Hoppa till innehåll

Fick Ett Skumt Samtal.

knark

Rekommendera inlägg

Hej, idag fick jag ett väldigt skumt samtal. Jag svarade inte, och senare fick jag ett sms, "Ring 133 blabalbalbal"

Jag lyssnade på meddelandet som löd såhär:

"Ja tjena här, det var Håkan Larsson ifrån Aftonbladet i Sverige är det du som är (och nu kommer det skumma) Casper Johansson *Johannesson hör man lågt i bakrunden*, och vi har hört att du är en JÄVLIGT flitig läsare, och undrar om du skulle vilja läsa lite extra för oss, aa , VI kan väl slå en pling när DU hör det här. Tja"

@RÖD: För det första, han sa Casper Johansson, och man hör någon annan säga *Johannesson* i bakgrunden, vilket är mitt riktiga efternamn, mycket mycket skumt.

För det andra, numret är 0700451267, och jag sökte på eniro och 118800, men det fanns inte, jag skrev numret på google. Och det kom upp ca 5 franska sidor. Här.

* "Ifrån aftonbladet i Sverige", vadå , klart att det är i sverige?.

Vad är detta? Och hur fan fick de mitt nummer och namn, dock är jag ju mycket medveten om att det inte var ifrån aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, idag fick jag ett väldigt skumt samtal. Jag svarade inte, och senare fick jag ett sms, "Ring 133 blabalbalbal"

Jag lyssnade på meddelandet som löd såhär:

"Ja tjena här, det var Håkan Larsson ifrån Aftonbladet i Sverige är det du som är (och nu kommer det skumma) Casper Johansson *Johannesson hör man lågt i bakrunden*, och vi har hört att du är en JÄVLIGT flitig läsare, och undrar om du skulle vilja läsa lite extra för oss, aa , VI kan väl slå en pling när DU hör det här. Tja"

@RÖD: För det första, han sa Casper Johansson, och man hör någon annan säga *Johannesson* i bakgrunden, vilket är mitt riktiga efternamn, mycket mycket skumt.

För det andra, numret är 0700451267, och jag sökte på eniro och 118800, men det fanns inte, jag skrev numret på google. Och det kom upp ca 5 franska sidor. Här.

* "Ifrån aftonbladet i Sverige", vadå , klart att det är i sverige?.

Vad är detta? Och hur fan fick de mitt nummer och namn, dock är jag ju mycket medveten om att det inte var ifrån aftonbladet.

Jag kan inte ringa till detta nummer, får upptaget hela tiden.

Det där är ett vanligt mobilnummer, och ingen som jobbar på företag använder sina privata mobiler.

Det är någon som busringer dig bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom att det är ett vanligt mobilnummer så antar jag att det inte är något som kostar för dig. Antingen så kan du ju bara ignorera samtalen så lär de ledsna, eller så svarar du varje gång så kostar det lite pengar för dem. :P

Det kallas busringning

Lägg undan telefonen och låt samtalet vara på, så förlorar de bara massa pengar.

Hivee: Snart är din FR på 1337! :lol:

Precis. :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...