knark Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Hej, idag fick jag ett väldigt skumt samtal. Jag svarade inte, och senare fick jag ett sms, "Ring 133 blabalbalbal" Jag lyssnade på meddelandet som löd såhär: "Ja tjena här, det var Håkan Larsson ifrån Aftonbladet i Sverige är det du som är (och nu kommer det skumma) Casper Johansson *Johannesson hör man lågt i bakrunden*, och vi har hört att du är en JÄVLIGT flitig läsare, och undrar om du skulle vilja läsa lite extra för oss, aa , VI kan väl slå en pling när DU hör det här. Tja" @RÖD: För det första, han sa Casper Johansson, och man hör någon annan säga *Johannesson* i bakgrunden, vilket är mitt riktiga efternamn, mycket mycket skumt. För det andra, numret är 0700451267, och jag sökte på eniro och 118800, men det fanns inte, jag skrev numret på google. Och det kom upp ca 5 franska sidor. Här. * "Ifrån aftonbladet i Sverige", vadå , klart att det är i sverige?. Vad är detta? Och hur fan fick de mitt nummer och namn, dock är jag ju mycket medveten om att det inte var ifrån aftonbladet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Hur svårt är det att lista ut att det är en polare som driver? En polare gav en annan polare ditt nummer? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Hej, idag fick jag ett väldigt skumt samtal. Jag svarade inte, och senare fick jag ett sms, "Ring 133 blabalbalbal" Jag lyssnade på meddelandet som löd såhär: "Ja tjena här, det var Håkan Larsson ifrån Aftonbladet i Sverige är det du som är (och nu kommer det skumma) Casper Johansson *Johannesson hör man lågt i bakrunden*, och vi har hört att du är en JÄVLIGT flitig läsare, och undrar om du skulle vilja läsa lite extra för oss, aa , VI kan väl slå en pling när DU hör det här. Tja" @RÖD: För det första, han sa Casper Johansson, och man hör någon annan säga *Johannesson* i bakgrunden, vilket är mitt riktiga efternamn, mycket mycket skumt. För det andra, numret är 0700451267, och jag sökte på eniro och 118800, men det fanns inte, jag skrev numret på google. Och det kom upp ca 5 franska sidor. Här. * "Ifrån aftonbladet i Sverige", vadå , klart att det är i sverige?. Vad är detta? Och hur fan fick de mitt nummer och namn, dock är jag ju mycket medveten om att det inte var ifrån aftonbladet. Jag kan inte ringa till detta nummer, får upptaget hela tiden.Det där är ett vanligt mobilnummer, och ingen som jobbar på företag använder sina privata mobiler. Det är någon som busringer dig bara. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 21 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Jo, men om man söker på nummret, kommer franska sidor upp. Och rösten, var lätt 20-30 år. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Söker du på numret får du upp alla hemsidor som har den sifferkombinationen på sin hemsida, inget märkvärdigt med det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Bry dig inte om att svara på sånt. Det kan kosta dig en massa onödiga pengar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RUUMPA Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Jag skulle direkt lägga på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Det kallas busringning Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Det kallas busringning Lägg undan telefonen och låt samtalet vara på, så förlorar de bara massa pengar. Hivee: Snart är din FR på 1337! :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Eftersom att det är ett vanligt mobilnummer så antar jag att det inte är något som kostar för dig. Antingen så kan du ju bara ignorera samtalen så lär de ledsna, eller så svarar du varje gång så kostar det lite pengar för dem. :P Det kallas busringning Lägg undan telefonen och låt samtalet vara på, så förlorar de bara massa pengar. Hivee: Snart är din FR på 1337! :lol: Precis. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RUUMPA Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Busringning: Det ända jag tänker på är, Eurocop! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 21 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 Jo, men om man söker på nummret, kommer franska sidor upp. Och rösten, var lätt 20-30 år. 1. Man kan ta bort sitt nummer från eniro osv. 2. Kompis Kompis Brorsa? Det kallas busringningExakt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg