Hoppa till innehåll

Låsningar Av Trådar - Lite För Överdrivet?

RUUMPA

Rekommendera inlägg

• Svar 87
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Problemet är att moderatorerna inte flyttar trådar som skrivs i allmänt till gruppforum utan låser dem istället (vilket upprör folk).*

Dessutom finns gruppforum redan och ändå är folk inte nöjda...

* Jag fick det nästan att låta som att jag vill att moderatorerna ska flytta trådar till gruppforum, men det gör jag såklart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att moderatorerna inte flyttar trådar som skrivs i allmänt till gruppforum utan låser dem istället (vilket upprör folk).*

Dessutom finns gruppforum redan och ändå är folk inte nöjda...

* Jag fick det nästan att låta som att jag vill att moderatorerna ska flytta trådar till gruppforum, men det gör jag såklart inte.

Jag vet inte om du var medlem tidigare när "Spam-forumet" existerade. Det var ett öppet forum för alla att se, men det gick över styr när folk började spamma "dsafadsadas"-trådar hela tiden.

Om admin nu inför ett nytt Spam-forum fick vi idén om att inte tillåta medlemmar skapa egna trådar i det forumet, utan bara flytta över trådar som igentligen skulle bli låsta dit. På så vis kan tråden fortfarande vara kvar och kunna diskuteras i, och även kan vi hålla koll på vilka trådar som finns där, så det inte skapas massa "asfdsasdas"-trådar där igen.

Frågan om vad Utvecklingsgruppen är så kan jag säga att det är ett gruppforum med utvalda personer som funnits på sidan ganska länge och är relativt aktiva. Vi tar upp saker som vi vill ska bli uppdatera, eller nya saker som vi vill ska finnas.

Och över till frågan som tråden handlar om: Ta kontakt med moderatorn som låste tråden och fråga om han/hon kan utveckla varför tråden blev låst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du var medlem tidigare när "Spam-forumet" existerade. Det var ett öppet forum för alla att se, men det gick över styr när folk började spamma "dsafadsadas"-trådar hela tiden.

Om admin nu inför ett nytt Spam-forum fick vi idén om att inte tillåta medlemmar skapa egna trådar i det forumet, utan bara flytta över trådar som igentligen skulle bli låsta dit. På så vis kan tråden fortfarande vara kvar och kunna diskuteras i, och även kan vi hålla koll på vilka trådar som finns där, så det inte skapas massa "asfdsasdas"-trådar där igen.

En annan idé skulle vara man ansöker om ett tillstånd att få posta i det forumet, ungefär som i ett gruppforum.

Om man har tillståndet kan man posta trådar, annars kan man bara svara i trådar.

Om man missköter sig med massor med adsafd trådar förlorar man tillståndet till att posta trådar och kan åter igen bara svara i trådar.

Det tycker jag låter bättre än att det inte skulle få postas nya trådar där alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, tack för svar..

En sak jag undrar är varför "vad har ni gjort idag" av zDi låstes:

http://www.fuska.se/forum/Vad_Har_Ni_Gjort...gl-t147448.html

Men inte a1exanders tråd om "vad gör ni irl"

http://www.fuska.se/forum/Vad_Goer_Du_Irll-t147654.html

Känns som en enskild moderator gör som humöret tillåter.

Brukar bara se över lite snabbt, så det är lätt att inte märka allting.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...