💬
Logga in
Fuska.se

Sverigedemokraterna

589 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 12 · Mästerfuskare

Vill minnas att någon från (s) sa att Alliansen under de senaste fyra åren hade minskat på invandringen, gjort det svårare att få bidrag osv. (Hennes/hans poäng var då att alliansen är elaka för att de minskade på invandringen).

...låter som ett rätt bra idé att lägga sin röst där om man vill minska på invandringen men vill slippa förtrycket/rasismen/främlingsfientligheten som SD står för. Förutsatt att det stämmer såklart.

Fast det är klart. Alliansen vill ju inte stänga ute alla som är annorlunda än vi så det kanske inte heller passar?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Jag har redan röstat på moderaterna.

Fast det är klart. Alliansen vill ju inte stänga ute alla som är annorlunda än vi så det kanske inte heller passar?

*SUCK*

EDIT: En massa som lurkar runt, kom igen. Kalla mig något så ni får det ur kroppen.

:rolleyes:

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Grattis, du steg just några steg hos mig (och vi vet alla att det är allt som räknas B) )

Tyck vad du vill, bara du röstar på alliansen! :D

Edit: Jag vill också! Fishmaster, din erbarmliga plattfot.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Varför det pratas så förvånansvärt lite om flyktingpolitiken och problematiken som finns kring den i partiledardebatter och liknande kan jag inte begripa. Är dem rädda för att bli kallade främlingsfientliga eller vad?

Har man inte haft krig på 300 år så kanske man blir mjäkig.

Att inte prata om det tror jag bara späder på allt som har med främlingsfientlighet/extremism att göra.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Tyck vad du vill, bara du röstar på alliansen! :D

Det är svensk konstitutionell demokrati det. :rolleyes:

Att inte prata om det tror jag bara späder på allt som har med främlingsfientlighet/extremism att göra.
!!!!!!

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Så, kontentan av den här diskussionen blev att man bör diskutera invandring?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Så, kontentan av den här diskussionen blev att man bör diskutera invandring?

Samt att riksdagen inte vågar.

Om växande getton dvs.

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
Det är svensk konstitutionell demokrati det. :rolleyes:

Jajamen.

Edit: Jävlar vad det editas hit och dit :P

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Mohaha, intercepted.

Nivå 12 · Mästerfuskare

OSHI-

Nu skall jag fan sova. G'natt.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Detta är förstås en annan fråga. Jag kan också tycka att det finns en poäng i att debattera om invandringen, vare sig man är för den eller emot. Om man inte tar upp frågan i media kan man varken argumentera för eller emot vilket skulle kunna leda till ökat stöd för rasister, eftersom deras åsikter har starkast stöd hos de oupplysta. Tillåter man att argument mot invandring förekommer i den allmänna debatten kan man också dra upp vad som är fel med de åsikterna (om det är något fel vill säga, det är vad jag tror men tänker inte statuera det som ett faktum här), så att man kommer åt de som annars skulle kunna falla in i rasistiska synsätt pågrund av okunskap.
Nivå 6 · Fuskare

Men vaaaad exakt är rasistiskt med att säga att det är lättare för t ex skandinavier att bli en del av samhället här! X(

Så fort vi slutar dalta runt med att se allt som rasistiskt kan man TA TAG I PROBLEMET! >:C

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Men vaaaad exakt är rasistiskt med att säga att det är lättare för t ex skandinavier att bli en del av samhället här! X(

För att skandinaver är vita och vita har skapat allt ont i världen?

nej.. vet inte faktist, brukar också vara ovanligt att man hör vad det finns för negativa effekter med rasism ... utan man hör bara att det är fel att vara rasist, men inte varför.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Så fort vi slutar dalta runt med att se allt som rasistiskt kan man TA TAG I PROBLEMET! >:C

Rasism är väl, per definition, att man anser att vissa folkslag är bättre än andra rent genetiskt. Så att säga sådär är nog på så vis inte rasistiskt, möjligtvis fördomsfullt. Men skulle nog tro att det generellt sätt stämmer ganska bra hursomhelst. Men vad man sen gör av det är en annan fråga.
13 Sep 2010

Igentligen så ska inte muslimer eller "(n*g*a*r)" Får bo här i sverige. Detta är vårt land, Det är som jag ska komma till doms land och "bo" där. Igentligen ska dom få stanna kvar och se själva vad dom har försakat...

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Detta är vårt land, Det är som jag ska komma till doms land och "bo" där.

Gör det, så slipper vi dig.

Nivå 6 · Fuskare

Sverige är medborgarnas land.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Igentligen så ska inte muslimer eller "(n*g*a*r)" Får bo här i sverige. Detta är vårt land, Det är som jag ska komma till doms land och "bo" där. Igentligen ska dom få stanna kvar och se själva vad dom har försakat...

"se själva vad dom har försakat..." Du försöker påstå att de har sabbat sitt eget land och därför bör de stanna där och betala priset? Lite ironiskt med tanke på att nästan alla världens nuvarande konflikter kan spåras tillbaka till den europeiska kolonisationen, så alltså är det ju vi européer som borde betala priset om det ska vara någon rättvisa.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Så du förespråkar alltså arvssynd?

Så om din morfars far hade slagit ihjäl min farfars far, hade jag fått slå ihjäl dig då?

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån".

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.