

 

Och som jag sa tidigare är det ju endast de 10 senaste transaktionerna som visas för medlemmar oavsett summa...

Håller med, det rör sig om en pytteliten skillnad, och även om admin själv har längre loggar (och bundna av tid istället för antal transaktioner) än medlemmarna så uppdateras väl inte de vanliga sidorna i forumet långsammare?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med, det rör sig om en pytteliten skillnad, och även om admin själv har längre loggar (och bundna av tid istället för antal transaktioner) än medlemmarna så uppdateras väl inte de vanliga sidorna i forumet långsammare?

Allting påverkar. Om admin har 72 dammkorn i serverdatorn går den långsammare än om han skulle haft 71 dammkorn, fast det är sånt som inte märks.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med, det rör sig om en pytteliten skillnad, och även om admin själv har längre loggar (och bundna av tid istället för antal transaktioner) än medlemmarna så uppdateras väl inte de vanliga sidorna i forumet långsammare?

Allting påverkar. Om admin har 72 dammkorn i serverdatorn går den långsammare än om han skulle haft 71 dammkorn, fast det är sånt som inte märks.

 

 

 

Aa alting påvärkar men det är så jäkla lite så man märker det inte men om det är typ massa typ det där lilla *100 då märker man kanske lite och det är sånt man inte vill att ska hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...