Ryssfemma Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Jag är en blatte. Fast jag kommer ju från Bosnien. Jag är född här i Sverige men jag ser mig själv som en blatte för jag har mina föräldrars blod i mig, bosniskt blod. Aja to the point, jag svär inte mycket däremot gör det när jag är på dåligt humör. Men! Folk som svär mycket behöver inte betyda att dom är värsta " Abo brosan kom vi slår sönder han fy fan! " Nej! så är det inte, det är mer om uppfostran och skit. Dom från Turkiet, Iranier, Irakier och så vidare ( kanske till och med Bosnien hur ska jag veta. ) svär oftare begrund av deras uppfostran. Jag menar det är ju krig där nere och all möjligt så när dom/vi kommer till Sverige blir det kanske att vi svär mycket för att dom är vana av kriget där nere.Är det krig i Turkiet, Iran och Irak eller är det något jag missat? I Irak är det krig, Turkiet bedriver fortfarande krig mot PKK.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LOLOL Skrivet 27 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 (redigerat) Jag är en blatte. Fast jag kommer ju från Bosnien. Jag är född här i Sverige men jag ser mig själv som en blatte för jag har mina föräldrars blod i mig, bosniskt blod. Aja to the point, jag svär inte mycket däremot gör det när jag är på dåligt humör. Men! Folk som svär mycket behöver inte betyda att dom är värsta " Abo brosan kom vi slår sönder han fy fan! " Nej! så är det inte, det är mer om uppfostran och skit. Dom från Turkiet, Iranier, Irakier och så vidare ( kanske till och med Bosnien hur ska jag veta. ) svär oftare begrund av deras uppfostran. Jag menar det är ju krig där nere och all möjligt så när dom/vi kommer till Sverige blir det kanske att vi svär mycket för att dom är vana av kriget där nere. Det här kanske inte än håller ihop vad jag skrev men det här är min synpunkt. Säg inte emot mig eller nåt FÖR DET ÄR MIN SYNPUNKT som jag berättar inte eran. Det är fritt land alla får tro som dom vill. Denis Det var lite annorlunda att du kallade dig själv blatte, det är som att säge neger... Men jaja, jag tycker du har en poäng där. :D Poäng med det andra menar jag ;) Redigerat 27 Augusti 2010 av LOLOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Araberna försöker alltid leka coola. Som en i min skola. Hellt störande han är. Tror typ han är kungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 (redigerat) Det finns inte någon "blatte" i närheten av där jag bor som svär mer än mig iaf. Redigerat 27 Augusti 2010 av Trinity Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Araberna försöker alltid leka coola. Som en i min skola. Hellt störande han är. Tror typ han är kungen.Perfekt exempel på generalisering. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Varför tror ni att invandrarna/blattarna svär på svenska mer än oss? Skriv er teori. Och säg inte emot, för jag vet att dom svär mer. Jag är svensk och jag svär mycket mer än vad en "blatte" i min klass gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 28 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2010 (redigerat) Jag är en blatte. Fast jag kommer ju från Bosnien. Jag är född här i Sverige men jag ser mig själv som en blatte för jag har mina föräldrars blod i mig, bosniskt blod. Aja to the point, jag svär inte mycket däremot gör det när jag är på dåligt humör. Men! Folk som svär mycket behöver inte betyda att dom är värsta " Abo brosan kom vi slår sönder han fy fan! " Nej! så är det inte, det är mer om uppfostran och skit. Dom från Turkiet, Iranier, Irakier och så vidare ( kanske till och med Bosnien hur ska jag veta. ) svär oftare begrund av deras uppfostran. Jag menar det är ju krig där nere och all möjligt så när dom/vi kommer till Sverige blir det kanske att vi svär mycket för att dom är vana av kriget där nere. Det här kanske inte än håller ihop vad jag skrev men det här är min synpunkt. Säg inte emot mig eller nåt FÖR DET ÄR MIN SYNPUNKT som jag berättar inte eran. Det är fritt land alla får tro som dom vill. Denis Det var lite annorlunda att du kallade dig själv blatte, det är som att säge neger... Men jaja, jag tycker du har en poäng där. :D Poäng med det andra menar jag ;) Ja men bara för att jag är född i Sverige så har jag fortfarande Bosniskt blod i mig, så tycker jag att jag är bosnisk eftersom jag ser ut som en, jag låter som en, jag pratar de språket. Redigerat 28 Augusti 2010 av Denisb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 28 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2010 Invandrare har oftast inte samma syn som vi svenskar, nu ska jag inte gå utanför ämnet för mycket men jag skulle säga att det är det. Är lite väl mycket invandrare just nu, det finns ju självklart vettiga invandrare också, men tyvärr så slinker flera som inte bör vara här, in hit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 28 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2010 Blattar brukar däremot vara försiktigare med att ta in familj och släkt när det gäller att förolämpa någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LOLOL Skrivet 29 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2010 (redigerat) Blattar brukar däremot vara försiktigare med att ta in familj och släkt när det gäller att förolämpa någon. Menar du DERAS familj och släkt eller den dom förolämpars släkt? I såna fall kan jag förstå om dom inte tar in sin egen familj i sammanhanget, men dom säger ofta "Fan, jag ska knulla din morsa" till den dom förolämpar och sånt skit. Rätt irriterande. <_< Redigerat 29 Augusti 2010 av LOLOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 29 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2010 Alla svarta svär inte så mycket... Dom kan vara trevliga i alla fall! Men det finns ändå fler som svär hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diminished Skrivet 29 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2010 Varför tror ni att invandrarna/blattarna svär på svenska mer än oss? Skriv er teori. Och säg inte emot, för jag vet att dom svär mer. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.