Hoppa till innehåll

Vad Gör Ni Moderatorer?

Rekommendera inlägg

Ett flertal användare har nu tagits bort från utredningen. Utredningen har redan vuxit såpass mycket att sommarens uppdateringar skjuts upp av Fuska på obestämd tid. Möjlig lansering är nu istället årsskiftet 2010/2011 detta då det troliga är att ingen tid för utveckling kommer att finnas sept-dec mer än för kritiska saker.

Det finns mycket loggar som skall gås igenom samt annan information och detta kommer att ta tid. Redan har vissa spår säkrats vilket hade räckt för en anmälan. Men vi väljer istället att samla ihop mer för att få mer tyngd i anmälan. Kontakter har även tagits med utomstående aktörer och detta kan komma att användas som en bilaga i anmälan.

Även en extern konsult är inkopplad på fallet. Så det händer mycket nu. Information kommer att ges när vi anser att det finns relevant information att ge ut. Några detaljer lämnas dock ej ut och vi kommenterar ej enskilda användare.

Det är väl att väntas.

Ifall det nu var en säkerhetsläcka i systemet, kan vi vänta oss en uppdatering av den nuvarande versionen av IPB, eller bara små säkerhetsfixar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sammanfattar det lite kort, som jag förstår det.

1. Någon "ny" medlem postar en tråd om några moderatorer och något mer.

2. Tråden raderades. (gjordes osynlig)

3. Jag undrar varför tråden raderades i en ny tråd.

4. Den försvinner med.

5. Sidan stängs ner under några timmar.

6. Jag gör denna tråd.

Det är väl vad som har hänt lite kortfattat.

Fler gjorde säkert trådar som också blev raderade.

Edit -

Kollade in kattgruppens historik och såg detta:

Datum: 09/08-2010 13:03 Text: Förlängde forumet med 25 dagar via SMS. Användare: admin

Har det med saken att göra? Eller har det med att kattgruppen skulle gå ut eller så annars?

Eller har någon i kattgruppen förlängt med hans medlemsnummer?

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Johnossi undrade visst vad det stog i den första tråden, genom PM:

http://forumbilder.se/images/1c0201024705Pc990.jpg

Minns inte texten riktigt men jag tror det var den tråden som var den första.

Det stog bland annat om att raptomex hade gett ut en massa information eller vad det var, sen så stog det om draghon (eller nico, minns inte) att någon av dem eller om det var båda att dem hade drivit med medlemmarna. Nico hade iaf lagt ut vad han hade skrivit med fable1 (tror jag det var) i PM. Skrev även om att Jesus blev felaktigt bannad för att vara ett troll eller så.

Det är vad jag minns, sen så skrev han (antar jag) om något mer också, som jag inte minns isåfall.

Tror inte "radaridion" var den som postade inlägget, utan han bara svarade på det.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar också fortfarande varför inlägget blev osynliga (de har sagt att dem blev det). Fast det kanske var så att ingen skulle kunna redigera inläggen han hade skrivit i den.

han = han som gjorde den första tråden.

Jag har för mig att någon sa att många inlägg och trådar flyttades till ett särskilt forum endast för moderatorer och dessa trådar var en del i den pågående "utredningen".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...